K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2011, 23:48   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
SÅ vender vi kanonerne - paragraffer du kan politianmelde efter

Jeg foreslår, med 100% juridisk belæg i nedenstående, at alle der har/kan fremskaffe bevis på, at en sagsbehandler/anden aktør/anden ikke-lægeuddannet har påtvunget dem medicinindtag/behandlinger/diagnoser, anmelder vedkommende til politiet!

Forstår at det på nogle kan virke grænseoverskridende og drastisk - get over it!

Det er dit liv disse ignorante mennesker i bedste fald gør sig til herrer over, i værste fald ødelægger, og nu er det simpelthen på tide, at de begynder at få deres egen medicin retur.

Jeg har med stigende kvalme gennem det sidste år læst mig igennem et utal af historier om påduttet behandling, krav om medicinindtag samt gentagne overskridelser af faglige beføjelser og territorier.

Lige nu koger medierne og der er fokus på området, så hvis blot en brøkdel af den tid der bliver brugt på at græde ved tangenterne og klage direkte til det offentliges papirkurve, istedet blev brugt på at skyde tilbage på dem der udøver volden, vil der med stor sandsynlighed kunne rykkes pæle.

Jeg tror på hvér og én af jeres beretninger - så tro på dig selv, og anmeld personerne, hvis beviser haves.

Der bliver aldrig et bedre tidspunkt end nu - kan du være bekendt, overfor dig selv, at lade være?


https://www.retsinformation.dk/Forms...d=121913#Kap25

Bekendtgørelse af lov om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed:

Herved bekendtgøres lov nr. 451 af 22. maj 2006 om autorisation af sundhedspersoner og om sundhedsfaglig virksomhed med de ændringer, der følger af lov nr. 537 af 17. juni 2008 og §*2 i lov nr. 538 af 17. juni 2008.

Afsnit I - Fælles bestemmelser om autorisation af sundhedspersoner:
Kapitel 1- Formålet med autorisationsordninger:

§*1. Lovens formål er at styrke patientsikkerheden og fremme kvaliteten af sundhedsvæsenets ydelser gennem autorisation af nærmere bestemte grupper af sundhedspersoner, hvor andres virksomhed på det pågældende virksomhedsområde kan være forbundet med særlig fare for patienter.
Afsnit II-Særlige bestemmelser for de enkelte grupper af autoriserede sundhedspersoner:
Kapitel 8 -Læger:
Autorisation:
§*27. Autorisation som læge meddeles den, der har bestået dansk lægevidenskabelig embedseksamen eller en udenlandsk eksamen, der kan sidestilles hermed, jf. §§*2 og 3. Den, der har bestået dansk lægevidenskabelig eksamen, skal over for et lægevidenskabeligt fakultet have aflagt lægeløftet, før autorisation kan meddeles.

Stk.*2. Ret til at betegne sig som læge har kun den, der har autorisation som læge.

Stk.*3. Ret til at udøve lægevirksomhed, jf. §*74, har kun den, der har autorisation som læge.

§*45. En læge, der samarbejder med lægfolk, som behandler syge, jf. §*73, må ikke bibringe almenheden en urigtig forestilling om, at behandlingen sker efter lægens anvisning eller på lægens ansvar.

Afsnit V - Straffebestemmelser - Kapitel 27:

§*79. En person, der uden autorisation udøver virksomhed på et sundhedsfagligt område, der er forbeholdt autoriserede personer, jf. §*27, stk.*3, §*47, stk.*3, §*52, stk.*3, §*55, stk.*3, §*64, stk.*3, §*65, stk.*3, §*67, stk.*3, og §*68, stk.*3, straffes med bøde eller fængsel i indtil 4 måneder.

Stk.*2. Under skærpende omstændigheder, såsom hvis pågældende har forårsaget væsentlig skade på legeme eller helbred, eller hvis pågældende tidligere er dømt for overtrædelse af §§*73 og 74, kan straffen stige til fængsel i indtil 1 år. Det samme gælder, hvis patienten er umyndig som følge af mindreårighed eller på grund af sindssygdom eller hæmmet psykisk udvikling eller anden form for alvorligt svækket tilstand er ude af stand til at varetage sine anliggender.

§*90. Der kan pålægges selskaber m.v. (juridiske personer) strafansvar efter reglerne i straffelovens 5. kapitel.

__________________________________________________ ______________________________

KLIPPET FRA EN PSYKIATERS HJEMMESIDE:
Hvad er forskellen på en psykiater og en psykolog?
Psykologer er uddannede på universitetet (cand. psych.) med særlig fokus på den normale psykologi. Mange har en psykoterapeutisk uddannelse og erfaringer også fra arbejdet med mere alvorlige psykiske lidelser fra hospital og distriktspsykiatri.
Behandlingen har oftest fokus på samtale og terapi. Psykologer kan ikke ordinere medicin.
__________________________________________________ _____________________________


( 3 forskellige psykologer, har uafhængigt fortalt mig, at de IKKE må diagnosticere...)

Sidst redigeret af L.S.; 16-02-2011 kl. 00:32.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:51   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for den......

Kære LS.

Den skal husket til i morgen og alle vil blive hørt i den. Helt enig i dine synspunkter.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:00   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
takker, men aldeles ydmyg indsats, i forhold til de kaskader af arbejde du lægger for dagen.


OG - man skal aldrig undervurdere drivkraften i nag og hævntørst!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:07   #4
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Da jeg ophørte med terapi hos min psykiater, pga manglende tillid til hende, blev jeg truet med at det KUNNE få konsekvenser for mine sygedagpenge, af min sagsbehandler.
Ikke rart!
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:11   #5
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
@ girlscout - har du det på skrift, hjælper jeg gerne med at strikke en anmeldelse sammen.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:18   #6
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Mail fra sagsbehandler:


Jeg tror måske at jeg har misforstået din tidligere mail. Dit ophør ved xxxxxxxx er jeg gået ud fra, var i samarbejde med din læge.

Jeg skal orienterer dig om, at såfremt din læge vurderer, at du har behov for behandling ved psykiater, så skal du deltage i behandlingen ellers vil det kunne få betydning for din sygedagpengeudbetaling.
Er du i forløb ved psykiater, så kan vi sagtens tage hensyn til dette og tilrettelægge dit afklaringsforløb efter det.

Jeg vil anmode din læge om oplysninger i forhold til, om han vurderer at der er behov for fortsat behandling ved psykiater.
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:23   #7
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
formuleringen holder vand, idét din sagsbehandler orienterer dig om mulige konsekvenser, såfrem du ophører med lægeordineret behandling.

Det er altså ikke hende personligt, der har fået den fikse idé, at 'din dårlige ryg' (tænkt eksempel) kan kureres med en tur forbi en psykiater - og fratager dig dine penge, hvis du ikke gør som HUN siger.
Kan du se forskellen?

I øvrigt synes jeg hun holder en (usædvanlig) venlig tone overfor dig - gid flere skrev så pænt.

Se i øvrigt en PB jeg lige har sendt dig omkring din diagnose.

herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:29   #8
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja det kan jeg godt se... og min læge var også heldigvis enig i at behandlingen ikke førte til noget (da jeg ikke længere var motiveret)
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:28   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for den LS og ja, lige præcis, vend kanonerne mod dem selv!

pst, nej man skal IKKE undervurdere drivkraften i nag og hævn, enig! Det var helt sikkert den der hjalp mig til at overleve!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 12:45   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
( 3 forskellige psykologer, har uafhængigt fortalt mig, at de IKKE må diagnosticere...)

Det må de selvsagt ikke, i og for sig med at de jo ikke er lægeudd´et men som du skriver universitets udd´et, gør de det alligevel brydder de jo ligesom det du lige har henvist til.

MEN vi må så heller ikke glemme forskælden på at fx en psykolig siger at denne TROR der MÅSKE er tale om (meget gerne efterfulgt af en opfordring til at patienten får det undersøgt naturligvis *ss*) og på at selv samme siger du lider af.

I første stykker har psykologen jo ikke givet nogen diagnose, men blodt oplyst patienten om at det er en muligthed, at det er det, der er galt (vejledt, nøjagtigt som vi råber og skriger om at kommunerne skal være meget bedre til) Mens psykologen i andet stykke uddeler en diagnose, som denne altså ikke har nogen beføjelser til at gøre.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledning i at politianmelde sagsbehandlere lægekonsulenter m.v. som magtmisbruger Jens-Ole Politik og Samfund 30 20-01-2016 12:55
Lars Løkke og hunden der vender tilbage til sit eget bræk L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2013 23:36
Thorning vender Enhedslisten ryggen halse Politik og Samfund 19 05-03-2012 17:58
Et parti, som vender sig mod den økonomiske kynisme og kræver en anstændig behandling JegHåber Politik og Samfund 6 07-09-2011 15:24
Paragraffer i serviceloven før og efter årsskiftet 2006-2007 curls Et godt link! 0 03-11-2007 20:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension