K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 20:14   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Thumbs down "dumme" ankenævn

årh suk og støn, nu må der edderrøvme gerne snart ske noget


Kommunen snuppede mine sygedagpenge i november 2009, da disse var forlænget med henblik på revalidering (og det blev vurderet efter en arbejdsprøvning, at revalidering ikke var muligt)...

Så ankede vi selvfølgelig sagen (da min social rådgiver fra tværfagligt smertecenter mente at de KUNNE have forlænget mine sygedagpenge med henblik på flex)...

dvs. de har haft min sag siden 30 november 2009


Nu må de altså gerne snart få fingeren ud....!


Nogen som kan sige nogen "trøstende ord"???

Sidst jeg kontaktede dem, kunne jeg ikke at andet at vide, end at der NU var kommet en sagsbehandler på....! (dette var altså i januar i år, 2011)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:34   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
din sag må da være glemt i en skuffe og nøglen smidt væk -det håber jeg er forklaringen for det kan i så fald gøre godt igen, for er dette sket som en del i sagsbehandling er det virkeligt virke slemt.
jeg ville klage højt og lavt fra borgmester til ombudsmand.
[PDF]
SÅDAN FORLØBER DIN SAG
Filtype: PDF/Adobe Acrobat - Hurtig visning
SÅDAN FORLØBER DIN SAG. - Om de regler der gælder, når kommunen behandler sociale sager. Der er regler for, hvordan kommunen skal behandle din sag. ...
www.lafs.dk/f/f1/Saadan-forloeber-din-sag.pdf
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:01   #3
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
nej nej

nej nej, min sag er desværre ikke glemt i en skuffe/kasse

jeg ringede jo lige netop til dem i januar, og der havde de lige fået sat en sagsbehandler på min sag "så nu burde det ikke vare så længe" fik jeg afvide
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 09:07   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja de ER langsomme, MEGET langsomme.
Jeg har lige fårt brev fra BAN hvor de skriver at der vil gå 30 uger, og at hvis de ikke kan afgøre sagen inden for 10 måneder vil jeg høre fra dem igen med en ny, tidsfrist.

Var der lige nogen der sagde et helt år uden forsørgelse, KUN med at vente??

Nå men du burde have modtaget sådan et brev med bla bla bla ikke behandle rettidigt, altså med mindre din første tidsfrist har været så lang, som der er gået i tid.

Så ingen trøstende ord, kun ganske alm medfølelse og forståelse for din fustration.
Faktisk syntes jeg slet ikke det er rimeligt, at det tager så lang tid, det er trods alt menneske skæbner de holder i hænderne, nogle venter, som jeg på at få svar på om de kan få noget at leve af, andre venter på at få svar på om de skal leve af den ene eller anden anden ydelse osv osv... så er en ventetid på 10 måneder og mere absolut ikke okay, 6 måneder burde være maks (om end jeg faktisk også sys det er for længe når vi snakker viden om forsørgelse eller ikke forsørgelse, fordi der ofte er tale om mennesker som absolut intet får at leve for)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:12   #5
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Det er jo fuldstændig vanvittigt, man har jo overhoved ingen gavn af sådan et ankenævn når der går evigheder før der kommer en afgørelse. Desværre heller ikke nogle konstruktive råd herfra, men massere af medfølelse.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:42   #6
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
jeg har indgivet klager 7 september

Kommunen var så 6 uger om at revurdere og yderligere 2 uger om at sende sagen til ankenævnet.

Ankenævnet bekræftede modtagelse af klager 2 nov og 3 dec.

Har lige ringet til ankenævnet igår og ingen af klagerne har fået tildelt en sagsbehandler endnu så de ligger uberørt. Der går i gennemsnit 13 uger endnu.

En anden klage over revalidering sendte ankenævnet i januar tilbage til kommunen til 4 ugers revurdering (ikke hjemvisning) pga kommunen ikke mente jeg havde klageret. Den har kommunen endnu ikke sendt til ankenævnet.

En klage over flexafslag er først lige modtaget af ankenævnet nu.

Så der kan nemt gå et år inden man har en afgørelse og den kan så igen ankes af borger eller kommune....... Suk

Og jeg hører endda under ankenævn syddanmark som ikke har de længste gennemsnitlige sagsbehandlingstider, tror nordjylland var værst.

Synes også der skulle være et loft.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 10:59   #7
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Kender det kun alt for godt
Skriv lige når du får et svar
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 13:40   #8
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
da de modtog klagen, fik jeg brev tilbage om at de havde modtaget den, og den gennemsnitslige behandlingstid var 7 MÅNEDER.....!

der er så gået det dobbelte nu

sidder og overvejer at ringe og høre hvordan det står til... men de er sku ikke så skide snakkesagelige
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 14:30   #9
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
nå - ringede alligevel til dem... intet nyt

kontaktede min fagforening, for at høre om de måske kunne hjælpe mig eller noget... nix nix nix...

årh hvor jeg dog er på opgivelsens rand lige nu
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 14:59   #10
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
tænk hvis det var komunerne der skulle klage over borgerens ret til ydelser og bevillinger og derfor var nødt til at betale en ydelse og yde sagsbehandling indtil ankenævnet kunne træffe en korrekt afgørelse om kommunen måtte være berettiget til at ophøre med støtten og servicen

siger jeg fordi så var process og sagsbehandlingstider nok en hel anden..... det simpelthen et spørgsmål om perspektiv

PS jegkan nok ikke lave en revulotion men fik lyst til at vende tingene lidt på hovedet for at skabe afstand til de barske realiteter
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 10-02-2011 kl. 15:04. Årsag: for mange bogstaver og tilføkelse
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension