K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2013, 16:27   #21
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Hej KAL
Jeg har rykket kommunen (Næstved) for tallene. Jeg mener ikke selv, at jeg er i nærheden af max. dagpenge. På den anden side vil jeg heller ikke bruge tid på en klagesag, hvis jeg kan se, at de tal der er lagt til grund af kommunen, er rigtige. Så pointen er egentlig, at jeg ikke vil affinde mig med, at kommunen giver afslag fordi "det står i systemet", uden at ville sende dokumentation (beregning) på hvorfor afslaget er givet.
nemesis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 09:23   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ved en klagesag, bliver de tvunget til at fremvise tal

Jeg viller derfor klage, også at du bliver tvunget til dette, das de IKKE vil vise dig beregningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2013, 23:44   #23
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Det er faktisk loftet, der er mit problem.

Jeg har aldrig fået § 34 støtte af kommunen, selvom jeg mener jeg var/er berettiget til det.

Har været nede i borgerservice som oplyste mig om at godt nok var kontanthjælpsloftet fjernet, men at jeg nu ramte dagpengeloftet.

Jeg bad om at se beregningen, så jeg kunne se hvilke tal der var brugt, men det havde de ikke adgang til hos kommunen fik jeg vide. De kunne bare se af "systemet" at jeg ikke havde ret til § 34. De fortalte mig så at jeg kunne klage hvis jeg var utilfreds, hvilket jeg har tænkt mig at gøre. Det føles bare lidt pseudoagtigt at skulle klage når jeg ikke engang kan få oplyst de tal jeg skal klage over. :-/
Du (gammel post, så nu er det vel "I") skal kræve at få afslaget på skrift og at de skal henvise til den/de § de mener. Så skriver du tilbage at den afgørelse vil du klage over. Så meddeler de dig at de fastholder deres afslag. Og sender sagen til Ankenævnet.....

BLOT ER DER EN TING MAN SKAL VÆRE OPMÆRKSOM PÅ:
Hvis de kan bevise (ved hjælp af et udskrift) "At du er blevet VEJLEDT, men du ikke har søgt §34, og derfor har kommunen ikke kunne være opmærksom på at du havde økonomiske problemer" !!!
Så hænger du på den.

I mit tilfælde (Samboende) blev jeg vejledt til IKKE at søge, for hun mente det var HUSSTANDSINTÆGTEN der var det man skulle regne med. Og så kom jeg (vi) jo over grænsen for hvornår man er berettiget. Og i senere påstande for afslag er det så "Skævvridning" de ville prøve sig med.
Det kan de ikke bruge, for det er din halvdel af boligudgifterne (max. ca. 4000,-) de skal bruge som grundlag.
Jeg har som det sidste i en række, modtaget afgørelse fra Ankenævnet på mit oprindelige krav på ca. 5 år var blevet afslået.
Men forinden havde jeg modtaget en anden ny afgørelse fra kommunen om at klagefristen er 3 år (altså af man kun kan gå 3 år tilbage fra klagedato).
Som det allerførste "Tilbud jeg ikke kunne sige nej til" var det 2 år tilbage de kunne tilbyde

Den afgørelse venter jeg nu på Ankenævnet ser på......



Vær ydermere opmærksom på at du skal have mega tålmodighed. EN sag tager gerne op til 12 måneder (i Ankenævnet) + den tid kommunen hygger sig med at genere dig.

Se iøvrigt
https://www.dropbox.com/s/wf395tbfn8...4%20Sag001.pdf

(der mangler lige de sidste akter og så dem der kommer !!!)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2013, 10:43   #24
Lunten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Lunten er ny på vejen
Den social og juridiske rådgivning vil også meget gerne hjælpe med spørgsmål omkring &34 støtte. Jeg måtte ringe ang. min søn på 32 år som har ADHD. De ville netop stoppe hans §34 og jeg fandt så ud af at han slet ikke var berettiget til den. Det er socialrådgiveren der har givet ham den ved en fejl for det har hun lige fundet ud af med stor irritation som hun lod gå ud over min søn som ikke kan svare for sig på grund af at han er meget handicappet på grund af hans ADHD. Jeg undersøgte det nærmere netop ved at ringe til 35 39 71 97 og de spurgte om huslejens størrelse og boligsikring. Hans reelle husleje er 3600 og han får en boligsikring på 570 så ergo er han IKKE berettiget til §34 støtte. Håber det kan hjælpe nogen af jer, ellers ring på 35 39 71 97. Telefonisk rådgivning Mandag - torsdag 10.00 - 12.30 PLUS fredag kl. 10.00 - 12.30 og 13.00 - 14.30. Det er uddannede socialrådgivere, psykologer og deslige der sidder ved telefonerne i dette tidsrum.
Lunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2013, 08:01   #25
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Vedr. Klage

Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
Hej KAL
Jeg har rykket kommunen (Næstved) for tallene. Jeg mener ikke selv, at jeg er i nærheden af max. dagpenge. På den anden side vil jeg heller ikke bruge tid på en klagesag, hvis jeg kan se, at de tal der er lagt til grund af kommunen, er rigtige. Så pointen er egentlig, at jeg ikke vil affinde mig med, at kommunen giver afslag fordi "det står i systemet", uden at ville sende dokumentation (beregning) på hvorfor afslaget er givet.
Vedr. klage, så er der såmend ikke så meget arbejde i det, med mindre du føler lyst til at forklare forskellige ting.
Det eneste du skal gøre er at skrive at du vil klage over deres afgørelse.
Kort og godt.

Det kan nytte at klage ! Både fordi du så får bekræftet fra anden instans og fordi der er en vis sansynlighed for at kommunen (bevidst !) har taget fejl.
Derudover vil du føle at du har gjort noget. MEN du skal ikke rende rundt og glæde dig på forhånd, for selvom du får ret i din klage er det ikke ensbetydende med at kommunen ikke kan give dig afslag igen.... nu med en ny begrundelse............. som du så skal klage over.
Men, stadig, du har jo ikke noget at miste. Dog skal du væbne dig med tålmodighed.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
tilbagevirkende kraft hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-09-2011 13:42
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension