K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2007, 14:34   #111
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Jeg glæder mig over, at mit omdømme stiger. Hvad betyder det egentlig?
Mvh Jytte Hestbech
Hvis du går ind på din brugerprofil, kan du se, at andre brugere har givet dig point.

Nogle brugere har måske skrevet, hvorfor de har givet dig point.

Disse point er dit "omdømme".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 19:24   #112
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
jeg tror jeg har svaret i et forkert indlæg...

JEG synes det er flot du vil stå frem og jeg vil gerne støtte dig ved konferencen hvis jeg kan
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 10:58   #113
lyslys
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2007
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 56
Styrke: 17
lyslys er rigtig godt på vej
lægekonsulenternes ulovligheder

Er der ikke nogle af Jer, der har fået bøgerne hjem fra biblioteket endnu?

vh Jytte Hestbech
lyslys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 11:03   #114
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Nej, jeg har intet hørt siden bekræftelsen på min bestilling..... underligt egentligt....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 23:05   #115
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej alle.

jeg har jo den vidiooptagelse fra pressekonf. men ved ikke hvordan jeg får vidregivet denne.
kan ikke sende den på mail da den er for stor.
har I gode ideer, eller andre foreslag?
Det ville være godt at evt få det sendt til medier mv.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 23:26   #116
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pia hvor stor er den , web har en meget stor mail boks men der er vist grænser for hvor stor en fil man kan sende af gangen , og får vi den først til web så kan vi sørge for at den bliver uploadet både her på siden og andre steder , så alle kan nøjes med at sende et link ...

Prøv at sende den til [email protected] og se om ikke den kommer igennem ...

ellers beder jeg lige web om at skrive til dig så kan i se om det ikke sammen er muligt at sende den på den ene eller den anden måde

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2007, 23:46   #117
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Pia .
Hvis du kører XP, så har du et program der hedder "Windows Movie Maker" !
Sandsynligvis er din film i enten AVI eller JPEG format - I programmet ændrer du billedstørrelsen til det du vil og filformatet til WMV - så fylder den langt mindre !
Er den ikke over 100 MB - kan du og Web bruge : http://www.yousendit.com/

Sidst redigeret af tuxon; 25-11-2007 kl. 23:49.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 14:05   #118
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Ugeskr Læger 2007;169(48):4203
Velfærd eller svindel
Jytte Hestbech
BOGANMELDELSE

Ulla Danielsen, [email protected]


Læge Jytte Hestbech, der midt i sin karriere blev invalideret af sklerose, har skrevet bogen »Velfærd eller svindel« med undertitlen »Om korruption og magtmisbrug i den offentlige sektor«.

Det er historien om en læge, der kommer ned med nakken, og bogen er hendes opgør med det såkaldte danske velfærdssystem, som tilsyneladende er noget ringere end sit renomme.

Som læser må man knibe sig selv i armen over den tilsyneladende fuldstændige mangel på kvalitet i de dele af social- og sundhedssektoren, den syge læge møder, og bogen kan anbefales til alle læger, der har patienternes ve og vel på sinde.

Jytte Hestbech beskriver, hvordan lægekonsulenter glemmer deres lægelige viden, når de fritages for at stå til regnskab i forhold til lægelov, lægeløfte og lægernes etiske regler, og som læser undermineres ens grundlæggende forestillinger om, at læger har et ønske om at hjælpe de syge. Forfatteren fører dette problemkompleks igennem og påviser, at lægeloven overtrædes både af Patientklagenævnet, Sundhedsstyrelsen og Lægeforeningen.

Yderligere foruroliges man som læser over, at de psykiatriske diagnoser gives så lemfældigt, og man må give forfatteren medhold i dennes undren over, at speciallægernes fagforening accepterer, at deres medlemmers store viden fejes af bordet af alment praktiserende læger.

Forfatteren påviser også så mange fejl og en så stor uvidenhed hos Retslægerådet, at man får den tanke, at dette råd ikke mere har nogen berettigelse.

Endelig beskriver Jytte Hestbech en ubehagelig mangel på objektivitet i Østre Landsret, og man forstår hendes opfattelse af, at hun har mistet sine borgerlige rettigheder og er blevet udstødt af samfundet.

Efter at forfatteren har brugt alle de legale veje til at få en rimelig bedømmelse af sin erhvervsevne, når Jytte Hestbech frem til, at der bør oprettes en hjemmeside, som udleverer navnene på de mest medløbende lægekonsulenter og magtfuldkomne sagsbehandlere.

Bogen er i to dele, og det letlæste og meget spændende bind to handler om en virksom, men ignoreret sklerosebehandling, og om samfundets store viden, som ikke må bruges på svage grupper. Her beskriver forfatteren sin egen sygdomsbehandling, og man følger de gradvise bedringer gennem de ni år, hun har været i behandling hos den svenske læge Birgitta Brunes.

Behandlingens effekt tydeliggøres, da MS-patienten får målt ganske voldsomme forbedringer på Center for Polio - Trafik - og Ulykkesofre, hvor det samtidig oplyses, at de aldrig før har set noget tilsvarende hos en sklerosepatient!

Men også her beskrives samfundets modstand og forsøg på at forhindre denne behandling, og som læser forfærdes man over, at både neurologer og Scleroseforeningen tør fraråde patienterne denne behandling.

Sygdom er hver mands herre, og bogen henvender sig til alle tænksomme mennesker, men den burde måske især være et must for Jytte Hestbechs tidligere kolleger - lægerne.

http://www.saxo.dk/search/search.asp...19&Suchen.y=13
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2007, 23:42   #119
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Alle.
hvor er det skide godt, at der endelig er kommet en anmeldelse af bogen i lægeskrift for læger.
Mon ikke der er en læge eller to der får en lidt dårlig smag i munden.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2007, 17:24   #120
Hansen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2007
Lokation: Frederikssund
Indlæg: 35
Styrke: 0
Hansen er ny på vejen
Hvad er der kommet ud af det pressemøde, jeg er ny har på k10 og er ved at blive kvalt af en sosialrådgiver i ledtog med en lægekonsulent der er venstrekvinde her i byen
Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension