K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 21:36   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Question Gensidig forsørgerpligt

Hej med jer

Er jeg den eneste, der bare slet ikke kan overskue kontanthjælpsreformen og dens betydning - her tænker jeg især på, at GF kun er på halv kraft i 2014.

Nogen der - på en meget specificeret måde - kan forklare mig, præcis hvordan det kommer til at foregå i 2014?

Jeg er nået der til, hvor jeg har mistet overblikket i min sag (kørt i 5½ år), og jeg er på randen til at give op - men det er jo heller ikke en mulighed. Og det bliver jo blot endnu værre, hvis ikke sygedagpengereformen skulle gå ind og redde os, der allerede er endt på kontanthjælp pga. varighedsbegrænsingen. Kan slet ikke overskue det hele. Ved de slet ikke, hvad de gør ved os? Jeg er fysisk syg, men jeg føler mig efterhånden på nippet til at være klar til en tur i psykiatrien også. Bare sådan noget som en enkelt ting, der bliver ændret i mine planer, er nok til at få hele min verden til at vælge og jeg kan slet ikke hænge sammen så... nå det var et sidespring.

Nogen der kan komme med et eksempel - min kæreste tjener f.eks. ca. 21.500 før skat (og kan se, at der er stor forskel på, om man mener man må tjene 21.000, 21.500 eller 23.000 før skat). Vi har ingen børn.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gensidig forsørgerpligt FP'er + Kontanthjælps modtager. bakken Politik og Samfund 28 13-08-2013 22:13
Særliguddannelsesydelse og gensidig forsørgerpligt capi Alt det andet 4 15-07-2013 22:45
Gensidig forsørgerpligt Helle Fischer Spørgsmål ang fleksjob 4 13-07-2013 09:25
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Slå et slag for fjernelse af gensidig forsørgerpligt. Sannepil Politik og Samfund 40 29-08-2012 08:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension