K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2012, 10:24   #181
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Der er vist en vis dame fra SF der skal se sig om efter et andet job.
Næste gang der skal vælges politikere.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:30   #182
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, jeg havde også nær fået kaffen galt i halsen over den retorik.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 11:01   #183
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Når jeg læser sådan noget så tænker jeg faktisk på at Danmark har brug for en økonomisk krise for at lære hvad beskedenhed og gensidig respekt er for noget. Jeg husker ikke hvornår jeg har læst så mange hadefulde læserbreve som i løbet af det sidste års tid.

Føj for søren hvor folk er blevet gennemsyret af had hier…. sådan mennesker blive aldrig glæde eller tilfredse, for dem græsset blive altid grønnere hos naboen selv hvis naboen har ingenting.

"...De klynker også i england

De har vel fået dagpenge eller understøttelse, så betaling HAR de fået, ikke. De skal desuden være glade for at de ikke, i de dage, har måtte sidde i deres huslejestøttede lejligheder og kede sig sammen med deres støttebetalte børn. De vidste vel at de skulle lave arbejde og kunne have sagt fra. Også i England er slavetiden ophørt.

Havde disse plebejere regnet med at bo på slottet med deres ulidelige unger.

Vi andre må også selv sørge for husleje og transport når vi går på arbejde og lokums besøg er eget ansvar. Under broen kunne de vel i øvrigt forrette deres nødtoft. Har de fået kost gratis, Nok ja, eller var det nok blevet bemærket...."

http://www.b.dk/globalt/arbejdsloese...for-dronningen
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:41   #184
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Karo, jeg ville ønske, du havde ret. Men jeg tror det desværre ikke... I krisetider vil dem, der ikke har måske lære at blive endnu mere sparsommelige, mens dem, der har, "rager" til sig for ikke at miste det, de har - og er ligeglade med, hvem det sker på bekostning af... Jeg har i alt fald ikke hørt ret mange topskatteydere beklage sig over udsigten til at få skattelettelser...

Margrete Vestager sagde i hendes Grundlovstale, at diskussionen om "dem og os" i udlændingedebatten er død, og det hun glæder hun sig over hver dag. Men det er jo kun fordi, debatten nu kører om lønmodtager vs folk på overførsel...



Link til Vestager:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...urpose=up%255c'
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 13:51   #185
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ærlig fik jeg 5oo-1000 kr mere pr mdr ville jeg da ikke brokke mig...ville i det...

det er jo ikke de danskere der får pengene det er galt med - det er jo regeringen..

men de bliver vel snart væltet -el.skal der vist til at ske noget..

hørte i news igår,at deres største problem var at de sagde et og gjorde noget andet og folk har mistet deres tillid til dem..

en ting er at det meste af reformen er blå,men i lørdags påstod thorning at det skam var deres arbejde og ideer..og det passer jo ingen steder..

godt nok ku de blå være hårde - men det her stikker jo alt.

og mange synes faktisk ikke det er retfærdig,at folk på overførselsindkomster skal rammes

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:07   #186
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ stribe: det kan godt være mange siger, at der ikke retfærdigt, at det går ud over dem på overførselsindkomst, men de tænker og handler anderledes. I sidste uge sagde en meningsmåling, at flertallet af danskerne var for skattereformen - og helst, at den blev lavet med venstre, der, som bekendt, er endnu mere blå (og hårde!) end de røde...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:18   #187
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg siger bare hvad jeg hører og vi vel også mærke det her i huset - da min mand vil tjene på reformen..er højt lønnet... men det er da ikke det samme som,at han ikke kan unde de sidste 5oo kr f.eks til andre..beløbet bare et eks..
han er da vel ikke egoistisk fordi den røde regering bestemmer han skal ha mere..det er jo ikke ham der har bestemr det..

og hvad vil du så ha han skal gøre - arbejde mindre og dermed bidrage mindre til samfundet..er det sådan det så skal være..

vi havde jo også klaret os som det er idag..men det er jo de røde der har bestemt det og ikke den enkelte dansker..

men samtidig kan jeg personligt ikke ha ondt af,hvis naboen f.eks arbejder 80 timer skal ha mere end mig..det er da fair nok -----------------men det er ikke det samme som at sige,at vi ikke havde klaret os som det er idag...

stribe ftp..

ps..alle meningsmålinger viser thorning er alvorlig ude at ski.. og det er der absolut ingen der kan nægte..folk har mistet tilliden total til hende og skal hun overleve,må hun få noget op ad hatten og begynde at være ærlig
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:26   #188
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@stribe: jeg refererer også bare, hvad jeg hører tidligere arbejdskollegaer og naboer siger. Og til, at venstre nu, jf meningsmålingerne, er det suverænt største parti... "Carina" har ændret en hel del dér...

Ellers vil jeg bestemt give dig ret i, at det er politikerne og specielt regeringen, der med deres forslag og retorik er med til at forme og understøtte nogle "uheldige" holdninger og tendenser i samfundet...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 14:34   #189
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det med carina har ødelagt meget for mange og det er virkelig sørgelig ---fordi det går udover dem der virkelig har brug for hjælp og de bliver nu straffet og det er ikke fair..

jeg synes selvfølgelig dem der lider og har brug for hjælp - skal have det - så kold er jeg altså ikke..

men hendes sag har desværre bidt sig negativt fast - både i befolkningen og på borgen..

som et aldi ægtepar der knokler vildt m.f.eks 5 børn siger - de er dumme..hun carina fik jo meget mere end dem..og det er skræmmende--den sag glemmer folk ikke foreløbig..

ftp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 05:34   #190
hjernet
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
hjernet er ny på vejen
alle de forringelser, som ganske givet vil ske, er dikteret fra EU. Der skal harmoniseres...

Det har stået i mange aviser..
hjernet er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension