K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-06-2012, 17:30   #171
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pæcis - mine forældre var også enten Vensterefolk og/eller Konservative......derfor var jeg det naturligvis også da mange af deres holdninger og meninger var røget ind med modermælken. Men som familiens blåsorte får, blev jeg med tiden et lyserødt og senere et højrødt får......

Min Mor er også blevet rød på sine gamle dage - men hun har jo også mig at diskuterer med, og jeg har på én eller anden måde fået omvendt hende ved at se tingene fra nogle nye vinkler
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 06:59   #172
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Fra Politiken i dag:

Citat:
Analyse: Fattige taber på regeringens skattereform

»Gevinsten af skattereformen vil i gennemsnit være højest blandt dem, der tjener mest, mens en masse mellemindkomstgrupper på arbejdsmarkedet vil have ingen eller en meget lille gevinst ved reformen, og til slut vil der være en sammensat gruppe i bunden, som formenlig vil opleve et tab«, siger han.
http://politiken.dk/politik/ECE16454...-skattereform/

Jamen, dét havde vi jo regnet ud

Og igen nævnes efterlønnen ikke... Ved godt den er under afvikling, men da alligevel noget fusk, at det faktum bare ties ihjel fuldstændigt...!

Tror i øvrigt ikke den brede befolkning er klar over, hvad konsekvensen af en lavere regulering af overførslerne er. De penge, der tabes de næste 10 år kommer jo ikke igen. Der er jo ikke tale om et lån, og regeringen så om 10 år giver det mistede tilbage - det ville blive dyrt og ikke give mening. Hvad skal der desuden ske om 10 år? Skal reguleringen så igen ændres til at følge lønnen - eller fortsættes i evig til med den lavere prisudvikling, så gabet mellem rig og fattig bare vokser yderligere...? Hvordan passer det lige ind i, at soc.dem lige har afskaffet fattigdomsydelserne...?

Og når pressen ikke informerer fyldestgørende, så ved den brede befokning nok heller ikke, at det ikke kun er "de rige kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister", der bliver berørt, men ALLE - også dem selv! - når også dagpenge, sygedagpenge, efterløn og folkepension bliver mindre værd!

Desuden tænker jeg, at det vil betyde, at når flere på overførsel får mindre at leve for, så stiger ansøgningerne om økonomisk hjælp til kommunen... På bundlinjen kan dette forslag godt gå hen og blive dyrere end regeringen tror...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 07:33   #173
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Jep, og fedme tilstanden stiger, da vi ikke længere får råd til at købe rigeligt med frugt og grønt. Bliver nærliggende, at snuppe de fede pomfrittes istedet. Pu´ha. Jeg hader dem sgu derinde. Løgnhalse.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 09:18   #174
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Kommer jo så an på, hvormeget fedtafgiften siger. Måske fritterne bliver den nye kaviar...

Men ellers har du ret. Har også lyst til at skrige af frustration over det...



Ps. Kunne jo også være at "rugbrødsreformen" skal forstås dobbelttydigt: Politikerne kan jo ikke forudse, hvordan fødevarepriserne på verdensplan kommer til at udvikle sig de næste 10 eller flere år. Eller om der kommer flere nye afgifter til, der påvirker fødevarepriserne direkte eller indirekte. Måske det ender med, at dem på overførsel må spare på maden - og så står den på rugbrød en dag eller to om ugen...?

Sidst redigeret af Risa; 05-06-2012 kl. 09:33.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 12:08   #175
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Så længe Fogh varmer bænken som NATO’s general sekreter blive det kun værre for hele Europa ikke kun for DK.
Hele den danske politiske cirkus er blevet sat i gang kun for at misvejede befolkningen som skulle tro at demokrati stadigvæk findes og det blev gjort længe før de så kaldte røde overtog “magten“.
Men de har ingen magt fordi magten befinder sig udenfor Danmark.

Husker i ikke den gang der Fogh blev offentligt beskyldt for, at det eneste som han var interesseret i var hans egen karriere og Danmark faktisk sejlede i sin egen sø mens han var konstant væk.

Nå ja, i mellemtiden var det embedsmændene som dikterede farten mens Ulykke opførte sig som en fjols ikke mindst fordi planen for Danmark var allerede strikket sammen.
Det drejede sig kun om at iværksætte bestemte mekanismer med henblik på at sætte destruktion i gang.

Når man lytter til statsoverhoveder i andre lande så finder man hurtigt ud af at de taler samme sprog, præcis som journalister i aviser over hele kloden. De samme billeder, de samme nyheder og de samme ingen ting.
Alt det godt krydret med idiotiske programmer som hjernevasker især den yngre publikum.
Danske unge holde stadigvæk fast på første pladsen i druk.

Når det er sagt så kan jeg nu godt forstår hvorfor diverse minister har sent sine børn på private skoler og ikke der hvor pøblen er støvet sammen.
Jeg ville gøre præcis det samme hvis de var mine børn, ganske enkelt for at beskytte dem, især hvis jeg viste på forhånd at der var noget i gære.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 19:24   #176
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

Tror i øvrigt ikke den brede befolkning er klar over, hvad konsekvensen af en lavere regulering af overførslerne er. De penge, der tabes de næste 10 år kommer jo ikke igen.

Desværre er det ikke kun de næste 10 år i vil tabe penge.
Også efter 2022 vil i miste indtægt. Flere og flere år efter år.

Som eksempel vil en enlig førtidspensionist eller dagpengemodtager om 10 år , helt konkret modtage ca. kr. 13.000,- mindre som direkte følge af reformen.

Lad os antage at man i 2023 går tilbage og følger lønudviklingen ( som du er inde på , er dette ikke givet ).

Efter fratrækkelse til satspuljen , lander man eksempelvis på at overførselsindkomsterne skal stige med 4 pct i 2023 , og 4 pct i 2024.

Men grundet ”tyveriet” de foregående 10 år , vil reguleringen nu tage udgangspunkt i en lavere sats.

I 2023 vil man således blive snydt for kr 520,- , og i 2024 kr 540,- , de efterfølgende år endnu mere. Det er skruen uden ende.

Sidst redigeret af halse; 05-06-2012 kl. 19:31.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 19:32   #177
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, halse, du har ret. Overførselsindkomsterne vil bare blive mindre og mindre værd... Det er en skrue uden ende. Og en glidebane at komme ind på, for hvad bliver det næste så? Sætter de måske direkte satserne ned...? Bliver overførselsindkomsterne reguleret lavere svarer det til, at fattigdomsydelserne indføres igen ad bagvejen...

Ps. Om det er tyveri, ved jeg ikke, men svineri er det i al fald...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 19:49   #178
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Næ... der er nok ikke tale om tyveri i juridisk forstand ( desværre ).
Men usympatisk er det i hvert fald.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 20:47   #179
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja rig blir rigere og kan bare knokle endnu mere,hvis det er det de ønsker....

fattige blir fattigere og kan ik på nogen måde fremtvinge størrere indtægt..
det er en stor forskel...

jeg ser en del news og i dag i mogens og christiansen nævnte de også reformen og de regner heller ikke med der blir vedtaget noget foreløbig..

men det der undrer dem er,at det meste er blå politik,men thorning blir ved med at sige det er deres politik..de gør sig selv til grin den regering - ingen tager det alvorlig mere..16.5 procent af vælgerne..resten flygtet og det forstår jeg godt..

hun siger hele tiden et og gør noget andet..og el..dem ka mam pt heller ikke tage seriøst pt

men at det skulle være rød politik at tage fra de fattige og give til de rige - ja det havde jeg aldrig ville tro..

DOG SKAL VI ALLE HUSKE,AT VI RENT FAKTISK HAR DET GODT I DK OG VÆRDSÆTTE DET..det synes jeg også er vigtigt...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:19   #180
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Argk! Nu kaldes skatte-reformen også for "Carina-reformen"...!

Citat:
Carina-reformen

Det begyndte med den enlige forsørger på kontanthjælp, Carina. Og det kunne sagtens være endt der, havde det ikke været for regeringens anden dagsorden
Citat:
I teksten for regeringsgrundlaget finder man ingen kobling mellem skattereform, og at det bedre skal kunne betale sig at arbejde for personer uden for arbejdsmarkedet. Regeringens første større beslutning var da også at afskaffe ’fattigdomsydelserne’.
Ja, jeg undrede mig også, hvor den kom fra... Indtil det gik op for mig, at regeringen er et kameleon - skifter farve fra rød til blå...

Citat:
Danskerne bliver plukket i skat på mange andre måder, men skatten på arbejde for almindelige hårdtarbejdende lønmodtagere er iflg. OECD lav i Danmark – marginalskatten endda helt usædvanligt lav. Det er meget dyrt at sænke den yderligere, og det er som beskrevet den almindelige vurdering, at det ikke vil have den store effekt.
Ja, det er dyrt at sænke skatten. For dem på overførselsindkomst

http://www.information.dk/302724
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension