K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2013, 08:35   #11
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej igen :-D

Det vil sige, at næste år, når jeg afholder min ferie - 3 ugers sommerferie f.eks. - så får jeg fleksydelseslønnen + at kommunen så dækker de timer jeg ikke får løn i, i ferien?
og det samme på de resterende 2 ugers ferie?
Således at jeg får udbetalt det samme beløb som hvis jeg ikke afholdt ferie?

Venligst Mawebbro :-D
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 13:46   #12
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Til Mik

Jeg har fulgt med på mange af dine svar og udregninger i forbindelse med den ny flekslov.

Som jeg ser det så (selvom regeringen officielt ikke afskaffede felksjobbere) så ligner ordningen meget det at væ re på supplerende dagpenge i A- kasse systemet bortset fra varigsperioden.

Hvordan er reglerne for ferie for en person på supllerende dagpenge. Får de dagpenge op til fem ugers ferie hvis de f.eks kun har optjent 9 dage????
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 14:48   #13
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Hej igen :-D

Det vil sige, at næste år, når jeg afholder min ferie - 3 ugers sommerferie f.eks. - så får jeg fleksydelseslønnen + at kommunen så dækker de timer jeg ikke får løn i, i ferien?
og det samme på de resterende 2 ugers ferie?
Således at jeg får udbetalt det samme beløb som hvis jeg ikke afholdt ferie?

Venligst Mawebbro :-D
Hvis det svar vi har fået fra Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering, holder vand, så bliver flekslønstilskuddet reguleret i den måned du holder ferie.

Det betyder at hvis dine feriepenge optjent i år, er mindre end det du tjener i fleksjobbet til næste år, så bliver tilskuddet HØJERE end normalt i dèn måned du holder ferie.

Hvis dine feriepenge optjent i år, er større end det du tjener i fleksjobbet til næste år, så bliver tilskuddet MINDRE end normalt i dén måned du holder ferie.

Men alt i alt, så gør det samlet set ikke den store forskel i dit samlede beløb, HVIS du arbejder i samme job til næste år. 12,5 % i feriepenge er jo næsten svarende til hvad du ellers tjener. Så 1. feriedag er næsten det samme som 1. arbejdsdag.

Som nævnt så rammes de som kommer med en stor pose feriepenge, og evt. dem som skifter fleksjob fra højtlønnet til lavtlønnet og med færre timer..

Men det er meget svært at forklare i tekst.. Jeg skal nok prøve at opstille et par eksempler.. Bare ikke idag

Princippet med flekslønstilskuddet er jo: Jo mere i løn, jo mindre i tilskud. Og omvendt.

Og til dit spørgsmål: Det vil sige, at næste år, når jeg afholder min ferie - 3 ugers sommerferie f.eks. - så får jeg fleksydelseslønnen + at kommunen så dækker de timer jeg ikke får løn i, i ferien?

Når du holder ferie til næste år så får du for 3 ferieuger INDENFOR samme måned:

Dine opsparet feriepenge fra i år for 3 uger + din sædvanlige løn for de timer du arbejder i samme måned. ( du arbejder så ca 1,33 uge den måned) Een måned er jo 4,33 uger.
Det er så din lønindtægt den måned, og den danner udgangspunkt for hvor meget du skal have i flekslønstilskud den måned.

Men hvis du stadig er i dit nuværende job til næste år, så mærker du ikke meget til at du holder ferie ;-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Jeg har fulgt med på mange af dine svar og udregninger i forbindelse med den ny flekslov.

Som jeg ser det så (selvom regeringen officielt ikke afskaffede felksjobbere) så ligner ordningen meget det at væ re på supplerende dagpenge i A- kasse systemet bortset fra varigsperioden.

Hvordan er reglerne for ferie for en person på supllerende dagpenge. Får de dagpenge op til fem ugers ferie hvis de f.eks kun har optjent 9 dage????
Jeg er ikke helt sikke på at jeg forstår dit spørgsmål korrekt

MEN jeg tror at du forsigtigt sammenligner fleks og det at være på supplerende dagpenge i en A kasse.
Det ligner men er dog ikke det samme.

I en A kasse på supplerende dagpenge stilles der andre krav.
Se link: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...edagpenge.aspx

Feriegodtgørelsen/tilskudsberegningen er meget anderledes i et fleksjob, og kan ikke sammenlignes, da beregningen er meget mere kompleks. Især da alt flekslønstilskud beregnes inden for samme kalendermåned iflg. de regler der er opstillet.

Mht. flekslønstilskuddet, så kan man ikke bare hive en ferieuge ud uden at det påvirker hele beregningen i den SAMME kalendermåned.

Hvis du ser på reglernes tekst, så er ALT baseret på MÅNED.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 08:29   #14
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Tak for dine svar og ikke mindst din tålmodighed :-D
Jeg tror jeg har forstået nu :-)

God dag :-D
Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2013, 13:21   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Tak for dine svar og ikke mindst din tålmodighed :-D
Jeg tror jeg har forstået nu :-)

God dag :-D
Venligst Mawebbro
Nu er jeg jo selv flekser, så den med tålmodighed lære man under processen INDEN man bliver godkendt
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 17:27   #16
Josefine_n
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Josefine_n er ny på vejen
Man får kun flekslønstilskud de dage/uger - hvor man har optjent ferie. Hvis den tvungne ferie er 3 uger, og man kun har optjent ferie 1 uge - får man ledighedsydelse de to sidste uger - og INGEN flekslønstilskud. Hvis man skal holde tvungen ferie i mere end 5 uger - får man slet ingen tilskud - for ferieperioden der overskrider de 5 uger. Hverken løn, fleksjobydelse eller ledighedsydelse.

Det er således meget dyrt at holde tvungen ferie for en fleksjobber.
Josefine_n er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
træk i ledighedsydelse fredlyhus Spørgsmål ang fleksjob 5 26-08-2013 13:21
Træk i ledighedsydelse Senna Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2013 21:47
spørsmål ang træk af skat piamus2002 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 09-01-2013 15:03
Træk i løn elller kontanthjælp stampe Alt det andet 29 21-08-2012 19:07
Træk i ledighedsydelse MEK Spørgsmål ang fleksjob 0 09-01-2010 16:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension