K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2013, 08:06   #31
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad tænker du selv..

Er det fleks eller pension.

Og har du regnet ud hvor meget du i givet fald ville få udbetalt.

Satsen for førtidspension er 14.746 før skat.. og er afhængig af din mands indtægt.
Satsen for ledighedsydelse på fleksjob er 13.952 før skat når du ikke kommer direkte fra sygedagpenge.
Efter 9 mdrs arbejde vil du så kunne få 15.448 som højeste sats før skat.

Så hvis du synes I har det hårdt økonomisk på sygedagpenge... så tænk på at medmindre du kan klare at arbejde, så vil jeres indtægt falde endnu mere fremover.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 08:28   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Pip! Sygedagpenge er ment som en midlertidig forsørgelse, hvorfor den er lav (bla for at tilskynde borgerne hurtigere kommer i job). Men førtidspensionen er tilsvarende, bortset fra vi aldrig kan få en gulerod, og derfor må leve på en sats der egentlig kun er tiltænkt som værende midlertidig.......suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 08:29   #33
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af misery Se meddelelser
a. tager på arbejde og om 3-30 min ligger på gulvet i smerter og venter på lægen/manden/taxa(det har jeg præsteret før - det var frygteligt både for mine kolegaer, chefen og mig)

b. bliver enig med mig selv, at det nok var en dårlig beslutning og står af og får hjælp til at komme hjem igen (typisk hvis nogen ringer efter taxa - jeg er som regel ikke i stand til at snakke eller bevæge mig, når smerterne blive rigtig slemme...kan endda besvime eller kaster bare op)

dertil skal man tilføje panikangst og agorafobi, som jeg har og som bliver så meget værre når man i virkeligheden bliver udsat for smerter i offentlige rum
Jeg synes at du skal vælge A...eller B.. men det burde så ende ud i at en ambulance bliver tilkaldt og du derved kommer på skadestuen/sygehuset. Der må de da kunne hjælpe dig til at blive udredt... med henblik på en diagnose. Hvis ikke første gang du kommer derind, så måske 5. gang!
- Og en henvisning til en psykiater - som er foreslået.
Ønsker dig rigtig god bedring!
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 09:41   #34
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Du har IC

læs på denne hjemmeside http://www.ic-network.com/ det lyder fuldstændig som om du har ic. skriv en dit nummer i en privat besked til mig så ringer jeg dig op og fortæller hvor du skal henvises til. alm smertestillende hjælper ikke rigtigt, da det er nervesmerter. skynd dig at skrive dit nummer så jeg kan ringe og hjælpe dig. Jeg ved du har det forfærdeligt.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 11:15   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
læs på denne hjemmeside http://www.ic-network.com/ det lyder fuldstændig som om du har ic. skriv en dit nummer i en privat besked til mig så ringer jeg dig op og fortæller hvor du skal henvises til. alm smertestillende hjælper ikke rigtigt, da det er nervesmerter. skynd dig at skrive dit nummer så jeg kan ringe og hjælpe dig. Jeg ved du har det forfærdeligt.
Er der ingen ''dansk'' diagnose, og læsestof omkring diagnosen på dansk??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 11:59   #36
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Er der ingen ''dansk'' diagnose, og læsestof omkring diagnosen på dansk??

http://www.icforeningen.dk/
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 12:54   #37
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
hej igen

Jo der er en dansk hjemmeside, men den er "lille" eksempelvis er der ingen forum hvor man kan læse om hvordan andre har det. Man kan bare sætte den ind i google søgning og så få hele hjemmesiden oversat
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 14:03   #38
misery
misery
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2013
Indlæg: 22
Styrke: 11
misery er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Når sådanne ting spiller ind, synes at du skal bede om en henvisning til en psykiater... en ting er at have meget kraftige smerter, men helt anden ting er at have angst mm som både påvirker smerterne, og omvendt påvirkes af smerter.
Det har jeg også bedt om tidligere, har fået et nej. Har dog selv gået til psykolog, mens jeg var tilknyttet mit arbejde, fordi vi havde helbredssikring og jeg kunne nå 10 sessioner med en psykolog.

Citat:
Oprindeligt indsendt af syrenen Se meddelelser
Er du blevet tjekket for nyresten/gladesten. Det kommer pludselig og gør drønondt! God bedring. Jeg forstår godt din angst, når du ikke ved hvornår næste " anfald" af de meget stærke smerter kommer. I forbindelse med vægttab fik jeg nogle frygtelige anfald med galdestenssmerter.ovenstående er blot et bud.jeg er ikke læge!håber lægen får dig kureret!
Jeg er ikke blevet undersøgt for nyresten o.l. Mine anfald ligner mere muskelsmerter eller noget med kredsløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er det overvejet, om det kan være forstoppelse?

Man kan godt have forstoppelse selvom man kommer af med afføring hver dag.
Jeg har haft forstoppelse i kort periode, men har ingen mavegener lige nu. Det kører meget godt med fordøjelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Godt nok surt med 5 år, men på den anden side har I jo haft pæn tid til at indstille jer på forholdene. Håber alt det bedste for dig og din familie.
Mange tak.

Først og fremmest ville jeg sige, at jeg er meget påvirket af smerter ret psykisk, så der er andre ting at slås med udover økonomi. Desuden regnede jeg med, at KH var en mulighed, fordi manden tjener under 28.000 og det er det, der var grundlag for vores økonomiske plan for resten af 2013 og 2014.

Jeg har et godt overblik over vores økonomi generelt, har styr på begge konti. Ved præcis hvor meget vi betaler på alle faste udgifter og hvor meget der er tilbage hver måned.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvad tænker du selv..

Er det fleks eller pension.

Og har du regnet ud hvor meget du i givet fald ville få udbetalt.

Satsen for førtidspension er 14.746 før skat.. og er afhængig af din mands indtægt.
Satsen for ledighedsydelse på fleksjob er 13.952 før skat når du ikke kommer direkte fra sygedagpenge.
Efter 9 mdrs arbejde vil du så kunne få 15.448 som højeste sats før skat.

Så hvis du synes I har det hårdt økonomisk på sygedagpenge... så tænk på at medmindre du kan klare at arbejde, så vil jeres indtægt falde endnu mere fremover.
Jeg har slet ikke haft overvejelser omkring fleks/førtidspension. Jeg vil gerne kæmpe mig tilbage til arbejde. Det har jeg prøvet før.

Jeg stod i en rigtig skidt situation i 2002, der vejede jeg 41 kg (min højde er 176) og havde mavesår, spiseforstyrrelse, diffuse smerter, panikangst, for højt stofskifte og hvad ved jeg. Lægen har foreslået førtidspension med det samme. Han troede ikke på, at jeg kunne kureres, have børn, klare mig i skole eller i arbejde. Han har givet op og har ikke tilbudt mig nogen som helst form for behandling. Kommunen var også ligeglad - jeg var ikke på offentlig forsørgelse overhovedet, så det var lige meget for dem om jeg var rask eller ej. Jeg var på det tidspunkt 21 år. Jeg har dog en mand, som elsker mig meget højt og støtter mig og sammen har vi gennemlæst alle biblioteksbøger i psykologi o.l. og tre år senere har jeg afsluttet uddannelse nr. 2 og 4 år senere fik mit første deltids job. Bagefter fik vi en søn og jeg fik fultids arbejde, som jeg har haft i 4 år...og så jeg gik ned med udbrændthed og de her underlige smerter.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mawebbro Se meddelelser
Jeg synes at du skal vælge A...eller B.. men det burde så ende ud i at en ambulance bliver tilkaldt og du derved kommer på skadestuen/sygehuset. Der må de da kunne hjælpe dig til at blive udredt... med henblik på en diagnose. Hvis ikke første gang du kommer derind, så måske 5. gang!
- Og en henvisning til en psykiater - som er foreslået.
Ønsker dig rigtig god bedring!
Jeg har haft fornøjelsen af at køre i ambulance flere gange i mit liv, har også været indlagt i tre måneder...(det var dog længe siden) og kan fortælle, at man bliver sendt hjem lige så hurtigt de finder der ikke tegn på akut sygdom.

Mange tak!

Citat:
Oprindeligt indsendt af mor2 Se meddelelser
læs på denne hjemmeside http://www.ic-network.com/ det lyder fuldstændig som om du har ic. skriv en dit nummer i en privat besked til mig så ringer jeg dig op og fortæller hvor du skal henvises til. alm smertestillende hjælper ikke rigtigt, da det er nervesmerter. skynd dig at skrive dit nummer så jeg kan ringe og hjælpe dig. Jeg ved du har det forfærdeligt.
Det er en god side og jeg tror også, at en del af mine smerter stammer fra IC.
misery er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 15:08   #39
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
hej igen jeg har sendt dig en privat besked

Hej igen
har du IC ??? det er vigtigt at lærer om sygdommen så du bedre kan styrer den
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 16:34   #40
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Kender intet til IC og siger bestemt ikke, at dine symptomer er af psykisk årsag. Tænker bare, på bagrund af dine andre problemer om en psykiater ikke kan sygemelde dig for en periode, så du undgår stressen?

( Ikke at man undgår stress af at være sygemeldt)

Det virker bare lidt som om du er mellem to stole og det kan være en psykiater kan hjælpe her.

Held og lykke med det hele
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Fleksjobbere er ramt af ekstrem høj ledighed Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 07:50
Velfærd er et falsk alibi buster Politik og Samfund 7 23-10-2011 00:07
Opsagt i fleksjob: raskmelding eller sygedagpenge? Ozelot Spørgsmål ang fleksjob 1 28-01-2010 22:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension