K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 02:31   #1
WRX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
WRX er ny på vejen
Virksomhedspraktik på ledighedsydelse.

Jeg er på ledighedsydelse og vil høre hvordan reglerne er omkring at blive
sendt ud i virksomhedspraktik.
Jeg har en folder fra sidste år (blev bevilget fleks) hvor der står man et år efter visitationen skal have
arbejdsevnen vurderet igen, hvilket normalt vil sige i virksomhedspraktik.
Spørgsmålet er om det stadig er sådan efter ændringerne fra nytår og er det så hver gang der er gået et år,
man skal have vurderet arbejdsevnen?
WRX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 07:45   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er som sådan ingen ændringer i forhold til at de skal vurdere arbejdsevnen...
Det vil foregår på ledighedsydelse.

Bemærk at de IKKE må fratage dig din fleksjob bevilling, hvis det på grund af dårligt helbred er svært/umuligt for dig at deltage i en praktik... Så skal de tværtimod kigge på pension som mulighed...

En tommelfingerregel er at man IKKE siger nej til noget som helst, men at du/man sørger for at holde kommunen op på at ALLE skånehensyn er opfyldt...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 11:09   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Den eneste forskel er vel at kommunen ikke bliver straffet økonomisk, hvis vi ikke bliver revurderet eller hvordan?

Derudover mener jeg at have læst i et link herinde, at kommunen modtager refusion på 65%, når vi er i praktik eller job, mens den kun får 30% ellers..altså når vi er på ledighedsydelse..så de er vel selv interesseret i, at vi er så meget i virksomhedspraktik som muligt, hvis vi er ledige fleksjobbere.

Jeg er selv i selvvalgt virksomhedspraktik og fik ja til en eventuel forlængelse ud over de 13 uger, sikkert pga. ovenstående..at jeg så lige har bestemt mig for ikke at forlænge alligevel, fordi jeg desværre ikke kan holde til det, er en anden sag.. så jeg er da spændt på, hvad der så venter mig...
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 08:32   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, ikke helt forstået, Sannemus.

Den refusion gælder for de på kontanthjælp.

Men hvis man som ledig fleksjobber, ikke bliver revurderet indenfor 18mrd. mister kommunen refusion for ledighedsydelse i 36mdr.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 15:27   #5
WRX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
WRX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, ikke helt forstået, Sannemus.

Den refusion gælder for de på kontanthjælp.

Men hvis man som ledig fleksjobber, ikke bliver revurderet indenfor 18mrd. mister kommunen refusion for ledighedsydelse i 36mdr.

VH POpiae
Skal man så vurderes gentagene gange ca. år efter år eller kun den ene gang?
WRX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 15:43   #6
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Hmm..jeg er overbevist om at have læst, at der ikke længere er mulighed for at fratage kommunerne refusionen, men at kommunerne selvfølgelig stadig skal gøre hvad de kan..og mener at have læst i et link herinde, der vist var fra et uddannelsesmateriale til ansatte på jobcentre, at refusionen er 65% når vi på ledighedsydelse er aktiverede i job eller praktik/uddannelse, og 30% når vi ikke er.
Men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det link..og kan heller ikke huske hvem der lagde det her..og måske tolker jeg det også forkert..måske andre kan hjælpe? Kunne nemlig godt tænke mig at læse set igen
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 16:24   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af WRX Se meddelelser
Skal man så vurderes gentagene gange ca. år efter år eller kun den ene gang?

Jeg blev som fleksjobledig sidste år revurderet i virksomhedspraktik indenfor de 18 mdr.

Blev efter 3 mdr. indkaldt til møde ( i år ) henvist til anden aktør - 6 mdr. i kursus, virksomhedspraktik.

Åbenbart får man som ledig fleksjobber ingen pause til at søge job.

Når de 6 mdr. og virksomhedspraktik er slut, vil det slet ikke undre mig hvis de står klar med et nyt forløb man skal igennem ...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 22:19   #8
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Puha, det lyder uoverskueligt og stressende at vi skal kastes rundt i manegen... Troede man som syg skulle have lidt hjælp, nååå nej, det er vist ikke i den her verden...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 00:15   #9
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

Bemærk at de IKKE må fratage dig din fleksjob bevilling, hvis det på grund af dårligt helbred er svært/umuligt for dig at deltage i en praktik... Så skal de tværtimod kigge på pension som mulighed...

En tommelfingerregel er at man IKKE siger nej til noget som helst, men at du/man sørger for at holde kommunen op på at ALLE skånehensyn er opfyldt...!
Det må for folk som dig Ricky være blevet umådeligt svært fremover at vejlede og rådgive mennesker i en vanskelig situation... når man tager i betragtning hvilke regler der er blevet vedtaget af folketinget på området.
I dag kan stort set ingen opnå en førtidspension.

Se på fleksjobreformen, førtidspensionsreformen og ikke mindst den nye kontanthjælpsrefornm.


Hvor kan Du/I overhovedet komme ind i billedet med rådgivning og korrekt vejledning længere , nu hvor alle snore er strammet til kvælningspunktet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af WRX Se meddelelser
Spørgsmålet er om det stadig er sådan efter ændringerne fra nytår og er det så hver gang der er gået et år,
man skal have vurderet arbejdsevnen?
Efter at folketinget har vedtager nye regler for området... er alt smidt op i luften... Hvis jeg var dig ville jeg spørge de rådgivere der er ansat i kommunale stillinger i jobcentret/fleksjobteamet eller hvad din egen kommune har døbt det .. om de nye regler på området.

Det er disse mennesker der bør vide hvad der skal ske fremover ... stil spørgsmål og krav om rigtige svar til dem .

Det er din ret
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ledighedsydelse og virksomhedspraktik Hans Henrik Spørgsmål ang fleksjob 0 10-10-2013 12:20
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
arbejdsprøvning/afklarende virksomhedspraktik/virksomhedspraktik sjj Alt det andet 21 08-07-2011 10:45
Virksomhedspraktik boteis Alt det andet 6 13-02-2009 21:25
Spg til virksomhedspraktik linedennis Alt det andet 4 28-11-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension