K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2016, 22:49   #1
titoja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
titoja er ny på vejen
Question Beregning

Hej .

Har lige et spørgsmål om, hvordan de regner ens førtidspension ud ? Jeg kan ganske enkelt ikke rigtig forstå det og håber der er nogen der vil være rigtig søde også "skære det ud i pap" for mig.
Jeg er gift og min ægtefælle har en indkomst på ca. 400.000 før skat. Jeg har intet ved siden af min førtidspension.

Venlig hilsen Titoja
titoja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2016, 23:12   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
På borger dk kan du køre beregneren igennem og finde frem til hvad du vil få udbetalt.

Du skal bruge dine skatteoplysninger for at lave udregningen (fradrag og trækprocent)

https://pensionsberegner.borgerservi...talingdk&k=100
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2016, 23:58   #3
titoja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
titoja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
På borger dk kan du køre beregneren igennem og finde frem til hvad du vil få udbetalt.

Du skal bruge dine skatteoplysninger for at lave udregningen (fradrag og trækprocent)

https://pensionsberegner.borgerservi...talingdk&k=100

Det var også igennem borger.dk vi sendte oplysninger ind, men det beløb den regnede ud der er ikke det samme som det udbetaling Danmark er kommet frem til, derfor jeg ikke rigtig forstår det
titoja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 01:03   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan også kigge på ældre sagen side med beregninger. Måske der er en af eksemplerne der passer med din/jeres situation. http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

Og så vil jeg foreslå du beder Udbetaling Danmark om en forklaring på, hvordan de er nået frem til deres resultat. De må jo kunne redegøre for deres udregning.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 11:00   #5
titoja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
titoja er ny på vejen
Mange tak Jeg vil bede udbetaling Danmark om en specifikation på deres beregning, men skal lige høre, når man på borger.dk skal vælge beregning så er der : alm. forhøjet førtidspension, mellemste førtidspension, højeste førtidspension og førtidspension 2003, hvor man skal vælge hvilken en af dem der skal udregnes efter. Har prøvet dem alle og de komme med hvert sit beløb, men jeg aner jo ikke engang hvilken en jeg høre ind under? Ja ved godt jeg kan virke dum, men er helt ny indenfor alt dette og synes virkelig det er en jungel
titoja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 12:01   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du har fået bevilliget førtidspension efter 2003 - hvilket jeg formoder du har, da det lyder som om, det hele er ret nyt for dig Så er den den der hedder "førtidspension (2003 regler)" du skal vælge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 15:06   #7
titoja
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
titoja er ny på vejen
Mange tak skal du have og ja er bevilliget ftp her den 01-01-2016.
titoja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension