K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2013, 17:20   #1
Maak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Maak er ny på vejen
§34 Boligstøtte beregning

Er der nogle kloge hoveder herinde der har styr på beregning af boligstøtte i henhold til lov om aktiv social politik §34.

Jeg har en samlet boligudgift på ca. 7300 kr, inklusive EL, varme, vand, antenneudgift (som jeg ikke kan frasige mig) og husleje, boligen er hos almen nyttig boligselskab.

Jeg er over 25år, min indkomst er kontanthjælp som forsørger med 1 udeboende barn, og jeg får rundt regnet 10.000kr udbetalt efter skat. Min boligsikring er beregnet til 718kr.

Det efterlader jo ikke mange basseøre når der også skal betales børnebidrag, forsikring, internet og alt det andet.

Jeg har læst at jeg skulle være berettiget til at modtage hjælp men er kommet i tvivl efter jeg har henvendt mig til min kommune hvor jeg har fået det svar tilbage at det umiddelbart ikke ser ud til at jeg er berettiget til noget, og at det er meeeget sjældent at folk på forsørgertakst får hjælp i henhold til nævnte paragraf.

Men det må selvfølgelig komme an på en ansøgning.


Nogen der kan sige lidt mere om det her, skal jeg ud og finde noget billigere eller er det realistisk at blive boende?

på forhånd tak
Maak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 17:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke hjælpe med din udregning....

Men man skal aldrig tage et mundtligt svar for gode varer...

Man skal altid bede dem afgøre det og komme med et skriftligt afslag...

Det er set i rigtig mange kommuner at når folk bare ringer ind og spørger om de kan få et eller andet....så er svaret som regel altid et nej....når de så senere ansøger og bede om et skriftligt afslag som de kan klage over...ja så kan der pludseligt lade sig gøre meget mere end hvis det er over telefonen...

Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at du kan få det du søger....men du kan så være sikker på at de faktisk har vurderet om du kan...da de ikke vil kunne komme med et skriftligt afslag uden at have vurderet det...

Det er alt for nemt for dem at afvise folk over telefonen...og de fleste mennesker...ja de tænker nå det var ikke så godt...og så gør de ikke mere....og det sparer kommunerne utrolig mange penge på...

Så søg skriftligt og er det et afslag...så bed om det skriftligt hvis de da ikke bare giver det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 17:54   #3
Maak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Maak er ny på vejen
Ok jeg var bare af den opfattelse at der lå helt stramme takster og retningslinjer til grund for beregning af dette.

Hvis man læser nedenstående link er der ikke meget slinger i valsen, og ifølge mette frederisken ER jeg berettiget, men vi får at se
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...1864/index.htm

tak for svaret
Maak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 17:58   #4
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maak Se meddelelser
Er der nogle kloge hoveder herinde der har styr på beregning af boligstøtte i henhold til lov om aktiv social politik §34.

Jeg har en samlet boligudgift på ca. 7300 kr, inklusive EL, varme, vand, antenneudgift (som jeg ikke kan frasige mig) og husleje, boligen er hos almen nyttig boligselskab.

Jeg er over 25år, min indkomst er kontanthjælp som forsørger med 1 udeboende barn, og jeg får rundt regnet 10.000kr udbetalt efter skat. Min boligsikring er beregnet til 718kr.

Det efterlader jo ikke mange basseøre når der også skal betales børnebidrag, forsikring, internet og alt det andet.

Jeg har læst at jeg skulle være berettiget til at modtage hjælp men er kommet i tvivl efter jeg har henvendt mig til min kommune hvor jeg har fået det svar tilbage at det umiddelbart ikke ser ud til at jeg er berettiget til noget, og at det er meeeget sjældent at folk på forsørgertakst får hjælp i henhold til nævnte paragraf.

Men det må selvfølgelig komme an på en ansøgning.


Nogen der kan sige lidt mere om det her, skal jeg ud og finde noget billigere eller er det realistisk at blive boende?

på forhånd tak
Hej

Jeg er selv i gang med at ansøge om en § 34 særlig ydelse. Og jeg fik af vide, at beregningen gik ud på forskellen mellem den indtægt du havde, hvor du var selvforsørgende og så den indtægt du har nu.

De går ind og kigger på hvor mange der bor på adr. og for hvert hjemmeboende barn bliver der skåret en procent del af størrelsen på det beløb, dine boligudgifter skal ligge under for at kunne blive godkendt.

Håber det gav mening, ellers må jeg prøve og forklare bedre
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 18:02   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg ikke om de har fået opdateret deres sider men prøv denne beregning http://www.fleksjobber.dk/34skema/34beregningskema.xls

Hvis du ikke kan finde ud af det eller du er i tvivl om det er opdateret....så kan du evt prøve at kontakte ham Kim der har siden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 18:22   #6
Maak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Maak er ny på vejen
ok jeg kan se beregningerne meget bliver baseret på tidligere indtjening. men hvad gør man så i det tilfælde hvor man har været på kontanthjælp i en årrække (6år) og ikke har lønseddler at fremvise?
Maak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2013, 21:20   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg bliver dig svar skyldig...jeg ved det ikke...

Mit bedste råd er at prøve at kontakte Kim....da det er ham der har lavet den beregner...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 00:40   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis man ikke har haft arbejde, så beregner de det ud fra kontanthjælpssatsen.

Men de lægger stor vægt på, at der er sket noget nyt (fx ægtefællen er død, skilsmisse) eller andet, hvor man pludselig står med store boligudgifter alene - de kigger også på, om der vil være mulighed for at få en billigere lejlighed og om lejen slet og ret er for dyr.
Det er bla disse forhold som er individuelle fra sag til sag....man skal være omfattet af personkredsen, før end de begynder på selve regnestykket.

Men der er jo alt at vinde, så det er da bare om at søge. Får du afslag, så står du jo ikke ringere end du gør nu.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 12:23   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du søgt "alm" boligsikring? Har du forsøgt finde en billigere bolig?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2013, 15:41   #10
Maak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Maak er ny på vejen
Jeg har søgt boligsikring 718 kr bliver det til, og det bliver nok svært at finde bolig der er væsentligt billigere da lejen i min nuværende kun er 5300 og det samtidig efter min mening ikke kan skønnes rimeligt at jeg skal rykke ned i en 1 værelses da jeg skal akomodere min datter hver 2. weekend, jeg kan nok barbere lidt fra da de løbende aconto beløb da de stadig er baseret på at mine kone og børn bor fast på adressen.

helenekr jeg har haft arbejde, det er bare længe siden det lyder fint at skilsmisse evt. kan udløse berettigelse!
Maak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligstøtte!?! Ofret Alt det andet 19 01-07-2013 17:14
boligstøtte fredlyhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-04-2013 20:48
Boligstøtte? Tullepigen90 Dit og Dat 1 06-02-2011 19:52
Boligstøtte Kimse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-05-2009 11:48
Boligstøtte. eldorado Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-05-2008 07:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension