K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 00:47   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Spørgsmål til Jer med nerveproblemer.

Ja, jeg ved godt at I ikke er læger herinde, men jeg synes jeg render panden mod en mur og bliver "afvist" hvor end jeg går hen, selvom disse symptomer volder mig mange problemer.

Før min operation i 09 var jeg hos en neurolog på Riget, bare en almindelig undersøgelse for at se om der var problemer med nerverne, det var der ikke og jeg havde heller ikke disse problemer på dette tidspunkt.

Efter min operation i 09 (de kom ikke lige efter operationen, så jeg kan ikke rigtig linke dem til den) har jeg så fået en masse symptomer i mine ben, som genere mig ret meget.

Mine ben og bagdel sover meget nemt, der skal ingenting til - og det er ligemeget om jeg bare sidder normalt ned eller ligger ned.
På mine lår har jeg ofte en brændende fornemmelse, det føles faktisk som en solskoldning og det varer oftest et par timer, og ellers er det væk når jeg vågner næste morgen. Der skal heller ikke ret meget til før end at mine ben får en slags "chock" altså at de spjætter. Det kan være at mine dyne røre på sig, eller at min kat som ligger ved siden af mig og kommer til at røre mig med en pote, så spjætter mine ben (det er ikke sådan at jeg bliver forskrækket eller noget, det er KUN mine ben) Og så når jeg ligger ned føler jeg tit at det trækker i mine ben.

Jeg var igen hos en neurolog, dog i et andet anliggende, men jeg nævnte disse ting for ham og ham bankede lidt på mine ben med en lille hammer og lavede lidt øvelser, men konkluderede at der intet var galt med mine nerver..

Hvad er det så?!? Det er meget ubehageligt og jeg forstår ikke hvad det kommer af og hvad det er? Jeg kan ikke komme på andet end at det skulle være nerver, men det mener neurologerne åbenbart ikke.

Er der nogen der har prøvet det her og måske give mig et hint?

På forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 07:09   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Får du nogen former for medicin?
Måske det kan være en bivirkning, for jeg får selv medicinen Diamox, der giver sovende fornemmelser. I fagsprog kaldet parestesier.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 09:38   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Meget sensitive nerver kan også skyldes ubalance i forhold til vitaminer og mineraler.. for lidt kalk kan f.eks give tendens til kramper i benene ved let berøring..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:14   #4
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hejsa
Jeg har også en del nerve smarter i både arme/hænder + ben/fødder, det er inden for det sidste halveår det er startet i benene, jeg har hørt min læge om dte kunne skyldes vitamin mangel, da jeg også havde hørt dette og min læge fortalte, at hvis men spiser fornuftig mangler man meget sjælden vitaminer og ikke mere end hvad en alm. multitabs ville kunne klare. Jeg får samtidig med smerterne også nemt vand i benene, jeg har købt nogle støtte/rejse strømper og må sige at de hjælper.
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:16   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du har mange smerter skulle du måske runde en smerteklinik
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 10:18   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har og løber også ind i de der ,nej der er ikke noget vi kan gøre ved .

Prøv gigt millicin-hmm det tager jeg jo .Så tal med din læge om noget sterker-hmm det får jeg også.Nå ja så der nok ikke så meget at gøre ved.

Nej tænker jeg og endnu en formuge er brugt på ingen ting.Jeg jo en byrde for samfundet.chopper rundt for at finde en løsning på smerter og fole for styerlserne.

Det jo nok det du har,hvad den skyldes kan jo være en nerve der kommer lidt i klemme og så er påvirket af det.

Selv har jeg noget linde i højere ben og hænder med tryk smerter og sitterende fornemmelser i fingerene, nogle siger det kan være på grund af nedslidninger i ryg og nakke,men foreløbig er der ikke noget at gøre ved det.For de vil ikke notere det og undersøge det nærmer.
Selv vil jeg gerne scannes,men det er dyrt og de mener ikke at det altid kan vise noget alligevel.

Det kan være ubehageligt og smerterne kan være uudholdeligt.
Så jeg føler da med dig,selv vogner jeg flere gange om natten med senerne
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:04   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Til Gigipi. Hvor er du blevet opereret henne på kroppen?

Hvis det er i ryggen, så kan dine nervesmerter sagtens skyldes dette. Jeg udtaler mig som almindelig menneske, med en søster som har mange nerve smerter i både lår, ende, ben og fødder efter diskosprolaps operation.

Og tab af fornemmelse for ben, så hun falder ... Men fortvivl ikke alligevel, mange læger kender ikke til nerve smerter, eller vil ikke anderkende dem, selv om dem som har dem har dem. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:00   #8
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Det er meget muligt, at man sjældent lider af nævneværdig vitamin eller mineralmangel, hvis man lever sundt og varieret.

Jeg har mange af de samme symptomer som dig. Jeg lever virkelig sundt og varieret og førhen løb jeg 6 km hver anden dag. Jeg tog desuden dagligt en vitaminpille. Alligevel vidste det sig, at mit niveau for d-vitamin var lavt, som i kritisk lavt.

Idag, hvor jeg får hjælp til at opretteholde et acceptabelt niveau for d-vitamin, har jeg det meget bedre med især en brændende fornemmelse i huden.

Ellers tænker jeg også, at det måske kan have en relation til din operation.

Men bed gerne om at få dine vitaminniveauer tjekket. Det er da super nemt og hurtigt og dumt at overse, hvis det "bare" er det.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 14:15   #9
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det dine ben gør lyder som det samme som min krop gør nogle gange. fx kan være mine ben gør det. Jeg også cp så det er så som gør det ved mig nogle gange altså de gange jeg opdager det.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 15:34   #10
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Hej.
Hvis jeg husker korrekt, var det i ryggen du måtte igennem en operation (lænden). Jeg tror dine nerveproblemer stammer fra denne op, kan tænkes de har beskadiget nogle nerverødder under denne.

En emg og ssep undersøgelse, vil muligvis finde problemet.

Jeg har selv været igennem disse grundet spinalstenose og havde jeg ikke forlangt, at få disse, havde de aldrig fundet problemet.

Dette foregik inde på RH.

Håber for dig, at de finder problemet.

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension