K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 18:07   #11
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Mon det kan være en anden læge konsulent end den som har lavet dit skriftlige konsulent notat???

Altså at der total er 2 læger inde over, for det må der gerne være:-)En skrivende og en rådgivende.

Manden min vil undersøge det ved den etiske læge rådgivning her snarest, området har vakt hans interesse....
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 18:14   #12
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Det kan det jo i princippet godt. Det har jeg ikke helt tjek på.

Jeg fik godt nok fortalt navnet på ham, der er med til mødet - men på mine papirer fra lægekonsulenten står der bare 3 x initialer som underskrift. Så den kan jeg ikke helt gennemskue.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 09:49   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I Hillerød kommune bruger samme lægekonsulent, både til udfærdigelse af udtagelse, samt han deltager ved pensionssamrådsmøder, hvor beslutningerne tages.

I disse råd, besluttes ALLE økonomiske beslutninger, dvs at også merudgifter, bilansøgninger mv, sidder samme lægekonsulent.

Og gøt hvordan afslagene ser ud!

Men jo, ifølge loven er det ulovligt, men altså ikke mere end at der ikke skrides ind fra andre myndigheder.
Så...????

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:15   #14
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Min SB skriver sådan her, ang. hvem der sidder med på mødet ang. ftp:

Der er indstillingsteamet, som er fra Jobcenteret. Det består af 1 Formand og 1 lægekonsulent.
Så er der pensionsteamet, som er fra Borgercenteret. Det består af 1 formand og 1 konsulent.
Så er der mig (SB) som fremlægger din sag.


Så jeg havde lige en for meget med.
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 10:53   #15
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af kamma Se meddelelser
Hej

Jeg ved godt, at der ofte bliver talt om lægekonsulenter herinde, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt samlede erfaringer som f.eks. :

Hvor stor betydning har lægekonsulentens udtalelser/vurdering i forhold til tilkendelse af førtidspension og flexjob?

Lægekonsulenten er en uvildig person ---- men samtidig betalt af kommunen, ikke?

Kan en lægekonsulent have flere roller i kommunen, dvs. være med til møder omkring indstilling til førtidspension?

Eller ligefrem være en del af et pensionsteam/flexjobteam?

Grunden til min ekstra interesse lige nu, er at jeg afventer udtalelse netop fra lægekonsulent. Sagsbehandler synes at vægte dissse udtalelser meget højt.

Håber nogle vil dele ud af deres viden/erfaring omkring dette ....

mvh. kamma
Det er klogt, at du efterlyser erfaringer vedrørende lægerkonsulenters rolle i sociale sager!

Jeg indsætter her et link til min hjemmeside, om hvordan en lægekonsulents medvirken "kan" foregå.

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Lægekonsulenter kan ikke straffes ved domstolene, uanset hvad de ændrer i dine lægeoplysninger!!!

http://www.benny-g.dk/ostre_landsret_2006.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 13:09   #16
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Først:
Jeg har kraftig Tinnitus på venstre side og Tinnitus på højre side. Deraf følgende søvnløshed og 3-4 ugentlige anfald af Migræne.
Lægekonsulenten, som aldrig har mødt mig, skrev: Mange mennesker lære at leve med Tinnitus !
Jeg har fået fjernet en nyre pga en kæmpesvulst. Efterfølgende mange smerter. Endvidere fik jeg/har jeg smerter i den ene testikkel (samme side).
Lægekonsulenten, som aldrig har mødt mig, skrev: Man kan sagtens leve med 1 nyre !
Så efter min mening er det bare en fagmand der oversætter en given Journal til "Dansk" og måske ligesom angiver graden af alvorlighed.

Dernæst:
Da min FTP sag skulle for nævnet (første gang !) var der 2 fra Pensionsnævnet tilstede (der stod i brevet at der ville være 3 !) og jeg selv (jeg havde sagt ja tak til at deltage).
Min SB var ikke tilstede !
De stillede en del spørgsmål til mig. Hvilket jeg slet ikke var forberedt på !
Bl.a. om hvorfor jeg ikke havde været i Arbejdsprøvning ?....
Det kunne jeg ikke svare på. Der stod flere steder i min "Arbejdsevnejournal", som de jo havde, at Arbejdsprøvning måtte anses som ugennemførlig !
Resultat: Sagen udsat 1 måned. Det er nu, indtil videre, 6 uger siden og jeg har fået at vide af min SB at jeg skal til nogle samtaler et sted hvor de bedømmer noget sådant, så de "mere specifikt kan begrunde hvorfor jeg ikke har været i Arbejdsprøvning" !

De spurgte også hvordan en "alm. dag" forløb for mig.
Der burde jeg nok have haft et af de fine skemaer, som kan findes her på K10, med. "Dagsreport" eller "Ugeraport". http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684 ("Skemaer til at printe ud" lidt ned af siden)

Jeg følte at det var som at sidde overfor en vigtig kunde og forsvare noget min Chef havde kvajet sig med, og som jeg ikke anede en disse om ! Eller at være til Eksamen og komme op i noget jeg ikke havde forberedt.

Hmmm...det blev noget langt det indlæg her......
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 16-11-2010 kl. 13:19.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden går ind i lægekonsulentens rolle Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 9 05-10-2011 14:23
lægekonsulentens rolle Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 12 07-08-2010 23:09
Lægekonsulentens rolle? Xeva Lægekonsulenternes Rolle 48 30-04-2009 10:06
Lægekonsulentens rolle THJ Lægekonsulenternes Rolle 5 28-09-2008 00:21
Lægekonsulentens rolle. phiselknast Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 31-12-2007 01:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension