K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2009, 09:33   #1
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ??

Jeg har fået en regning fra kommunen, om at jeg skal betale et par tusind kroner tilbage som jeg har fået for meget. De havde ikke skrevet på regningen hvornår det var fra eller for hvad osv.
Så jeg har ringet til dem og de siger det er fra 19/2 - 25/3 2007. Altså over 2 år siden.
Må de godt opkræve en regning 2 år tilbage ?
Jeg skal på kontanthjælp så hvordan skal jeg have råd til at betale det ?
SKAL de ikke redegøre for, hvad det er jeg har fået for meget ??
Jeg mener nemlig de har lavet en fejl....

De ville ringe tilbage idag, da hun ikke liiiige kunne sige til mig i telefonen hvad det var jeg skulle betale for...
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 10:01   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
De kan godt forlange tilbagebetaling for 2007 nu. Vi har også lige fået for boligsikring og friplads for samme år. Hvorfor der går så lang tid ved jeg ikke, men har en ide om at det er noget med skatten.

Prøv at bede dem om at give dig en beregning på hvorfor du har fået for meget, når de har fundet ud af hvad det er du har fået for meget af.... Så kan du se om du er enig med dem i det. Når man er på KH er pengene små, og derfor kan du godt tillade dig at bede om en afdragsordning hvis du skal betale altså. Bare sig du kan klare - ja det ved jeg ikke - 50- 100 kr. om måneden... Det tager selvfølgelig noget tid at komme af med det, men heldigvis kommer der ingen renter på...

Håber du finder en løsning.

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 10:04   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marolle Se meddelelser
Jeg har fået en regning fra kommunen, om at jeg skal betale et par tusind kroner tilbage som jeg har fået for meget. De havde ikke skrevet på regningen hvornår det var fra eller for hvad osv.
Så jeg har ringet til dem og de siger det er fra 19/2 - 25/3 2007. Altså over 2 år siden.
Må de godt opkræve en regning 2 år tilbage ?
Jeg skal på kontanthjælp så hvordan skal jeg have råd til at betale det ?
SKAL de ikke redegøre for, hvad det er jeg har fået for meget ??
Jeg mener nemlig de har lavet en fejl....

De ville ringe tilbage idag, da hun ikke liiiige kunne sige til mig i telefonen hvad det var jeg skulle betale for...
Den regning skal du ikke betale, for det er kommunens fejl.

Skriv til kommunen, at hvis de har lavet en fejl for 2 år siden og - at hvis de vil have pengene tilbage - må de bevise din kriminelle handling ved at kommunen fremsender en udefineret opkrævning til dig, ved byretten.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 15:04   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tilbagebetaling

Hej Marolle

Det mener jeg godt de kan, men det kommer an på, hvad der skete dengang, tror jeg... Har du kigget på dit kontoudtog, om hvor meget du fik udbetalt dengang? Og om hvordan situationen var dengang, var kommunen blevet oplyst om ændrede forhold, der har gjort, at du måske ikke var berettiget til at få så meget dengang?

Har kommunen givet dig en egentlig begrundelse for hvorfor, der er udbetalt for meget dengang? Hvis de ikke har givet dig en god og ordentlig forklaring i brevet, synes jeg, du skal bede dem om at forklare dig skriftligt, hvordan der er blevet betalt for meget.

Det jeg har fundet om tilbagebetaling er heri, måske kan du finde noget der, som kan hjælpe dig med at vurdere, om du skal betale tilbage eller ej...
Se kapitel 12:

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=30304#K12

Og hvis du vælger at betale tilbage, kan du som mimse har nævnt lave en aftale med dem om en afdragsordning...

Sidst redigeret af curls; 14-04-2009 kl. 15:06.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 15:10   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Fejlen må da være deres medmindre du har fået anden ydelse samtidig f.eks su, kontanthjælp, revalidering eller lign.

De må bevise at de har pengene tilgode, før skal du ihvertfald ikke betale.

Du kan få henstand med at betale tilbage via skat så længe du er på lav indtægt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 16:54   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Ingen tilbagebetaling

Du skal ikke betale dem tilbage.!

Med mindre du har opgivet de forkerte oplysninger.!

Jeg havde en sag for et par år siden hvor vi til tilskud til knægtens dagpleje, hvor jeg gik sygemeldt.

Da jeg søgte om tilskuddet fik jeg suppleret op fra en forsikring, hvilket jeg oplyste om da vi søgte.
Knap 2 år efter kom der en regning på ca. 14.000,00 kr. netop pga af jeg fik den penge.

Det brokkede jeg mig over for jeg havde intet lavet forkert.

Først fik jeg en beskidt svar i telefonen, hvor efter samtalen foregik på mail.
Det endte med at jeg klagede over det, de afviste selvfølgelig at de havde lavet noget forkert.

Men en klage til statsamtet løste problemet.!

Så som Benny siger nægt, og be dem om at bevise at du har handlet i ond tro.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2009, 19:10   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
de har selvfølgelig ikke ringet tilbage idag som lovet... surprise !!!

nej der står intet på regningen og der var ikke noget brev som fortæller hvad det er. Jeg fik både lidt løn og så suppleret op af sygedagpenge pga jeg ikke var på fuldtid på arbejdet men var ledig i A-kassen (eller hvad det hedder) så indtil jeg mistede mit job i juli 2007, så fik jeg både sygedagpenge og løn. Altså så det passede til den mængde penge jeg var berittiget hver måned.
jeg har fundet sedlen frem, og hvad jeg kan se, så er den periode de snakker om på 5 uger, hvilket må betyde jeg skal have mere end de andre perioder som kun lige er på lidt over 3 uger. Så jeg forstår ikke en disse af det her
Det ikke mig som har gjort noget forkert...
Det da bare fordi de mangler penge i kassen fordi de har været for sløve...min sag har trukket for lang tid ud pga kommunen SELV, og det har de mistet støtte på fra staten. Og det går nu ud over MIG... sort!!

Nå jeg må prøve og ringe til dem igen imorgen, jeg betaler ihvertfald ikke før jeg får at vide hvad det er...og helt får redegjort hvad det er som er sket.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 11:04   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Marolle, sådan skal det lyde

Ret beset ville det vel svare til at jeg gik i Brugsen, smed 1000kr på disken og bare gik min vej!

Ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 22:21   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvis jeg var dig ville jeg lade telefonen ligge (for din egen skyld, det vil kun strække sagen mere end nødvendigt) Og så lave en skriftlig klage, først over at få en regning på¨noget du ikke ved hvad er, og i brevet FORLANGE at få en SKRIFTLIG! udredning af hvorfor kommunen mener at have x kr til gode, sammen med vil det være et meget klogt træk at søge aktindsigt for den periode, for så skulle du gerne modtage beviset for at du har opfyldt din pligt.
Når du så har fået udredningen, så er det tid til at klage over at de vil at du skal betale for deres fejl, udfra at du har givet de oplysninger du skulle på daværende tidspunkt at de så ikke kan regne skal ikke være dit problem (søg evt efter afgørelser på det) Når/hvis du så får afslag, så højere op i systemet med den.

Ved at ringe, vil du kun mundtligt få en redegørelse som du alligevel ikke kan bruge til ret meget i en klagesag da du er nød til at have ALLE! tal, for at bevise at det er dem der har begået fejlen og ikke dig, der til kan du risikere at de skifter mening, altså at de i telefonen siger at det er X der er galt og når du så klager siger de at det er Y og at du bestemt må have misforstået et eller andet. Så skal du i stedet til at klage over Y, og allerede der er der gået 3-6 måneder med unødig korrespondance udelukkende fordi du vælger at ringe i stedet for at skrive, så i stedet for at sagen kører måske 12 måneder med klager osv i skrivelser, så vil det i stedet tage 1½ år, så for din egen skyld skriv en klage, lad være med at ringe, det vil korte sagsbehandlingstiden mærkbart ned.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 08:48   #10
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
ja jeg har bestemt tænkt mig at jeg skal have det på skrift!!
igår ringede jeg igen igen, fordi de ikke ringede tilbage som lovet. Jeg havde ringet om morgenen men kl 14 fik jeg nok, og ringede. Jeg kom så igennem til en, som kunne give mig en ny dato på den periode det drejer sig om (!) men ikke hvad det galdt om. Hende der burde vide det, skal være der idag, så jeg må prøve igen igen. Og så beder jeg om at få det skrift og IKKE i telefonen.
Siger bare til dem at jeg skal have at vide, hvorfor jeg har fået den regning og hvad det er for. Vil ikke høre en lang indviklet begrundelse i telefonen, hun skal bare sende den til mig skriftligt, hurtigst muligt!
jeg har jo kun til 1. maj, og hvis jeg også skal nå og klage....
Heldigvis har jeg fået hjælp fra fagforeningen nu til det, de synes slet ikke jeg skulle betale noget som helst når der ikke var en forklaring og de ville de godt lige se lidt nærmere på.

Hende jeg snakkede med igår fra kommunen, begyndte også at bilde mig ind at man IKKE kunne få både løn og sygedagpenge...Men det er altså det jeg har fået i 7 måneder imens jeg stadig havde mit job. jeg var ikke ansat fuldtid, selvom jeg gerne ville, havde kun et vist antal timer fast derudover havde jeg været vikar. Men jeg var så ledig i a-kassen også, så inden jeg blev sygemeldt fik jeg løn og suppleret op af dagpenge fra a-kassen. Da jeg blev sygemeldt kunne jeg jo ikke få penge fra a-kassen da jeg jo så ikke var ledig, men skulle have de penge fra kommunen!!!
Så kom ikke her og bild mig noget ind...

Igår var jeg så glad da jeg havde ringet til kommunen for 3. gang, hun kunne også godt høre jeg ikke var så venlig mere. Og da jeg også fik fagforeningen ind i sagen igår. Det var rart og kunne sige: Idag har jeg gjort det jeg kunne, nu kan jeg ikke gøre mere før imorgen. Men pyha, de kan virkelig tage kræfterne fra en, sådan noget med kommunen
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er reglerne nu? Jasmina Spørgsmål ang fleksjob 8 11-01-2013 09:13
Tilbagebetaling af sygedagpenge. (HJÆLP) Drezz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 01-11-2012 11:01
hvordan med reglerne - fælles forsørgerpligt Guldfax Alt det andet 9 09-07-2012 23:43
Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne mysmys Alt det andet 30 20-05-2009 09:29
hvordan er reglerne? mawebbro Spørgsmål ang fleksjob 9 29-04-2009 12:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension