K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2015, 00:38   #1
Fjaser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Fjaser er ny på vejen
venter svar fra pensionsteam

Hej

Jeg er en dreng på 22 som er blevet smidt rundt i systemet i omkring 10 år med forskellige slags medicin og diagnoser som ADD, Asperger, Skizofreni, depression,Personlighedsfortyrrelser, og seneste diagnose er så Infantil Autisme, I december var jeg i møde med Rehab teamet i min kommune som jeg ikke blev særligt meget klogere over, først sagde de at jeg kunne komme i ressourceforløb i 5år + 5år ekstra hvis jeg skulle bruge det, så blev det sat ned til de sagde bare 5, så 1, og så efter 30minutters snak sagde de at de ikke så nogen grund til at putte mig i ressourceforløb/jobprøvning pga mine problemer som autist og istedet ville de skrive en ansøgning om førtidspension til pensionsteamet som de sagde jeg måske ville få et svar fra i Februar.

Er der nogen der har erfaring med at få fp som autist når man er så ung som mig?

Har snart ikke mere energi til alt det pjat fra kommunen, blev sat fra 8000kr om måneden til 5500kr da de fandt ud af at jeg nok alligevel ikke havde skizofreni... ikke let at have et godt liv synes jeg med så lidt i kontanthjælp når jeg bor i min egen lejlighed... jeg er ret bange for at få et nej fra pensionsteamet fordi jeg er så ung
Fjaser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 00:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De kan kun smide dig i et ressourceforløb hvis de mener at det vil kunne udvikle en arbejdsevne...

Hvis de ikke mener at det vil kunne ske ja så skal de give dig en pension...

Det kan stadig godt lade sig gøre at få en førtidspension også selv om man er under de 40 år...

Så umiddelbart ud fra det du skriver ja så har de opfattet at det ikke vil hjælpe på din arbejdsevne at sætte dig i et ressourceforløb....og at det er bedre at tildele dig en førtidspension...

Men forstår godt at du er nervøs...

Har du fået den indstilling som rehabteamet har lavet....at de vil indstille dig til førtidspension?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 01:05   #3
Fjaser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Fjaser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De kan kun smide dig i et ressourceforløb hvis de mener at det vil kunne udvikle en arbejdsevne...

Hvis de ikke mener at det vil kunne ske ja så skal de give dig en pension...

Det kan stadig godt lade sig gøre at få en førtidspension også selv om man er under de 40 år...

Så umiddelbart ud fra det du skriver ja så har de opfattet at det ikke vil hjælpe på din arbejdsevne at sætte dig i et ressourceforløb....og at det er bedre at tildele dig en førtidspension...

Men forstår godt at du er nervøs...

Har du fået den indstilling som rehabteamet har lavet....at de vil indstille dig til førtidspension?
nej har ikke fået nogle papir på at de ville indstille mig til FP hvis det er det du mener, de sagde bare til det møde jeg var til med dem at de ville indstille mig til FP og arbejde på mine papir så pensionsteamet får min sag i januar og at jeg nok kunne vente svar i februar
Fjaser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 01:19   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Okay...normalt skal det rehabteam lave en indstilling til pensionsteamet om hvorvidt de mener du skal have en pension eller ej...og så skal pensionsnævnet afgøre om du skal have den...

Denne indstilling plejer de at sende til folk...

Man skal desuden også tilbydes et møde foran pensionnævnet lige inden de skal træffe afgørelsen...

Måske du kunne spørge din sagsbehandler om rehabteamet har lavet den indstilling og om du kan få den på papir..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 01:42   #5
Fjaser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Fjaser er ny på vejen
hej tak for dine hurtige svar, kan godt være at jeg skal spørge min sagsbehandler om nogle papir, jeg syntes bare det hele er et stort roderig og sådan syntes jeg desværre altid tingene har været
Fjaser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2015, 23:52   #6
Fjaser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Fjaser er ny på vejen
hej jeg har et nyt spørgsmål.

da det rehab team jeg var til møde med sagde at de ville indstille mig til FP, betyder det at der er en god chance at jeg vil få det eller betyder det ikke meget? undrer mig bare hvor meget rehab teamet enlig kan bestemme.

er rigtig nervøs så svært ikke at tænke på det!
Fjaser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2015, 01:25   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Rehabiliteringsteamet indstiller, Jobcenteret beslutter

Sagen kan hjemvises, hvis jobcenteret er i tvivl.
Det er sket før, i sådan et tilfælde har jeg oplevet at Rehabiliteringsteamet skulle begrunde yderligere svar på henvendelse fra Jobcenteret, før de ville anerkende indstillingen.

Men Jobcenteret følger somregel Rehabiliteringsteamets indstillinger. Så tag du den med ro. og regn med at du nok får svar meget hurtigt.
Det går somregel hurtigt.. der gik to dage i min sag.. har oplevet en ventetid på tre uger, fra rehab. teamets indstilling kom til jobcenteret havde godkendt indstillingen

Sidst redigeret af Bodrum; 26-01-2015 kl. 01:40.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 02:31   #8
Fjaser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
Fjaser er ny på vejen
så var jeg til møde i dag med pensionsnævnet som sagde jeg ville få svar inden for en uge om jeg ville få det, tjekkede bare for sjovt her i aftes om der var noget, og det var der, jeg fik et ja og en pension som starter i april nu kan jeg endelig slappe af i mit liv og føle mig lykkelig synes jeg
Fjaser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 06:58   #9
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fjaser Se meddelelser
så var jeg til møde i dag med pensionsnævnet som sagde jeg ville få svar inden for en uge om jeg ville få det, tjekkede bare for sjovt her i aftes om der var noget, og det var der, jeg fik et ja og en pension som starter i april nu kan jeg endelig slappe af i mit liv og føle mig lykkelig synes jeg

Dejligt glad på dine vegne håber du kan få lidt ro på.....
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2015, 15:57   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du bare er glad for beslutningen, så er alt jo godt

Så får du også en hel del mere end de 5000 kr om måneden, og får nok udbetalt omkring de 13.000 kr istedet, såfremt du bor alene
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension