K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 21:33   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Mette Frederiksen gæst hos Clemens

Mette Frederiksen er gæst i aften Søndag hos Clemens kl 21.30, omhandlende fremtidens reformer.

https://www.facebook.com/groups/1972...60091357348198
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 22:36   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Det er kl 21.50 på DR 1.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 22:41   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Det er kl 21.50 på DR 1.
Ups ja der havde jeg da skrevet forkert.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 00:20   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg så lidt af det sidste 5-10 min.

Helt ærligt så syntes jeg at der skal gøres mere for at få de unge raske igang,jeg er en af dem der gik hjemme på kontant hjælp i 14 år med 3 børn.
De skal hjælpes med at reliser deres drømme og har de ignen så skal de indspireres til at få det.

Mine år på kontant hjælp har gjort at jeg virkelig ikke har nogle drømme verken den gang eller nu,jeg kan virkelig kun tage en dag afgangen.

Spørsmålet er vel mere hvad man skal sætte i værk når jobbene ikke er der.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 08:58   #5
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg så selv hele programmet med Mette Fredriksen, kan godt forstå hvad hun

mener, det kan jo ikke være rigtig at unge mennesker ikke har en fremtid,

på kontanthjælp eller pension, er der ikke meget til sjov, ferie, og hvad ellers

verdens glæder byder på,

der er til husleje og mad, og så en pose slik til børnene fredag aften.

jeg tror faktisk der sidder mange ung som gerne vil ud af systemet,

og klare sig selv, måske kan de ikke klare 37 timer om ugen, pga. af en

sygdom eller lidelse, men noget kan man altid lave, bare i få timer,

bare det at komme ud blandt andre,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 09:29   #6
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Hun kunne ligeså godt være social ordfører ved LA... Ikke meget forskel der!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 10:11   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg syntes for første gang der var en smule beroligende indspark i debatten om den reform.

Det var godt at høre hende sige, at hun gerne ville understrege, at for nogen er førtidspension løsningen. Og dem skal vi gladeligt give den, mener jeg endda hun sagde.

Der er både nogen på førtidspension som er meget kede af at være opgivet, og gerne vil have en eller anden for tilknytning til arbejdsmarkedet. Dem skal der klart gøres mere for.

Og så er der dem, som mig, der inderligt håber på en førtidspension. Men det er nok også meget forskelligt, hvad man som menneske går med af forestillinger for ens fremtid.

For mig handler livet ikke mere om, partner, børn, hus, bil, job, at komme ud blandt andre på faste tidspunketer, eller guld og mamon.
Men jeg er glad for at jeg har prøvet kræfter med mange af tingene. (Børn, hus og bil blev det dog ikke til)
Nu ved jeg hvad de ting indebærer for mig, og det var desværre ikke hverken lykke, at have det godt, eller bare at have det ok. Tværtimod, har det resulteret i gentagene depressioner mm.

Det er alt sammen på grund af psykiske handicaps, varige vel at mærke.
Som sidenhen er blevet konstateret.

Men havde jeg ikke prøvet kræfter med det "normale" liv, havde jeg nok tænkt på, den dag idag, hvad nu hvis, kunne jeg måske have, osv.

Jeg er 30 år, hastigt på vej mod de 31. Og selv om det har været noget hårde år, så ville jeg ikke have undværet de sidste 13 år. Det er først nu jeg virkelig føler mig afklaret, og selv har accepteret, at et liv udenfor arbejdsmarkedet og alt hvad det indebærer, for mig, vil give den bedst mulige livskvalitet, og sociale funktionsevne.

Men det vil være rigtig ærgeligt ikke at kunne få førtidspension, før om 9 år, kun på grund af alder. Det er ingen hemlighed at den bedre økonomi det vil give, vil give større frihed, og uafhængighed. Alene ved at have muligheden, og ikke mindst lov til, at spare op til uventede ting. Som f.eks. tandlæge behandling osv. Eller psykolog konsultationer, i de tider hvor tingene er for svære.

For de 10.000 som man må have stående, på kontanthjælp, skal én ulykke helst komme alene. Og regnvejsdagene må ikke friste for meget, for det tager mange solskinsdage at spare dem op igen.

Det eneste jeg overvejer til på den anden side af en evt. førtidspension, er noget hvor jeg kan være på frivillig basis. Så jeg kan være der alt efter hvornår der er overskud til det, og hvor ingen er afhængige af at jeg er der på faste tidspunkter. Men det ligger ude i fremtiden, forhåbentlig.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 10:41   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så det desværre ikke, men er det først næste mandag man kan se genudsendelsen?

Kan se at DR1 i dag kl. 10 genudsender forrige søndags debat som også kan ses på DR online.

Jeg fik desværre ikke set debatten i går, men drattede om på sofaen forinden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 11:14   #9
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg synes det er fint, at vi ikke skal opgive unge og der er da sikkert nogen der, med korrekt indsats, kan komme på arbejdsmarkedet, men med hvilke konsekvenser? Og hvor skal de placeres? Jeg synes der mangler information om, hvor alle der har ressourcer så skal placeres. Det er jo ikke ligefrem fordi der er mangel på arbejdskraft og hvis fleksjobordningen er på vej ud, som flere røster spår, hvad er så fremtiden for alle de her "stakler" (som jeg synes folk på fp bliver fremstillet som)? En tur gennem dagpengesystemet eller det alm. kh system med jobsøgning osv kræver mange kræfter selv for raske mennesker!
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 11:35   #10
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Så det desværre ikke, men er det først næste mandag man kan se genudsendelsen?

Kan se at DR1 i dag kl. 10 genudsender forrige søndags debat som også kan ses på DR online.

Jeg fik desværre ikke set debatten i går, men drattede om på sofaen forinden.
Hej Enteneller...

Nej, det er ikke næste mandag, men idag kl. 12.50 det bliver genudsendt 1. gang...

Også muligt at gå ind på DR1 og se - deres egne udsendelser - i "arkivet": http://www.dr.dk/dr1/clement_soendag#/23061


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 20-02-2012 kl. 12:13. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen på P1 NU om ny ftp. reform. Enteneller Politik og Samfund 33 20-02-2012 10:53
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension