K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 13:51   #1
momsemor65
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
momsemor65 er ny på vejen
erstatning/forsikringsudbetaling

Hej, jeg vil spørge om der er nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg skal forholde mig til en udbetaling for en skade jeg desværre har pådraget mig. Jeg står for at få udbetalt et større beløb fra forsikringen, men jeg er på kontanthjælp. så hvordan forholder det sig. mister jeg min kontanthjælp i den periode, som svare til det beløb jeg vil få udbetalt, fra forsikringen, eller ??

Pengene vil jo figurere på min konto til sin tid, og vi snakker om et beløb væsenligt over de 10.000 kr man må ha i formue, nå man er på kontanthjælp..

Forstår i mit spørgsmål.. ?? !!
momsemor65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 10:47   #2
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Et større beløb udbetalt fra forsikringen, kan være så meget.

Er det erstatning for mèn eller for erhvervsevnetab, så få erstatningen ind på en kreditorbeskyttet konto, så der IKKE sker sammenblanding af din økonomi - så vil kun renterne have betydning for b.la udbetaling af KH og f.x boligsikring m.m. Eventuelle renter skal der betales skat af.

Så for at få et helt klart svar - så er du nok nødt til at skrive præcis hvad din erstatning, er erstatning for.

F.x er der enorm forskel på, om det er tabt arbejdsfortjeneste eller erstatning for erhvervsevnetab og mén.

Erstatning er ikke bare erstatning - og alle slags erstatninger kan heller ikke komme på en kreditorbeskyttet konto.

Så skriv lidt mere - der er folk her, der ved noget om det - kan jeg læse i andre tråde.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 11:22   #3
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Ved godt det ikke lige svarer på dit spørgsmål - men faldt over denne artikel på politiken.

http://politiken.dk/politik/ECE18326...ntanthjaelpen/
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning????? maggie Spørgsmål ang fleksjob 6 23-11-2012 12:07
Spørgsmål, forsikringsudbetaling indtil 2046 Thomas1981 Alt det andet 22 28-10-2012 22:08
Erhvervsevne tab/forsikringsudbetaling PiaTT Alt det andet 3 02-04-2012 11:51
Erstatning Stueplanten Dit og Dat 0 25-03-2012 18:53
Erstatning vinterpige Alt det andet 15 20-01-2011 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension