K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2013, 22:16   #1
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Lægekonsulent diagnosticering

Hej allesammen

Er der nogen der ved om Lægekonsulenterne har lov til at diagnosticere, problemet er at en lægekonsulent i min kærestes sygedagpengesag har udstyret min kæreste med en kronisk depression, og vi frygter at kommunen vil skræmme min kæreste ud af systemet ved at tvinge hende til enten at modtage behandling for sygdommen eller finde sig i at der ikke bliver udbetalt penge mere.

Det skal nævnes at det var en tilfældighed der gjorde at vi opdagede det stod i indstillingen til rehabiliteringsteamet, ingen fra kommunen har nogensinde nævnt den ellers ret så alvorlige sygdom for hverken mig, min kæreste eller vores superkompetente forløbsvejleder.

Egen læge har skriftligt i en lægestatus også udtrykt undren over diagnosen, da han heller intet kender til den !

Må lægekonsulenterne godt diagnosticere i flæng eller ?

På forhånd tak for hjælpen - Søren
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 22:57   #2
neemos
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2012
Indlæg: 33
Styrke: 13
neemos er ny på vejen
Selvfølgelig må han ikke det, han er kun ansat til at "oversætte" lægens papirer til kommunen.
neemos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2013, 23:00   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå...KLAG!

Kære Demo.

Ombudsmandens udtalelser.

http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...er/2012-7/pdf/

Side 7/12

"Lægekonsulenten må således ikke ændre diagnoser eller stille nye."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-08-2013, 01:14   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Lægekonsulenten kan ikke stille diagnoser.

Jeg synes altså det får en forkert klang når der ofte tales om at lægekonsulenten kun må oversætte...
Lægekonsulenten må så sandelig gerne komme med vurdering... det er jo ikke bare en oversættelses maskine.
En vurdering eller et skøn har intet med behandling at gøre, og ligger dermed indenfor rammerne af hvad der er lægekonsulentens rolle.

Iøvrigt skulle lægekonsulenterne da være ude efter 1. Juli.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 23:43   #5
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
ganske enkelt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Hej allesammen

Er der nogen der ved om Lægekonsulenterne har lov til at diagnosticere, problemet er at en lægekonsulent i min kærestes sygedagpengesag har udstyret min kæreste med en kronisk depression, og vi frygter at kommunen vil skræmme min kæreste ud af systemet ved at tvinge hende til enten at modtage behandling for sygdommen eller finde sig i at der ikke bliver udbetalt penge mere.

Det skal nævnes at det var en tilfældighed der gjorde at vi opdagede det stod i indstillingen til rehabiliteringsteamet, ingen fra kommunen har nogensinde nævnt den ellers ret så alvorlige sygdom for hverken mig, min kæreste eller vores superkompetente forløbsvejleder.

Egen læge har skriftligt i en lægestatus også udtrykt undren over diagnosen, da han heller intet kender til den !

Må lægekonsulenterne godt diagnosticere i flæng eller ?

På forhånd tak for hjælpen - Søren
En lægekonsulent KAN IKKE diagnosticere eller vurdere en person han ikke har undersøgt! ,og hvis konsulenten har undersøgt borgeren så bliver konsulenten inhabil i sagen ,thats it
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 02:10   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse her hvad lægekonsulenter må og ikke må

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=86668

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19809

Disse links ligger under nyttige links her på siden....altid et kig værd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 06:35   #7
molly_molly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2013
Indlæg: 44
Styrke: 11
molly_molly er ny på vejen
Lægekonsulenterne ude

Hvor står der i lovgivningen, at lægekonsulenterne er ude per d. 1. juli og hvem skal så lave deres arbejde i fremtiden?
molly_molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 08:47   #8
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
gennemsyret svindel

Citat:
Oprindeligt indsendt af molly_molly Se meddelelser
Hvor står der i lovgivningen, at lægekonsulenterne er ude per d. 1. juli og hvem skal så lave deres arbejde i fremtiden?
lægekonsulenterne har lige fra starten af været det rene fup og svindel da de i realiteten skulle "oversætte" en lægeerklæring fra dansk til dansk!!! hvilket jo er en noget mistænkelig arbejdsopgave ,en lægekonsulent er i følge loven ikke en fungerende læge men derimod bare konsulent konsulenten har INGEN lægeautorisation overfor borgeren
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 08:55   #9
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af molly_molly Se meddelelser
Hvor står der i lovgivningen, at lægekonsulenterne er ude per d. 1. juli og hvem skal så lave deres arbejde i fremtiden?
Det her vil jeg også gerne have svar på? Hvor står dette? indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 09:40   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
lægekonsulenterne har lige fra starten af været det rene fup og svindel da de i realiteten skulle "oversætte" en lægeerklæring fra dansk til dansk!!! hvilket jo er en noget mistænkelig arbejdsopgave ,en lægekonsulent er i følge loven ikke en fungerende læge men derimod bare konsulent konsulenten har INGEN lægeautorisation overfor borgeren
Problemet har jo været, at mange læger skrev tingene på latin.

F.eks. kan man vel ikke forvente, at en sagsbehandler skal vide hvad "arcolyse med spondylolistese L4/L5" betyder.

Jeg har fået lavet flere speciallægeerklæringer, og kun én af lægerne skrev en oversættelse af de forskellige "fagudtryk".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulent?? Aspera Alt det andet 22 11-02-2011 23:28
Har min sag en lægekonsulent? Nabokone Lægekonsulenternes Rolle 4 17-03-2009 12:25
Om diagnosticering med psykiske diagnoser - USA og DK zuza Politik og Samfund 2 07-10-2008 23:04
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31
Bunke-diagnosticering Af Roskilde-borgere zuza Det er da strengt ! 8 15-10-2007 15:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension