K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 15:07   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sanne33 Se meddelelser
Hvor længe burde der gå fra ens sagsbehandler beder om en statusattest (kun et sted fra) til de finder ud af om man har mulighed for forlængelse på sygedagpenge?
På forhånd tak
Da læger har ventetid er det som regel det der afgør hvornår kommunen får svar på en "anmodning om statusattest", jeg pressede på hos min praktiserende læge, der gik lige nøjagtig en månede fra jobcenteret sendte anmodning til de havde attesten.
Havde jeg ikke haft mulighed for at møde op hos min læge med kort varsel (fik et afbud) var der kommet til at gå to måneder.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 21:08   #12
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Tak for svar,som jeg har forstået venter behandler bare på at få en anmodning om statusattest,så tror det går hurtigt når/hvis de modtager den.

Har spurgt om de vil skrive en uopfordret men nej,sådan gør man ikke.

Kan heller ikke få fat på sagsbehandler og få en tid,men nej det kan man heller ikke bare få.
Har også spurgt om behandler vil prøve at kontakte sagsbehandler,måske det hele vil gå lidt hurtigere-det kan man heller ikke.

Når de får statusattest,håber jeg det går hurtigt med at blive vurderet om jeg har mulighed for at blive forlænget.
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 21:20   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Men hvem er det der siger at der skal indhentes statusattest ?
Jeg går ud fra at det er sagsbehandleren der ønsker den, og således er det vel en forglemmelse hvis der ikke er sendt en anmodning.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 21:32   #14
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Nej det er der hvor jeg går i behandling,for at jeg ved hvor jeg står mht forlængelse af sygedagpenge,jeg føler at det er mig der skal holde forbindelse med det hele og jeg orker det faktisk ikke.
Nej sagsbehandleren må jeg ikke komme i kontakt med
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 21:38   #15
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Ked af at sige det, men den eneste der kan bede om en statusattest er sagsbehandleren.

Hvis dine behandlere har noget de gerne vil sige, er de altid velkomne til at skrive en erklæring uopfordret.
En uopfordret erklæring får behandleren jo ingen penge ud af, så derfor skal der komme en anmodning.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 21:45   #16
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Og de vil jo netop ikke skrive den uopfordret og derfor skal jeg bede om sagsbehandleren vil bede om den og om sagsbehandleren vil undersøge muligheden for forlængelse,men når jeg ikke kan komme i kontakt med hende,kommer jeg jo ingen vegne
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2013, 22:05   #17
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sanne33 Se meddelelser
Og de vil jo netop ikke skrive den uopfordret og derfor skal jeg bede om sagsbehandleren vil bede om den og om sagsbehandleren vil undersøge muligheden for forlængelse,men når jeg ikke kan komme i kontakt med hende,kommer jeg jo ingen vegne
Nej
Prøv og skriv.

Hvis du bliver behandlet på hospital må der være en socialrådgiver der kan få afklaret det her.

Men som en begyndelse kunne du jo bede om en kopi afdin journal, der må stå et eller andet af interesse for din sag.

Sidst redigeret af Hva´nu; 28-04-2013 kl. 22:07.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:27   #18
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Journal-fra kommunen?
Ja der er også en sagsbehandler men indtil har det heller ikke været muligt at komme i kontakt med denne.

Men kan jeg selv bede om nu,på skrift- om min sagsbehandler på kommunen,vil kigge på forlængelses mulighed-så jeg ikke går 52 uger ud-så sker der vel noget?
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 22:58   #19
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sanne33 Se meddelelser
Journal-fra kommunen?
Nej, journal fra hospitalet.

Det drejer sig om at du samler det lægelige hvis du skal bevise at have ret til noget som helst.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2013, 18:14   #20
Sanne33
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Sanne33 er ny på vejen
Nu er der endelig sket noget,har både været til møde hos sagsbehandler og hun er nu igang med at undersøge forlængelses muligheder, der er indhentet statusattest,der nu ligger hos lægekonsulent

Jeg håbede at høre noget inden d 15/6 som var 14 dage før sygedagpenge udløber.
(har for 3 mdr siden modtaget brev om varighedsbegrænsning d 30 juni)

Kontaktede sagsbehandler, der sagde, at nu står sygedagpenge til at ophøre d.31 juli,pga en teknikalitet og at året rykker sig

Men skal jeg ikke have det på skrift?
Skal jeg maile til hende at jeg gerne vil have det på skrift?

Jeg føler bare at jeg er besværlig og at jeg hele tiden stiller spørgsmål til hende og hun måske derfor vil prøve at modarbejde mig,hun sidder jo lidt med ens liv i hænderne.

Hun har også sagt at hvis forlængelsen ikke går igennem,vil hun sende endnu en statusattest med uddybende spørgsmål-det syntes jeg jo virker som om hun virkelig prøver

Og denne ventetid er jo ikke til at holde ud og går ud over mig selv og ikke mindst min kæreste som er ved at være meget træt af mit humør

Sidst redigeret af Sanne33; 23-06-2013 kl. 18:17.
Sanne33 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor lang til kan en arbejdskade sag tage/pension skivehansen Alt det andet 6 07-12-2011 14:16
Sagsbehandlingstid - Hvor lang tid må det tage? Kirsten68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 18-05-2010 22:42
Hvor lang tid kan det tage for læge konsulenten. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-09-2009 10:25
Hvor lang tid kan det tage....? Angelsbaby Den nyttige viden vi alle har 4 27-05-2009 09:20
Er der regler for hvor lang tid det må tage? thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension