K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2013, 15:34   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
§ 28, lov om sygedagpenge overholdt?

På forsiden af K10 kan man finde en side med information om regler for sygedagpenge stop. Her står bl.a.

Så skal du især også lægge mærke til §28 i Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge.

I denne står der:

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Kilde: Bekendtgørelse af lov om sygedagpenge

Du skal her være opmærksom på at din ressourceprofil skal være opdateret, det er ikke nok at der bare ligger en gammel ressourceprofil. Du kan læse om hvordan sagsbehandler og du skal udarbejde en ressourceprofil her: Arbejdsevnemetode, Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne Se side 40-56.

Du skal samtidig være afprøvet efter Arbejdsevnemetoden. Du kan læse om arbejdsevnemetoden her: Arbejdsevnemetode, Metode til beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne


Jeg har fået aktindsigt, men kan ikke se der er udarbejdet ressourceprofil eller at jeg har været vurderet efter arbejdsevnemetoden.

Det eneste der er sket for mig det sidste halve år inden sygedagpengestop d. 30.06.13 er at jeg har været i virksomhedspraktik fra marts til og med juni. Her har der været løbende møder med en jobkonsulent hvorfra der ligger referater, ikke andet. Min sagsbehandler som jeg blev tildelt ved årets begyndelse har jeg aldrig haft mødt, ej heller pr. telefon eller mail (trods opfordringer fra mig).

Håber I kan svare mig på følgende:

1) Vil der kunne være udarbejdet en ressourceprofil på mig uden jeg ved det?

2) Er en ressourceprofil genkendelig i sagens akter eller kan det være nogle tilfældige linjer i et møde referart?

3) Er der visse tilfælde hvor der ikke skal udarbejdes en ressourceprofil som jeg så høre under?

4) Eller er der tale om (endnu) en fejl fra kommunen?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 16:06   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...gedagpenge.pdf
Pse bem frikommuner kan fravige fremgangsmåden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 16:10   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Nå...ser ud til at loven er ændret i forhold til det der står oplyst på K10...
Nu står der blot i §28:

§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Og det kan kommunen jo bare argumenterer at dette er overholdt da der ikke stilles krav til hvilken dokumentation der skal foreligge.

Øv.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension