K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 13:06   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
effektiv arbejde?

Hej

vil gerne høre jeres mening.

Kan kommune eller firma på arbejdsprøvning skal/ tage i beregning pause som effektiv arbejde ?
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 13:35   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg kender IKKE reglerne, men jeg vil bestemt mene at der er forskel på pauser, altså er det pauser som alle andre ikke syge holder, eller pauser der holdes der ud over... pauserne der ud over mener jeg ikke kan regnes for normal arbejdsafunktion.

Er du udsat for dette bør du så absolut påberåbe at det er EKSTRA pauser ud over hvad dine kollegaer ellers holder af pauser, skriv hvert et sek pause ned, så det kan ses at det ikke bare er de der 15 min om formiddagen 30 til middag og 15 om eftermiddagen (eller hvor meget man nu holder der hvor du er)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 13:41   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej

det er oficiel pauser som holder også andre medarbejder + jeg holder 10 min extra.

hvordan kan de tage den i beregning når man holder pauser så man ikke arbejder i den tid og min mening er at de kan ikke beregner den sådan et jeg er effektiv.

vil høre også jeres mening
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 16:27   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Dobar.

Generelt mener jeg, at når man er i arbejdsprøvning kan man faktisk ikke tale om effektiv arbejdstid, idet man jo ellers ikke var i en arbejdsprøvning, men derimod på det oridnære arbejdsmarked.

Jeg mener, derfor at man i arbejsprøvning bør tale om fremmødte timer, fratrukket pauser, og en beskrivelse af den arbejdsindsat man har kunnet præstere i de samlede antal timer, men ikke har holdt pause.

For at kunne beskrive dette er det centralt man føre dagbog, hvoraf det fremgår hor lang tid man har holdt pause, men ikke mindst hvorfor. Hvis man under arbejdsprøvning (hvilket efterhånden ikke er mit generelle indtryk) har nogen, som også registerer hvad der skaber vanskeligheder mens man udfører sit arbejde, hvor ofte man må holde pauser ect., er dette selvfølgelig rart at have med, men i mangle af dette (hivlket er mit indtryk der ofte forekommer), så så er ens dagbog omrk. hvordan man har kunnet løse opgaverne, hvor længe man har været om dem, og hvilke vanskeligheder det har skabt yderst centralt.

Der findes ingen regler på området, så vidt mig bekendt, men det er jo ikke en reel arbejdsprøvning, hvis ikke der fratrækkes de pauser, man har været nødsaget tage og ikke mindst hvorfor.

Det minder mig lidt om Jack Nicholsons udtalelse i en af hans bedste film: I mean, I'm drowning here, and you're describing the water!

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 16:52   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Dobar

Jeg kan komme med et eksempel.

Jeg er i arbejdsprøvning et sted hvor jeg gennem 5 måneder skal være i tre forskellige "værksteder".

Konklusionen fra min kontaktperson det første sted var bl.a., at jeg vil kunne "arbejde" 3½ time ud af en arbejdsdag på 7½ time (dvs. når andre er der 7½ time vurderer hun at jeg kan være der 3½) SÅFREMT jeg får mentor, fleksible mødetider, mange pauser og medbestemmelse af opgaver. Og at der vil være perioder hvor jeg ikke vil kunne møde op.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 18:41   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Dobar

Jeg kan komme med et eksempel.

Jeg er i arbejdsprøvning et sted hvor jeg gennem 5 måneder skal være i tre forskellige "værksteder".

Konklusionen fra min kontaktperson det første sted var bl.a., at jeg vil kunne "arbejde" 3½ time ud af en arbejdsdag på 7½ time (dvs. når andre er der 7½ time vurderer hun at jeg kan være der 3½) SÅFREMT jeg får mentor, fleksible mødetider, mange pauser og medbestemmelse af opgaver. Og at der vil være perioder hvor jeg ikke vil kunne møde op.
Hej

tak for jeres svar.

jeg magte at blive på arbejdsplads til stede 16 timer om ugen . og det er med pauser. vi har 30 min pauser hver dag når jeg trykker pauser fra mit arbejdstids så det kommer 13,5 timer jeg magte ar arbejder.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 19:57   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
Hej

tak for jeres svar.

jeg magte at blive på arbejdsplads til stede 16 timer om ugen . og det er med pauser. vi har 30 min pauser hver dag når jeg trykker pauser fra mit arbejdstids så det kommer 13,5 timer jeg magte ar arbejder.
Det drejer sig alt som om hvad du magter I FORHOLD TIL hvad dem der arbejder på normale vilkår magter.
Så hvis det er de ekstra pauser du har der tæller, og hvordan din koncentration, din effektivitet osv. er i forhold til de andres.

Jeg syntes, at du simpelthen skal sætte dig og tage snak med dem om hvordan de gør det og evt. bede om at få lov at læse det de har skrevet indtil nu
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 20:16   #8
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det drejer sig alt som om hvad du magter I FORHOLD TIL hvad dem der arbejder på normale vilkår magter.
Så hvis det er de ekstra pauser du har der tæller, og hvordan din koncentration, din effektivitet osv. er i forhold til de andres.

Jeg syntes, at du simpelthen skal sætte dig og tage snak med dem om hvordan de gør det og evt. bede om at få lov at læse det de har skrevet indtil nu
hej

jeg er til stede 16 timer på arbejdet. de timer som jeg magtede at arbejde så jeg arbejder effektiv... men jeg arbejder ikke når jeg holder pause normal er det at den skal trykke fra ..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:52   #9
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Normale pauser, altså dem alle andre medarbejdere også holder, kan sagtens tælle med som timer, da man jo ville have de samme vilkår i en ansættelse.

Det er de ekstra pauser, som man evt. ville have brug for, som skal trækkes fra effektive arbejdstimer, da en arbejdsgiver ville skulle sætte den tid til.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 21:58   #10
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
10 min

Du må meget undskylde der er sku da ikke nogen der hænger sig i 10 min ekstra , gør de virkelig?
Der er da mange på det det alm arbejdsmarked der snupper 10 min ekstra
Det har jeg da også selv gjort, måske sladrer man lidt med sidemanden går en ekstra tur på potten, Det er da helt alm adfærd
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Offentlig sagsbehandling langt mere effektiv med pendulering keld60 Politik og Samfund 4 05-02-2012 20:00
Må man det?? Kan arbejde tvinge en til at arbejde på ens fridage?? MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 7 23-06-2011 10:15
Arbejde og FTP Samu Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-05-2010 10:37
ftp og arbejde knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-03-2009 21:29
Hjertesyge mister effektiv medicin Peacock Det er da strengt ! 0 03-09-2008 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension