K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 21:42   #71
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du nævner det jo selv.....

Kære Carmen

"Men man kan også som autoriseret handle mod loven, ubevidst eller bevidst "

Ja, præcis....... der findes INGEN undskyldning, hvis man er autoriseret, hvis man ikke overholder loven..... bevidst eller ubevidst.

Man har ansvar og skyld....... tager konsekvensen, hvis man bryder loven.

Bevidst eller ubevidst.

Nøjagtig som, hvis jeg kører 10 km for stærk..... bevidst eller ubevidst.

Det må jeg tage KONSEKVENSEN, hvis jeg bliver opdaget.

Mange hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 08:21   #72
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hver femte jobkonsulent mangler faglighed

Politiken skriver:

http://politiken.dk/erhverv/ECE15066...ler-faglighed/

"Landets ledige bliver ofte mødt af jobkonsulenter, der slet ikke er uddannet til at skaffe folk i arbejde."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 00:05   #73
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...beklager min uvidenhed, men hvilken uddannelse berettiger til at være jobkonsulent?

For mig er jobkonsulent en luftig titel på linje med fx. ernæringsekspert og lignende tomme titler...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 00:09   #74
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Der er ingen uddannelse der gør at du kan kalde dig UDDANNET jobkonsulent... Så artiklen er ikke helt retvisende...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 16:52   #75
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kan egentlig ikke se, hvad jobkonsulenter skulle have noget med en socialrådgiver at gøre. - socialrådgiveruddannelsen er en mere bred uddannelse og har ikke nødvendigivs noget med jobkonsulents arbejde at gøre..... Mange jobkonsulenter arbejder hos anden aktør og er ikke offentlig ansatte.

Der findes i dag allerede en paragraf i lovgivningen om, at hvis en offentlig ansat misbruger sin stilling på en grov måde, så kan man blive straffet. Den bliver skam brugt. Kan slet ikke se, hvad en titel som autoriseret kan hjælpe. Det er jo den samme person bag uanset hvad.... Og mange sager arbejdes der jo efter skøn, så der vil altid kunne ske, at der kan være små fejl uanset hvad, selv når man arbejder efter bedste evne.

En læge som er autoriseret ser vi jo ofte, at de kan lave fejl i deres arbejde. Nogle endda i grov grad. En med autorisation mener jeg mere, at det handler om, at de har den rette uddannelse og de har det, de skal kunne, men om arbejdet kan udføres altid 100 % korrekt, tror jeg selv næppe ikke altid kan lade sig gøre. Der findes ingen fuldkomne mennesker her på jorden..... Har arbejdet med socialrådgivere, og de har været i tvivl i deres sager, så man kan ikke altid føle sig 100 % sikker i sagerne, om man har gjort det rigtigt eller ej.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 23:12   #76
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Denne min tråd, handler....

kun om en eneste ting.

At det offentliges repræsentant der sidder over for den familie der har fået sygdom ind på livet eller den handicappede der beder om hjælp har mulighed for at "SKAL"-lovene overholdes.

Om de hedder socialrådgivere, sagsformidler, sagsbehandler eller jobkonsulent så kræver jeg at de overholder lovgivningen.

Hvilken uddannelse de, har rager mig en papand.

Men en af måderne at få dette vanvid til at ophører er at samfundet tager dette alvorligt er at socialrådgiverne skal påtage sig ANSVAR og SKYLD.

Og ikke lade sig presse af embedsmands ledelsen til at se gennem fingerne i deres arbejde, vurdering og afgørelser.

Ledelsen og de udførende socialrådgivere skal skilles ad! Socialrådgiverne skal refererer direkte til politikerne og ansvarliggøres iht lovgivningen.

Os der gennem et langt liv har været statsautoriserede kender til den måde at udfører sit job på.

Men når stort set alle sociale sager BEGYNDER med lovovertrædelser så vil jeg råbe op. Derfor er jeg af den mening at det nødvendigvis må¨være socialrådgiverne, med lang relevant uddannelse bag sig, bliver statsautoriserede. Hverken mere eller mindre.

Der er en hel industri af raske mennesker der LEVER af at redde trådende ud for os der kan betale

Piskesmældsadvokater http://www.whiplasherstatning.dk/?gc...FbBzmAodxFbqlQ
Flexjobsadvokater http://www.erstatningsadvokaterne.dk...FXEwmAodg2Qmlw
Ankemuligheder
Borgerrådegivere
Private socialrådgivere http://lk-sar.dk/public/

SOM OGSÅ ER POLITIKERE OG SIDDER I KOMMUNALBESTYRELSE og IKKE et eneste ondt ord om denne private socialrådgiver, men noget er da helt galt!

(Ricky jeg er stadig glad for din indsats her på k10)

Men jeg er træt af UNDSKYLDNINGER. Beder bare om at lovgivningen bliver overholdt for de svageste der ikke kan råbe op som de fleste K10ère. UOPFORDRET.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-01-2012 kl. 23:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2012, 23:36   #77
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...beklager min uvidenhed, men hvilken uddannelse berettiger til at være jobkonsulent?

For mig er jobkonsulent en luftig titel på linje med fx. ernæringsekspert og lignende tomme titler...
De skal typisk have noget uddannelse/ erfaring indenfor arbejdsmarkedet, og kende lidt til paragraffer.Har de disse erfaringer i bagagen kan de søge ind som jobkonsulent som vist består af noget kursus, og derefter af noget praktik i et jobcenter.

Ret mig hvis jeg tager fejl, men det er det jeg har hørt/læst.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:42   #78
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
København kalder ikke-uddannede socialrådgivere

Dansk Socialrådgiverforening skriver:

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx...=NB-26-01-2012

"Nogle vil føle sig snydt, hvis de læser og hører, at de får en socialrådgiver tilknyttet, hvis det ikke er tilfældet, fordi de med socialrådgiver forventer nogle bestemte faglige indfaldsvinkler.” Nina Harboe efterlyser, at socialrådgiver bliver en beskyttet titel."

Mon tiden er inde til at socialrådgiverne og beslutningstagerne er ved at vågne op? Man kan håbe.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 00:33   #79
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tak for link, Peter!

Det er da utroligt, at Kbh.s Kommune tillader så lemfældigt omgang med uddannelser og titler/pynte sig med lånte fjer!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 08:59   #80
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
nu kommer uddannelse som jobkonsulent
http://avisen.dk/slut-med-vinduespud...re_159512.aspx

men er stadig bedre, at vide hvem der er hvem, og om de har noget bag titlen.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension