K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2016, 09:12   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ramt af blodprop, hvad nu?

Jeg har brug for "lidt" hjælp på min brors vegne.
Eller rettere, jeg vil gerne forberede mig på hvad jeg skal være obs på.

Min bror er 56 år og har ved juletid haft en lille blodprop i hjernen, og en lidt større ca. 14 dage senere.

"Proppen" var i venstre side, hans højre hånd er hårdt ramt, og talen er ramt, talepædagogen kalder det "verbal apraxi" (på nettet bliver det vist oftest kaldt "tale apraxi").
Han kan sige "ja", "nej", "nå" og "hej", ind i mellem kan der komme lidt længere "sætninger", såsom "nej men altså", men iflg. talepædagogen kan man ikke stole på, at han siger de rigtige ting på de rette steder.

Jeg fandt følgende på nettet:
"Påvirker evnen til, at udføre viljestyrede artikulatoriske bevægelser".

Han forstår alt hvad man siger, men man skal helst fatte sig i korthed.

Min bror har et job, men er selvfølgelig sygemeldt.

-------------------------------------------------------------------------------------

Min bror er ikke meget for, at lade andre hjælpe sig, men jeg håber, at jeg kan få ham overtalt til, at lade mig være med på sidelinien.

Jeg kan jo håbe på, at hans sag kommer til, at glide lige så let som vores (nu afdøde) fars, da han blev ramt af en blodprop for 19 år siden, hvor kommunalt personale næsten faldt over hinanden for at yde deres hjælp, både praktisk og m.h.t. at tilkende fp.

Men jeg tør ikke helt tro det.

(Jeg er med på, at man lige vil vente og se, om hans færdigheder kommer retur).

Derfor:
Hvor længe er min bror berettiget til sygedagpenge?

Kan sygedagpengene evt. forlænges?

(Jeg tænker, at sdp er vigtige for det tilfælde, at min bror vil genvinde så mange færdigheder, at han vil kunne klare et fleksjob).

Flere spørgsmål kommer sikkert senere, derfor valgte jeg denne kategori.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension