K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2009, 14:57   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Question Hjertepatient og merudgifter

Er der andre hjertepatienter der søger merudgifter dækket og hvad kan der søges om?

Jeg har tænkt på at søge om
medicin
håndsrækning

men det er ikke nok til at nå beløbsgrænsen

Jeg har en ejerlejlighed der er i 3 etager og har store problemer med at klare trapperne har prøvet at sælge i 18 mdr. men uden held det er jo ikke lige den bedste tid at sælge i uden at skulle meget langt ned i pris så man får gæld med derfra ...derfor har vi fået et lille kolonihavehus her 1/6 09 hvor vi er i sommerhalvåret (har fået det meget bedre uden trapper) kan man søge om merudgift til det?





Mange hilsner
Jomfruen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2009, 23:22   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... hvis du ikke har flere ekstra-udgifter, så bliver det nok svært at få bevilget.

Det med hjælp til kolonihaven tror jeg bliver svært at få. Kommunen har sikkert mange indvendinger, selvom det er svært at sælge boligen.

Men måske andre har nogle bud.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 07:26   #3
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Zuza... jo da har flere men ved ikke hvad der betegnes som merudgifter

Da jeg har en samlever (han arbejder)siger de vel bare han skal gøre alt det jeg ikke kan...eller hvad?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 10:20   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
mht merudgifter så kan dette søges til udgifter som du har ekstra som følge af din funktionsnedsættelse, vel at mærke til de udgifter, som ikke kan blive dækket via andre instanser. Sagsbehandleren i min kommune var så flink at sige, at den og den ting skulle søges via den og den paragraf osv. På denne måde fik jeg god vejledning i, hvor jeg kunne søge om div. ting.

Har du udfyldt et samtaleskema vedr § 100?. Der skal udspecifiseres hvad du kan og hvad du ikke kan, og hvad du skal have hjælp til. Du er hjertepatient skriver du. Kan du holde til at gå selv samt anvende offentlig transport? Hvis ikke, er der mulighed for at søge til transport til såvel fritid, behandling, vennebesøg, indkøb, lægebesøg, tandlæge m.v. hvis du kan sandsynliggøre disse ting. Jeg har lavet en god oversigt som jeg har haft sendt med. Jeg har også en rask ægtefælle, men han har bilen i det daglige, hvorfor jeg er nødsaget til at anvende alternativ transport til div. ting. Hvis du stadig har hjemmeboende børn, så kan deres behov også komme med under merudgifter, hvis du fx. skal med i skole, sportsaktiviteter m.v. engangimellem, samt skal bruge transport hertil, eller skal følge børn med til læge, tandlæge m.v.

HUSK ved ansøgninger om div ting at tage udgangspunkt i hvordan du har det på en dårlig dag. Vær ærlig om hvad du kan og ikke kan, så sagsbehandlerne får vished for hvor megen hjælp du egentlig har brug for. Uanset om det er din mand som laver alle tingene, så kan det da godt være, at du har brug for håndsrækninger til div. småting fra andre.

Held og lykke.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 08:25   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for svar

Har en masse dumme spørgsmål da jeg ikke ved hvordan det foregår
har ikke haft kontakt til kommunen siden Marts da jeg fik fp bevilling med posten 1-5-09 så ved heller ikke hvem jeg evt. skal tale med der

Hvor finder jeg skemaet og er det en man selv skal udfylde?
og sende til kommunen?

Skal man vente til man har kvitteringer for en længere periode eller hvordan foregår det?

Er der nogen steder man kan se sådan et skema så man kan få hjælp til teksten?

Kan i alle have en rigtig dejlig dag og nyde solen nu den endelig er her



Er personlig ikke så god til de formuleringer der skal til (vil jeg tro vi er flere der ikke er)
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 11:00   #6
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Jeg er selv hjertepatient.

Jeg fik afslag på merudgifter, men går lige pt. og overvejer en klagemulighed, da "hende på kommunen" har fået noget galt i halsen under vores samtale, SAMT der intet er inddraget fra samtaleskemaet, selv om der af det tydeligt fremgår, at jeg ikke kan holde til at handle (jeg kan simpelthen ikke slæbe det hjem, jeg køber) eller rengøring. Desværre (må man vel sige) har jeg en rask ægtefælle, som kommunen vel kan forlange skal gøre det herhjemme, som jeg ikke kan. Jeg mener dog, dette er yderst urimeligt, da han har sit arbejde, fritid og frihed!
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 16:29   #7
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hejsa Jomfruen.

Du vil gerne søge merudgifter, og du kan læse mere om dette på Borger.dk. Jeg indsætter et link, hvor du kan vælge hvilken kommune du bor i, således at der kommer en blanket med den rette adresse. Udfyld dette skema så godt og sandfærdigt som muligt, og indsendt det. Du får så senere et samtaleskema tilsendt på mange sider fra kommunen, som tager et godt stykke tid at skrive, da jeg synes at alt skal belyses. Vi kan mange ting selv, men her vil det være en fordel at få nedskrevet hvor lang tid det så tager at gøre disse ting selv, samt om dette medfører at vi må afstå fra at lave andre ting, eller skal ind og hvile bagefter, fordi vi fx. lige har vasket hår selv eller andre ting. Det er også vigtigt at du tager udgangspunkt i de dage du har det værst for at give et reelt billede af, hvad du har brug for. Sammenlign så hvad du kunne før. Når du kommer så langt, er du naturligvis velkommen til at kontakte mig.

Det vil naturligvis være en fordel at du gemmer bon m.v. for at kunne dokumentere dine udgifter, men det er ikke noget krav. Kommunen/apoteket m.v. kan være dig behjælpelig med at kigge i deres databaser, så man kan se hvad medicin du har fået og dine egen udgifter hertil. Men der er sikkert mange andre udgifter du ikke kan dokumentere - det er heller ikke nødvendigt - du skal blot sandsynliggøre at du har/får disse udgifter. Men har du boner m.v. vil det da ikke skade.

Held og lykke - og god arbejdslyst med at udfylde skemaet.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 17:32   #8
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for informationen Tutti

så går jeg igang med at udfylde skema
så ser vi hvordan det går

Despina nej det er bestemt ikke let at handle og bære det hjem selv
flere af de ting man har kunnet som en mis skal man have hjælp til nu
det er bestemt ikke rart at være så afhængig
desværre er jeg også af den gamle skole som i skriver om i en anden tråd hvor det er svært at bede andre også kommunen om hjælp men nu er det sådan så må vi lære at leve med det og kan da fint have det dejligt alligevel

Jeg har desværre....heldigvis også en dejlig mand som gerne vil gøre alt for mig men han er fuldtidsbeskæftiget og heller ikke helt ung mere så det tærer bestemt også på ham selvom han ikke vil indrømme det
han har også brug for og krav på at holde fri indimellem
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 18:54   #9
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Nemlig Jomfruen. Vi må værne om vores mænd, som vi sætter pris på!
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2009, 19:26   #10
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
altså hjernefrys herfra. Her er linket, som jeg glemte at indsætte:
https://www.borger.dk/EMNER/HANDICAP...forvoksne.aspx

Her står en masse om merudgifter, ligesom du skal klikke i menuen, på punktet "ansøg om tilskud", som er klikbar. Så nu skulle det være lettere at finde.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Merudgifter § 100 Peppe Dit og Dat 52 19-02-2012 19:03
Merudgifter §100 bak.iver Alt det andet 0 16-05-2011 17:13
merudgifter § 100 mams Dit og Dat 3 15-02-2011 01:17
Merudgifter §100 Molly-1 Hjælpemidler til handicappede 8 29-06-2010 10:02
Fleks og Hjertepatient Raphael Din historie 11 21-05-2008 16:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension