K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2016, 16:39   #1
Qwringle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Qwringle er ny på vejen
Psykiatrisk servicehund?

Hejsa, jeg ved ikke om dette emne har været oppe eller om det overhovedet passer ind her, men jeg prøver?

Er der nogle her der har en servicehund Pga psykisk sygdom, via Trinitas? Jeg har fået anbefalet dem, og har skrevet en mail til dem i forgårs, men har ikke fået var endnu og jeg tænkte om nogle her inde måske kendte til dem

Jeg står så og ikke må have hund her hvor jeg bor og jeg søger godt nok efter et sted hvor man må, men hvad gør man hvis man bor et sted hvor man ikke må holde hund med mindre den er registreret som servicehund? Der går jo lidt tid fra man har fået hunden til den er trænet og godkendt hos Trinitas. Og kan forstå det en selv der skal eje den imens.


Nogle der har kendskab til det?
Qwringle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 18:21   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg må indrømme at jeg ikke kender noget til emnet, men jeg har tidligere set en tråd som måske kan interesser dig:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27761&page=16

Med hensyn til tilladelser, så ville jeg selv prøve at kontakte boligforeningen for at høre hvordan de forholder sig.
Jeg mener at det er vel stadigt en slags servicehund selv om den er under uddannelse, og jeg vil tro at de fleste boligforeninger kan give midlertidig dispensation mens hunden er under uddannelse.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:14   #3
Qwringle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Qwringle er ny på vejen
Tak, den vil jeg lige læse

Ja man kan altid spørge
Qwringle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 19:19   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Qwringle Se meddelelser
...men hvad gør man hvis man bor et sted hvor man ikke må holde hund med mindre den er registreret som servicehund?
Det gør mig gang på gang ked af det når man forsøger at bøje reglerne om hundehold, uanset årsag.

Vi er nogle mennesker der IKKE kan tåle hund og derfor bor steder hvor der ikke holdes hund.
Jeg kan få livstruende allergisk reaktion over hund, og bare en hund der har gået på trappen op til en lejlighed er nok.

Hvis der gives diverse dispensationer risikerer vi at være nogle der ikke kan bo noget stede som følge af vores handicap... frem for at den der har et behov for en hund til sit handicap, finder et velegnet sted at bo.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:03   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Ud fra det trådstarter skiver bliver jeg i tvivl om hvorvidt man må have hund hvor trådstarter bor nu, hvis det vel at mærke er en servicehund.

Hvis dette er tilladt er det jo ikke et sted for allergikere, for der kan jo sagtens være nogen der har en servicehund.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:07   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det gør mig gang på gang ked af det når man forsøger at bøje reglerne om hundehold, uanset årsag.

Vi er nogle mennesker der IKKE kan tåle hund og derfor bor steder hvor der ikke holdes hund.
Jeg kan få livstruende allergisk reaktion over hund, og bare en hund der har gået på trappen op til en lejlighed er nok.

Hvis der gives diverse dispensationer risikerer vi at være nogle der ikke kan bo noget stede som følge af vores handicap... frem for at den der har et behov for en hund til sit handicap, finder et velegnet sted at bo.
Jeg kan sagtens følge dit problem, men nu skriver tråd starter jo faktisk at det er tilladt at holde servicehunde, så denne bebyggelse accepterer allerede i visse tilfælde hunde.

Din og andres allergi bliver jo hverken værre eller bedre af at tråd starters hund har et certifikat som servicehund eller om den er en servicehund under uddannelse.

Edit: Jeg kan se at Fleks10 kom mig i forkøbet

Sidst redigeret af Nørd; 21-09-2016 kl. 20:09.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:14   #7
Qwringle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Qwringle er ny på vejen
Jeg må passe en hund har i 24 timer pr 14 dag. Man skal søge om tilladelse hvis den skal være her flere dage end det. Og der er maser af boliger hvor man ikke må holde hund heller ikke servicehund, det nærmest umuligt for os at finde et sted med husdyrtilladelse.

Skal siges at jeg ikke kan bo her, da stedet giver mig angst og stress. Og derfor søger et sted hvor jeg kan bo og søger kun efter steder hvor jeg må holde hund.

Og at få en servicehund er ikke bare noget man gør, folk gør der ikke for sjov.
Qwringle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:21   #8
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Qwringle Se meddelelser
Jeg må passe en hund har i 24 timer pr 14 dag. Man skal søge om tilladelse hvis den skal være her flere dage end det. Og der er maser af boliger hvor man ikke må holde hund heller ikke servicehund, det nærmest umuligt for os at finde et sted med husdyrtilladelse.
Jeg vil sige at hvis man må passe en hund derhjemme og søge dispensation for at passe hunden i længere tid og der også er generel tilladelse til servicehund, så er det bare om at søge dispensation og i ansøgningen pointere at det er en servicehund som er under uddannelse til brug for dig.

Men spørgsmålet er om du vil føle det samme ubehag ved at bo der hvis du først har fået din servicehund ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2016, 20:41   #9
Qwringle
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2016
Indlæg: 12
Styrke: 8
Qwringle er ny på vejen
Ja det ville ikke gøre den store forskel

Nej jeg ville få mere ro og det bl.a. Derfor jeg skal have en hund, men samtidig bliver den trænet i at mærke mig og håndtere hvis jeg får et angstanfald f.eks de trænes til at kunne berolige ejeren og være tæt på deres ejer.
Qwringle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 19:25   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Qwringle Se meddelelser
Ja det ville ikke gøre den store forskel

Nej jeg ville få mere ro og det bl.a. Derfor jeg skal have en hund, men samtidig bliver den trænet i at mærke mig og håndtere hvis jeg får et angstanfald f.eks de trænes til at kunne berolige ejeren og være tæt på deres ejer.
Det er et vanskeligt emne.

Jeg har selv en lille "arvehund", som jeg faktisk ifølge min lejekontrakt ikke må have, men alle synes den er så sød så de "sladrer" ikke.

Der er efterhånden få steder man må have hund, men mange steder hvor man må have kat.
Faktisk er det få der ikke tåler hund, men mange der ikke tåler kat. Årsagen er at det protein der er ved hårskællene på en kat er meget ulig det vi mennesker har.
Jeg tåler f.eks ikke kat, men kender en del der har kat. Ofte er det indekatte, og det er det værste, da luften er fuld af de der proteiner.
Jeg tager en benadryl, når jeg skal besøge dem og det virker.

Hvis man er så allergisk at en hund på trappen udgør fare for at dø dur det jo ikke. Men jeg har endnu til gode at høre om et sådan dødsfald.
Hvepsestik er der folk hver år, der dør af!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension