K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2012, 10:04   #21
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
min sag var anderledes, men i min anke til ban skrev jeg meget tydeligt, at jeg havde troet at det ville gå men resultatet af virksomhedsforløbet ikke var retvisende og at jeg ikke kunne holde til de timer over længere tid, som også lægedokumentationen af nyere dato bekræftede.

skriv at du prøvede men ikke kunne.
man kan jo tage fejl og måske prøve rigtig meget i kort tid men det holder ikke over længere tid.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 13:35   #22
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
min sag var anderledes, men i min anke til ban skrev jeg meget tydeligt, at jeg havde troet at det ville gå men resultatet af virksomhedsforløbet ikke var retvisende og at jeg ikke kunne holde til de timer over længere tid, som også lægedokumentationen af nyere dato bekræftede.

skriv at du prøvede men ikke kunne.
man kan jo tage fejl og måske prøve rigtig meget i kort tid men det holder ikke over længere tid.

Prøv at de denne profil, total i kaos og fyldt med stavefejl - er det en sagsbehandler der har skrevet det tænker man?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 18:51   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her kommer dine lægepapirer

Citat:
Lægekonsulent udtalelse

Lægeskøn vedrørende: xxxxxxxxxx-REHÆ (xx) 1
Dato: 17.06.2012
Kort resumé:

Det drejer sig om en 29-årig mand (xx), der kommer fra en meget belastet familie.
Forældrene blev skilt, da xx var ca. 2 år, moderen var diagnosticeret som både bipolar,
emotionel personlighedsforstyrret og alkoholiseret.
Hun døde, da xx var 24 år. xx har gået
på 12 – 13 skoler, flyttet 38 gange i løbet af sin opvækst. xx forlod folkeskolen midt i 9.
klasse. xx har været i mange helt kortvarige uddannelsesforløb og jobs. Angiveligt er alle
forsøg mislykkedes i løbet af nogle få dage, hvor xx sygemeldes eller udebliver. Ved
seneste forsøg på aktivering i foråret 2012 blev xx i tilslutning hertil indlagt i næsten en
måned på psykiatrisk afdeling.
xx har fået stillet diagnoserne: Attention Deficit Disorder, Emotionelt ustabil
personlighedsstruktur, periodiske depressioner, lettere mental retardering. Den mentale
retardering blev først diagnosticeret i forbindelse med indlæggelsen i foråret 2012.
Privat bor xx med kæreste. Kæresten er kendt med OCD. Parret har 2 små børn sammen.

Lægeskønnet er udfærdiget på baggrund af følgende sagsakter:
Statusattest fra Psykiater Steffen Høy Pedersen, dateret 12.06.2012 samt 12.03.2012
Journaloplysninger fra Psykiatrisk afd., Odense Hospital, periode19.04.2012 - 16.05.2012
Udskrivningsepikrise fra P – Sengeafsnit, Odense Hospital, dateret 16.05.2012
Forslag om socialmedicinsk behandling fra Psykiater Steffen Høy Pedersen, dateret
7.3.2012
LÆ485 fra Sociallæge Helle Nielsen, periode 17.01.2003 – 21.02.2011
Psykologisk undersøgelse fra Psykolog Annemarie Overgaard, dateret 15.05.2012

Ældre akter:
Attest om mulighed for at varetage et arbejde, dateret 09.06.2009
Statusattest fra Læge Peter Dreier, dateret 07.01.2009
Status fra Psykoterapeut Gunvor Lund, dateret 14.11.2008
Anmodning om statusattester fra Sociallæger, dateret 15.11.2010, 26.11.2008, 06.02.2003
Attest vedr. uarbejdsdygtighed fra egen læge, dateret 18.10.2004, 20.09.2004, 25.06.2003
samt 06.11.2002
Lægeerklæring om uarbejdsdygtighed, dateret 20.10.2003
Statusattest fra egen læge, dateret 15.04.2003 og 02.04.2003

Oplyste symptomer og beskrevet funktionsevne:
Mange stemningsskift, tomhedsfølelse, koncentrations- og hukommelsessvækkelse,
søvnbesvær, vanskelighed ved at være sammen med andre mennesker.
Han er psykisk sårbar med lav stress-tærskel, kan ikke rumme meget eller overkomme
meget.

Uddrag af relevante lægelige oplysninger og vurderinger:

Statusattest fra Psykiater Steffen Høy Pedersen, dateret 12.06.2012
Pt. har en svær psykopatologi. Alle former for krav og forventninger forværrer pt.s psykiske
lidelser. Funktionsniveauet kan ikke forbedres, og tilstanden er stationær.

Statusattest fra Psykiater Steffen Høy Pedersen, dateret 12.03.2012
Pt. har for nylig fået en markant forværring i sin psykiske tilstand i forbindelse med en
jobpraktik. Behandling vil ikke kunne normalisere hans funktionsniveau. Der vil være behov
for varige skånehensyn på arbejdsmarkedet. Skånehensynene bør være reduceret arbejdstid
i et roligt arbejdsmiljø uden for stort ansvar. Pt. vil ikke for nuværende kunne indgå i
beskæftigelsesfremmende tilbud, grundet den aktuelle forværring af hans psykiske tilstand.

Lægeskøn vedrørende: 440-020483M-REHÆ (xx) 2
Journaloplysninger fra Psykiatrisk afd., Odense Hospital, periode19.04.2012 - 16.05.2012
Pt. indlægges grundet tiltagende psykisk forværring med psykosenære symptomer og
suicidale tanker formentlig belastningsudløst i forbindelse med aktivering. Under
indlæggelsen er affekten klinget af.
Det er først og fremmest pt.s lave IQ, der kaster nyt på funktionsniveauet. Resultatet af den
kognitive testning er et nyt aspekt, der kan bidrage til at forklare de mangesidige
vanskeligheder, ligesom det placerer patienten i en anden kategori udenfor normalområdet.
I kommunalt regi hører patienten med andre ord til i voksen-handicapafdelingen.
Støtteforanstaltninger kan naturligvis komme på tale – inklusiv evt. placering i beskyttet
værksted. For patienten vil ro og stabilitet være påkrævet. At de mange (velmenende) tiltag i
normalt kommunalt regi ophører, vil være en stor lettelse for patienten. Eliminering af ydre
pres vil være den egentlige behandling.

Oplyste diagnoser:
Attention Deficit Disorder (Samme problemer som ved ADHD, men uden hyperaktiviteten)
Emotionelt ustabil personlighedsstruktur
Periodiske depressioner
Lettere mental retardering

Uddrag af andre relevante oplysninger og vurderinger:
Psykologisk undersøgelse fra Psykolog Annemarie Overgaard, dateret 15.05.2012
Der er tale om en yngre mand med svært belastet baggrund samt en dårlig begavelse, der
må betegnes som mental retardering af lettere grad. WAIS-testen viser ringe kognitive evner
hele vejen rundt. Disse kognitive problemer forklarer den manglende indlæringsevne i skolen
og muligvis også rastløsheden. Imidlertid vurderes speciallæge Steffen H. Pedersens
udredning som pålidelig og fyldestgørende.

Ved mental retardering af lettere grad kan nogle voksne finde ud af at arbejde, klare sig
socialt og bidrage til samfundet. For denne pt.s vedkommende ser det ud til, at de tre
diagnoser tilsammen er så belastende, at han ikke tilhører denne patientgruppe.
Pt.en har ikke tidligere kunnet profitere af diverse behandlingstilbud, hvorfor terapi nærmest
er kontraindiceret. Eliminering af ydre pres er den egentlige behandling.
For pt.en er det vigtigste, at familien på en overordnet måde forbliver sammen.

Lægekonsulentens samlede vurdering:
Der er beskrevet en 29-årig mand med svært belastet bagrund, dårlig begavelse samt flere
psykiatriske diagnoser. Diagnoserne er velunderbyggede og borgeren er velundersøgt.
Sagen vurderes rent lægeligt at være velbelyst.
Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan
retning, at xx kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.
Der har været mange kuldsejlede forsøg på jobs, jobtilbud, uddannelse og aktivering.
Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod
være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet.
Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre
løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være
formålsløst.
Jette Bang Støvring, speciallæge
Lægekonsulenten.dk

Lægeskøn vedrørende: 440-020483M-REHÆ (xx) 3
Tilføjelse til lægeskøn á 17.6.2012
Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold.
Her er det afslag som Vovse har været så venlig at skrive ind uden personlige oplysninger

Citat:
Afslag på førtidspensions ansøgning §17 på det foreliggende grundlag

"Du har i henhold til lov om social pension §17. stk. 1 anmodet Xxx kommune om, at kommunen ved din henvendelse om førtidspension alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension. Du ønsker således ikke, at henvendelsen om førtidspension skal vurderes i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning.

Xxx Kommune har således d. 29. maj 2012 truffet afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag direkte overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Det administrative team, der træffer afgørelser i sager om førtidspension har behandlet sagen på møde den 20. august 2012, hvor der blev truffet følgende

AFGØRELSE

Der gives afslag på ansøgning om førtidspension.

Begrundelsen for afgørelsen er, at det ikke på det foreliggende grundlag kan vurderes, hvorvidt din arbejdsevne ikke på længere sigt kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- eller behandlingsmæssige tiltag eller andre foranstaltninger.

Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at din arbejdsevne ikke er tilstrækkeligt afprøvet inden for fysiske arbejdsfunktioner.

Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at du i perioden fra den 11. juli 2011 til 7. december 2011 har deltaget aktivt i et afklaringsforløb på Reva Aktiv Odenses Værkstedsafdelingen og i en virksomhedspraktik ved Dansk Kabel TV. Du var yderst mødestabil i en længere periode. Det fremgår af sagen, at arbejdsprøvningen på Reva Aktivs værksted og i virksomhedspraktikken har vist, at du kan arbejde uden nævneværdige fysiske skånebehov. Du arbejdede i et stabilt tempo og indgik i den sociale kontekst på en god måde.

Pensionsteamet er ved afgørelsen opmærksom på, at afklaringsforløbet også viste, at du har betydelige psykiske problemer, der giver begrænsninger i arbejdsevnen, og der vil derfor være psykiske skånehensyn, eventuelt i form af revalideringsmæssige tiltag. Yderligere fremgår det af Reva Aktivs afmeldingsskrivelse dateret den 18. januar 2012, at det anbefales, at du kommer i et længerevarende optræningsforløb, hvor du tilknyttes en mentor.

Pensionsteamet er opmærksom på, at du ikke for nuværende findes at kunne indgå i et beskæftigelsesfremmende tilbud, grundet din aktuelle psykiske tilstand.

Ligeledes er der ved afgørelsen lagt vægt på, at du til sagen har oplyst, at du pr. 15. august 2012 er flyttet alene i egen lejlighed, du er ordineret ny medicin i forbindelse med igangværende hos psykiater, samt at du er tilkendt hjemmevejledning efter servicelovens §85. De omtalte ændringer i din daglige tilværelse vurderes på sigt at kunne have en positiv betydning for din samlede funktionsevne, og derved også arbejdsevne.

Der er endeligt lagt vægt på din unge alder.

Det fremgår af din sag, at du har følgende diagnoser; Attention Deficit Disorder (ADD), Emotionel ustabil personlighedsstruktur, periodiske depressioner samt lettere mental retardering.

Lovgrundlag
Afgørelsen er truffet efter § 16, § 17, stk. 1 og § 20, stk. 2 i lov om social pension.

Afgørelsesgrundlag
Sagen har været behandlet på baggrund af oplysningerne i ressourceprofilen.

Klagevejledning
Hvis du er utilfreds med afgørelsen, kan du klage til Statsforvaltningen Syddanmark, Beskæftigelsesankenævnet. Klagen sendes til Xxx kommune, Voksenforvaltningen .............................

Du kan klage skriftligt eller mundtligt. I klagen kan du oplyse, hvorfor du er utilfreds med afgørelsen."
Som jeg læser disse papirer...så går dine lægelige papirer direkte imod det som kommunen vurdere som du kan i afslaget...

Det er det du skal klage over...

Der står jo direkte i dine lægelige papirer at dit helbred vil blive væsentligt forværret hvis de sætter dig i arbejdsprøvning eller job....

Der står ligefrem at den eneste behandling vil være at helt eliminere erhvervsrettede tiltag...

Kommunen straffer dig egentlig for at du har prøvet så hårdt at leve op til deres krav...

Du er endda blevet syg og indlagt af at prøve at leve op til deres krav...

Så i din klage skal du skrive at du ikke mener at kommunen har taget dine lægelige papirer alvorligt og at hvis kommunen vil lave yderlige erhvervsrettede tiltag....ja så vil de skade dit helbred yderligt....som der jo også står i dine læge papirer...

Nu har jeg ikke kunne kigge din ressourceprofil igennem....så jeg ved ikke om den er helt opdateret....måske der er andre som kan kigge den igennem...

De fleste jeg har kendt....som har lægepapirer som siger som dine Rene....de har alle fået en pension ud af det....

Så jeg fatter virkelig ikke deres afslag...

Det virker som om at de kun har kigget på dine arbejdsprøvninger og helt glemt at få lægepapirerne med ind over....inden de har givet det afslag...

Husk du i din klage over dette afslag....skal fremhæve det lægerne skriver....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 19:09   #24
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Absurditeten i afslaget overgås kun af tanken om hvordan vedkommende der er ansvarlig SB på dette vil argumentere når der indkaldes til skoleret overfor afdelingslederen - der MÅ da foretages en form for anmeldelse her.

Renehdal: har du nogen der kan hjælpe med den klage - en hjemmevejleder f.eks?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 19:19   #25
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Absurditeten i afslaget overgås kun af tanken om hvordan vedkommende der er ansvarlig SB på dette vil argumentere når der indkaldes til skoleret overfor afdelingslederen - der MÅ da foretages en form for anmeldelse her.

Renehdal: har du nogen der kan hjælpe med den klage - en hjemmevejleder f.eks?
Ja det har jeg, hun er "helt ny" i mit hjem, og vi kender dårligt hinanden, men flink.

Hun har ikke prøvet sådan et afslag før, kun pensioner der er gået igennem.

Når du siger anmeldelse, hvad mener du så?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 19:30   #26
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Ja det har jeg, hun er "helt ny" i mit hjem, og vi kender dårligt hinanden, men flink.

Hun har ikke prøvet sådan et afslag før, kun pensioner der er gået igennem.

Når du siger anmeldelse, hvad mener du så?
Jeg har sidet og prøvet at formulere mig på et brev, men skal der mere med?


Jeg vil hermed kommentere jeres afslag.

ifølge lægekonsulenten så er mit niveau på det ubetydelige:

Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan retning, at RH kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.”
”Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre
Løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være
formålsløst.”


Hvorfor skal jeg trækkes rundt, når i, igennem alle mine papirer kan læse hvad jeg har været igennem og ikke kun fokusere på hvad der skete på REVA aktiv.
Ja, jeg var i praktik og mødte op, ellers truer i med at tage mine penge, jeg har presset mig selv så meget og skulle leve samtidig med at jeg skulle være der for min mor, og jeg kan ikke mere.

Jeg har arbejdet over evne hele tiden jeg har ville bevise at jeg kunne klare alt det her – men det kunne jeg ikke og jeg kan ikke mere!

Hvis i har læst alle papirer fra Odense kommune, så kan i også se alle de tiltag jeg har været igennem og har det haft en positiv effekt?

Allerede i Odense kommune burde man have set et mønster og bedt om hjælp, men nej – vi trækker den hele vejen ud, for han er jo dårlig i forvejen.

Tror i det bliver nemmere at jeg kommer i arbejde, som i håber på, jeg får ganske enkelt et psykotisk gennembrud og så kan jeg slet ingen ting.

Ja jeg er flyttet, og ikke fordi det er noget jeg er glad for, men fordi jeg ikke kan rumme mine egne børn, er det fedt? Hvordan tror i det er at skulle erkende at man ikke magter sine børn? Tror i så at jeg kan klare et arbejde?

Nej, jeg må tage ekstra medicin fordi jeg ikke kan være alene, jeg er total angst når jeg skal sove.

Tror i det hjælper på min funktionsevne at jeg har fået en hjemmevejleder? Hvorfor skulle det hjælpe?

Skulle hun kunne få mig tilbage til arbejdsmarkedet? NEJ.

Med hensyn til medicin, så har jeg ikke fået nyt medicin, jo for 6 mdr. siden og min psykiater siger det har sin fulde effekt, han siger dog også at mit funktionsniveau er nedsat, stationært og varigt.

Desuden hvis i indhenter papirer fra de sidste 10 år fra min læge, så kan i se at næsten alt anti depressivt medicin har været afprøvet – jeg vil ikke være forsøgskanin mere.

Der er endelig lagt vægt på min unge alder, ja men jeg har oplevet det samme som en som skal på folkepension og kan ikke rumme mere.

Her er et udsnit fra den nye reform:

”Personer, der er så syge eller har så betydelige funktionsnedsættelser, at det er helt
åbenbart formålsløst at forsøge at udvikle arbejdsevnen, er undtaget fra ressourceforløb og skal stadig
kunne tilkendes førtidspension.
Det kan fx være borgere med en betydelig nedsat funktionsevne som følge af udviklingshæmning, personer med en alvorlig hjerneskade eller en person med alvorlige lidelser, hvor de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte eller udsigtsløse, og hvor prognosen er kort levetid, eller at sygdommenver hastigt accelererende.”


Læs venligst mine lægepapirer igen. Desuden træder denne reform først i kraft pr. 1/1-2013

Har i læst mine papirer fra jeres lægekonsulent? Det virker ikke lige sådan.?
Hun udtaler yderlige:

”Herfra vurderes det ikke, at RH vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
Længere sigt.

Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske og begavelsesmæssig tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver

– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold.”


Psykolog Anne Marie Overgaard skriver følgende:

”Patienten har ikke tidligere kunnet profitere af diverse behandlingstilbud, hvorfor terapi er
kontraindiceret. Eliminering af ydre pres vil være den egentlige behandling”.


Behøver jeg skrive hele min sag til jer? I har den liggende og har læst den GRUNDIGT igennem, som i fortæller.

Mvh
René
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 19:36   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt vise hende det vi har skrevet herinde nu....

Kerteminde kommune vil være skyld i dit helbred bliver væsentligt forværret hvis de sætter yderlige erhvervsrettede tiltag igang...

Det grænser til embedsmisbrug når de i den grad går imod de læger som har været inde over...

De skriver jo tingene meget klart...

Citat:
Lægekonsulentens samlede vurdering:
Der er beskrevet en 29-årig mand med svært belastet bagrund, dårlig begavelse samt flere
psykiatriske diagnoser. Diagnoserne er velunderbyggede og borgeren er velundersøgt.
Sagen vurderes rent lægeligt at være velbelyst.

Der er ikke nogen former for behandling, der kan forbedre funktionsniveauet i en sådan
retning, at xx kan blive selvforsørgende, hverken helt eller delvist.

Der har været mange kuldsejlede forsøg på jobs, jobtilbud, uddannelse og aktivering.
Det vil således ikke give mening at forsøge yderligere tiltag i den retning, der vil derimod
være risiko for forværring, som det er set ved sidste erhvervsrettede aktivitet.
Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at udføre
løngivende funktioner. Yderligere erhvervsrettede tiltag skønnes åbenlyst at være
formålsløst.

Jette Bang Støvring, speciallæge
Lægekonsulenten.dk

Lægeskøn vedrørende: 440-020483M-REHÆ (xx) 3
Tilføjelse til lægeskøn á 17.6.2012
Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser.
Der kan ikke peges på behandling eller andre tiltag, der vurderes at ville kunne ændre på
dette. Funktionsevnen vurderes varigt at være nedsat til det ubetydelige i forhold til at kunne
udføre løngivne arbejdsfunktioner og til at kunne indgå i et arbejdsrelateret
ansættelsesforhold
.
Kommuner herunder Kerteminde kommune er IKKE sat i verden for at forværre folks helbred...

Når en læge skriver

"Herfra vurderes det ikke, at xx vil kunne deltage i erhvervsafklarende tiltag – ej heller på
længere sigt.
Der skønnes at være meget stor risiko for, at der igen opstår en svær forværring af hans
psykiske lidelser
, og det vurderes ikke, at han som følge af den samlede beskrevne psykiske
og begavelsesmæssige tilstand vil være i stand til at kunne udføre løngivne arbejdsopgaver
– ej heller i mindre omfang uanset tilgodesete skånebetingelser."

Så skal de sg lytte efter....og gør de ikke dette...ja så er de jo direkte skyld i den forværring der evt vil komme hos dig hvis de bliver ved med deres krav...

Som LS skriver....det er fuldstændigt absurd at de ikke gør dette...

EDIT

Du skal huske at kalde det en KLAGE OVER AFSLAG og ikke at du kommentere det
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 19:51   #28
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
- hold da nu op, den var meget svær at læse din RP, og faktisk dobbeltmoralsk, hvis du spørger mig.

Først mener din sb at du er pensionsberettiget og dernæst skal du i længerevarende arbejdsprøvning mhb. på ordinært arbejde, frem og tilbage.........

Meget tvetydigt !
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 20:00   #29
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
åh gud en sagsbehandler du har, h*n er ikke til nogen hjælp overhovedet, man kan da ikke skrive sådan en ressourceprofil det er mere end sjusk det er slemt.

din alder vil kunne blive et problem for kommunen vil sikkert gerne trække din sag ud til efter nytår på trods af klarer læge/psyk udtalelser

1) du skal klage over en helt ulæselig og uprofessionel sagsfremstilling.
2) din hjemmevejleder kan godt bruges i din sag med kommunen
søg råd hos MTVRV1
3) skriv til ricky
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 20:16   #30
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
åh gud en sagsbehandler du har, h*n er ikke til nogen hjælp overhovedet, man kan da ikke skrive sådan en ressourceprofil det er mere end sjusk det er slemt.

din alder vil kunne blive et problem for kommunen vil sikkert gerne trække din sag ud til efter nytår på trods af klarer læge/psyk udtalelser

1) du skal klage over en helt ulæselig og uprofessionel sagsfremstilling.
2) din hjemmevejleder kan godt bruges i din sag med kommunen
søg råd hos MTVRV1
3) skriv til ricky

Jeg sidder og overvejer en advokat??? Kender i en?

Har tidligere snakket med myndighedschefen, hun er lige så dum..
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension