K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 12:45   #11
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Tak steine...

Positiv opbakning er guld værd
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 13:18   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lizzy Se meddelelser
Det kan du jo godt have ret i, men jeg tør næsten ikke brokke mig allerede før mødet.(
Jeg kan altså ikke lade være med at tænke at det er et dårligt træk at vente, for venter du, og det går skidt, virker det mere som om, du bare er ude på at brokke dig, kun for at brokke dig, mens hvis du inden møde gør opmærksom på at du mener at de er inhabile (du behøver jo ikke klage i den forstand) har du også noget at holde det punkt i, hvis det går skidt.

Forstår du hvad jeg mener?

På mig vil det virke helt forkert hvis jeg agere holdleder, og der med fordeler arbejdsopgaverne, jeg ringer gerne rundt til folk en uges tid før, så jeg kan få planlagt tingene (hvem kan med hvem, hvem kan holde til hvad, hvem vil ikke hvilke opgaver, hvem kommer senere hvem går tideligt... det er ikke ualmindeligt at det tager et par timer minus telefon samtalerne at få fordelt opgaverne) hvis jeg har planlagt at A skal stå med de tunge gryder til sidst, og jeg derfor siger til A at det er det jeg satser på (det skal siges at vi i en (en enkelt) gryde kan lave mad til 800 mennesker, det er ikke nogle man bare lige kaster rundt med eller putter i en opvasker) og det så viser sig at A faktisk har forstuvet anklen (også da jeg ringede) og af gode grunde ikke kan, men ikke siger det før vi står og skal i gang, så står jeg ellers der, jeg er tvunget til at skabe forvirring, og det betyder at tidsplanen skrider.
Jeg vil ærlig talt være hamrende irriteret, det er ikke noget den samme person skal gøre ret mange gange, før jeg begynder at uddele øv opgaverne til A hver gang, foruden det vil gå ud over os alle, OGSÅ A selv.
Det var noget helt andet hvis A så havde sagt at anklen er er forstuvet, men hvis nu A får 3 af ungerne (ungdomsbrand) til rådighed, er A villig til at give det forsøget, på den måde er jeg forberedt, og kan putte det ind i tidsplanen, hvilket nok vil betydet at jeg ligger 30 min til den der ellers ville være blevet brugt, men det er jeg den eneste der ved og derfor også den eneste der mærker, de andre mærker intet til det.

Jeg ser lidt det samme fra kommunens side, ved intet at sige spilder du faktisk deres tid = du risikere at de bliver smadder irriterede, men det rammer skam også dig selv, du forhaler selv din sag, ved at vente, der er så bare det i det at kommunerne VED de har magten til at give tilbage, og de sætter altså sjældent vægtskålen så den står lige, når de beslutter at "sige" en ting eller 2 til en irriterende borger.

Jeg forstår udmærket at du ikke orker, men igen du behøver jo ikke fremlægge det som en klage, du kan nøjes med en kort skrivelse med noget i stilen af at du lige vil gøre opmærksom på at de 2 personer, tidligere har været inde over din sag, og at du føler at det vil få betydning for udfaldet af din sag (lad være med at skrive få NEGATIV betydning, nøjes med betydning) så har du lagt op til at hvis det falder skidt ud, så klager du over ikke kun selve afgørelsen men over inhabilitet, og så kan kommunen jo selv bestemme om de vil ændre på den klagemulighed inden du skal for nævnet, eller om de vil lade muligheden stå åbent. Der til står du stærkere i klagen netop fordi du gjorde opmærksom på at der muligvis var et problem, dvs kommunen kan ikke bag efter komme og sige at det havde de ikke liiige tænkt på, det stiller dig stærkere.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 13:22   #13
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
LUM..

Jeg forstår godt hvad du mener..og er også selv i tvivl.

Hvem skal jeg mail'e til? Eller hvad skal jeg gøre....min hjerne er ved at brænde sammen over det møde..
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 16:23   #14
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hejsa LUM
Citat:
.........lige vil gøre opmærksom på at de 2 personer, tidligere har været inde over din sag, og at du føler at det vil få betydning for udfaldet af din sag.........................
så klager du over ikke kun selve afgørelsen men over inhabilitet, og så kan kommunen jo selv bestemme om de vil ændre på den klagemulighed inden du skal for nævnet, eller om de vil lade muligheden stå åbent. Der til står du stærkere i klagen netop fordi du gjorde opmærksom på at der muligvis var et problem, dvs kommunen kan ikke bag efter komme og sige at det havde de ikke liiige tænkt på, det stiller dig stærkere.
DET HAR DU HELT RET I !

Altså, Lizzy, hvis du på nogen måde kan få sat den henvendelse sammen, så skal du gøre, som LUM siger.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 18:46   #15
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Ja ja Florken....jeg skal nok

Så er problemet bare HVEM jeg skal rette mail'en til
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 18:49   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
netop, dén sagsbehandler som du tidligere har haft ER inhabil i forhold til din afgørelse/sag -helt klart iflg lovgivningen.

Hvis du kan forholde dig sagligt samt have nerverne i ro, ja, så kan du ganske roligt, når i starter mødet op sige: jeg ønsker xxxxx udvist da m/k er inhabil! -længere bør den ikke være!

Som sagt, det kræver at du kan holde hovedet koldt, fremsige dine argumenter hvorfor vedkommende er inhabil og FASTHOLDE at mødet IKKE kan fortsætte før vedkommende er væk.

Vil man ikke acceptere dette, skal du insistere på at det bliver noteret i din sag at denne sagsbehandler deltog i mødet -og lad os så se om de "tør" dette

PS, du har jo i princippet også lov til denne dag, at medbringe bisidder, blot en lille notabene!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 18:57   #17
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej buster...

Jeg kan godt holde nerverne i ro, men ville synes det var ret provokerende at sige sådan ved start af mødet....så er tonen da først lagt..hvis du forstår?

Bisidder vil jeg enormt gerne have med, men aner ikke hvem i alverden jeg skulle få til det.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 19:03   #18
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, kan sagtens følge dig men ville også sige som de andre herinde, tror det vil være sværrere i systemets gang at "brokke" mig -bagefter.

Jeg personligt syns jo ikke det er brok, det er cool fact: iflg lovgivningen ER vedkommende inhabil.

Har kendskab til en anden herinde hvor vedkommende netop gjorde dette, da m/k fandt ud af at sagsbehandleren deltog -og sagsbehandleren MÅTTE udenfor døren!

Såå.... jeg ville m alvor men også m et lille blink i øjet, gøre de øvrige deltagere opmærksom på at sådan er lovgivningen og man er vel interesseret i at overholde denne for alle parters skyld-hvis du forstår

Hm, den m bisidder, kan jeg desværre ikke være dig behjælpelig med men håber du kan kigge dig lidt omkring din "kreds" -mon ikke der så er bare en enkelt som vil træde til, det håber jeg
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 19:16   #19
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
buster..

Nu sender jeg en mail til ham der har det afgørende ord (citat hende jeg talte med tidligere på kommunen, som oplyste hvem der ville være til stede ved mødet) og forklarer ham problemet.

Overvejer kæresten som bisidder.
Apropos din signatur..jeg plejer at sige: De kan få mig på røven, men de får mig aldrig på knæ *g*
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 19:19   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lyder godt, lizzy

Dejligt, også at høre du måske tager din kæreste med -meeeen husk nu at "instruere" ham

4 ører hører altid bedre end 2!

Jep, lizzy, det var også mit motto tidligere -eller også dette:
"vi overgir os ALDRIG og vi tar ingen fanger!"

Vil tænke på dig og lad høre hvordan dagene går
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension