K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2014, 09:15   #1
Harvestman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Lokation: Falster
Indlæg: 4
Styrke: 0
Harvestman er ny på vejen
To ryg operationer gået galt, men håb forude.

Hej alle K-10ére.
Jeg er ny her da jeg ikke finder den hjælp jeg har brug for hos hverken egen læge mht. smertes dækning, og har lidt tovtrækkeri med den ryg kirurg der har genopereret mig efter en total ødelæggelse af min ryg første gang. Historien vil jeg prøve at holde kort:
01 Juni 2013, operation stivgørende af L5/S1 på privathospital i KBH. Operation 45 min. ud af døren samme dag. Skruer sat yderligt så de gik gennem hvirvlen og rev hele tiden hul på min rygmuskel så jeg havde indre blødninger konstant. Smerterne totalt ulidelig. Blev genopereret på Køge 19 Nov. 2013, alle skruer var knækkede, den ene skrue boret gennem hvirvel og gav omtalte blødninger. Fik på Køge sygehus sat forstærkede skruer, samt fjernet to diskos og erstattet af gele puder. Denne gang ingen blødninger, men på grund af første operation, var det som at reparer noget hvor det kunne have været gået fint, men nu skruer sat alternativt, samt har fået cementeret 3 led sammen med fremmed knoglemasse. Operationen varede 3,5 time. Har nu stærke smerter igen, og langsomt men sikkert går det ned af bakke. Har ingen kræfter i benene mere, så trapper er "no go", ligesom optræning mv. trækker ud. Jeg har talt med kirurgen på Køge sygehus, som ser på MR og røntgen at alt ser ud til at være ok, dog indrømmes det at det uklart på grund af at stålet "jammer" billederne. Skal nu til samtale, fordi jeg vil have det stål ud så han kan se hvordan det ser ud. Hvis det er helet op, kommer stålet ikke i igen, og så håber jeg de sidste smerter går væk, da jeg tror at det er spændt sammen for snævert, og giver mig de smerter. Jeg har stor tiltro til den kirurg jeg har, da han er et pragtfuldt menneske, som ved hvad han gør og snakker om. Kære alle sammen - tænk godt over hvilket sted i vælger at blive opereret, der er to forskellige metoder at gøre det på, hvilket forundrer meget rigtig meget. Jeg vil altid anbefale Køge Kirurg Per Pallesen, frem for samlebånds lazarettet på privathospital, hvor 5 operationer om dagen er kvoten for de privat kirurger, der scorer kassen ved at kunne slå 5 krydser på vægen om dagen. Tro mig, at forsøge at skyde genvej, og afkorte ventetid kan blive en personlig nedtur, som i sidste ende vil forlænge jeres fravær på jobbet. SIDSTE TING.... følg de formaninger der hører med om at forblive i ro bagefter, hvis i er i tvivl SÅ SPØRG, men forhold jer i ro mange uger efter operationen.

Med de bedste ønsker om god bedring til alle.


Harvestman
Harvestman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 09:43   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Harvestman

Det virker, som om du er hårdt ramt, men du oplyser at.:

"01 Juni 2013, operation stivgørende af L5/S1 på privathospital i KBH. Operation 45 min. ud af døren samme dag. Skruer sat yderligt så de gik gennem hvirvlen og rev hele tiden hul på min rygmuskel så jeg havde indre blødninger konstant"

Men, at en stivgørende operation med stivgørelse af L5/S1 kun tager 45 minutter samt at du bliver sent hjem samme dag, må du bekræfte.

Før man udtaler sig om hvad der skal stås til ansvar for, skal der jo først falde en afgørelse om det er en fejloperation i juridisk forstand, gennem https://www.patientombuddet.dk/

At foreslå en bestemt kirurg kan ikke bruges ,hvis ikke man har en klar aftale om præcis, hvem der skal opererer en. De færreste tænker over, at vi i Danmark har lægeligt metodefrihed, hvor de forskellige læger har frit valg om, hvilken metode de væger at opererer efter.

Ofte er det jo de samme læger, som arbejder på offentlige hospitaler og "lånes" ud til de forskellige privatklinikker.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-08-2014 kl. 10:33.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 09:45   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Utroligt Privathospitalerne kan slippe afsted med ikke at skulle "betale" for deres fejloperationer.
Rigtig held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 13:45   #4
Harvestman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Lokation: Falster
Indlæg: 4
Styrke: 0
Harvestman er ny på vejen
Jeg skal da gerne bekræfte det en gang til. Mht. det juridiske og udtalelser, - ja der har du sikkert ret, men jeg er ikke ene om at skrive lignende historie. Jeg har ikke nævnt privat hospitalet ved navns nævnelse, men anbefalet en kirurg som ved hvad han gør, hvilket jeg ikke ønsker at fortsætte en lang diskussion om eller kommentere yderligere, da mit formål ikke at skabe debat, men fortælle om godt ikke så godt omkring to forskellige operations metoder.

Hej mange tak. Som sagt har stor tillid til den fortsatte behandling, for første omgang duede ikke. Aht. længden af hvad de komplikationer der efterfølgende opstod, samt den behandling jeg fik, kunne mit oprindelige oplæg fylde flere sider, men der rådes til at holde det kort for ikke folk mister gejsten omkring læsning af den enkeltes situation. Hav det godt, pas på ryggen:-)

Hilsen Harvestman

Hej Peter. Jeg kan yderligere fortælle dig at ikke alle kirurger er til salg for penge, har ingen viden om hvor du har din viden fra, - måske noget der gået godt for dig, hvilket jeg kun kan være glad over på dine vegne, men at sidde toilbage med et stor hul foran omkring hvad fremtiden bringer, efter at have arbejdet siden 15 året og nu som midt 50 skal indse at det til sidst ender med at konen skal forsørge mig, er ikke lige helt det jeg ønsker. Måske lidt sortseer-ri ... ja måske men når man læser om alle de arme mennesker der kommer i klemme i systemet fordi de må give op, da eksempelvis ikke har en skarp livsledsager der har overblikket, hvor de enkelte er dopet ned på Morfin eller andet, og ikke engang kan klare opvasken hver dag, var mit budskab bare at minde folk om rettidig omhu, da den hurtige vej ikke altid er den bedste.

tak for dit svar i øvrigt, grund til at jeg sender et ?
Harvestman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 15:12   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt ord igen...

Kære Harvestman

Jeg nævner intet om læger, der eventuelt er til salg for penge.

Jeg læser dit første indlæg og svare dig med et spørgsmål, da jeg for første gang fik en lille mistanke om at du var en Internet-trold
http://da.wikipedia.org/wiki/Internet-trold

Men hvis ikke du er en trold, så må du jo være en rygpatient.

Dem har vi desværre nogle stykker af her på k10, desværre flere og flere unge mennesker, under 40 år med alvorlige skader og operationer bag sig. Hvor økonomien ikke tillader en almindelig gang fysioterapi.

Trods, at alle tiltag ønsker dem ud på arbejdsmarkedet.

Iøvrigt kunne jeg næsten være din fader, med for mange års erfaringer i rygproblemer med dertilhørende optræning.

Hvis du ønsker at dele ud af din erfaring her på k10, så læs lige vores råd til nye på k10:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Her lidt af vores alvorlige rygtilfælde:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=21830

Her lidt om reglerne for genoptræning:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Personligt, hvad modtager du af genoptræning i forsøget på at lette smerterne?

Endnu engang hjertelig velkommen til k10.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 16:40   #6
Harvestman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Lokation: Falster
Indlæg: 4
Styrke: 0
Harvestman er ny på vejen
Godt ord igen og undskyld

Hej Peter.

Undskyld min lidt bidske respons.... Internet trold, .... griner... det udtryk har jeg godt nok aldrig hørt om før, men man skal lære en ny ting hver dag, så - ja jeg har stadig en masse at lære. Jeg kan garantere at jeg kun gennem min historie kun har de bedste intentioner, da jeg ved at alle ønsker at force deres helbred igennem for gud fædreland og arbejdsgiver i disse tider - der trods alt som jeg ser det er ved at vende, hvor os over støvets år trods alt kommer igen, da der mangles arbejdskraft, erfaring og stabilitet. Min ide er: Lad os trække så længe vi kan og giv de unge tid og plads til at uddanne sig, få børn og ruste sig, jeg tænker regningen er den samme. Kære Peter tusind tak for dit svar, jeg beklager meget, men igen smerter og lidt øv, gjorde nok mit indlæg lidt bidsk. Du gav mig lidt at tænke over, hvilket jeg vil arbejde videre med. Jeg håber ikke du er alt for ødelagt, at selv dit otium er ødelagt, for hvornår får man så fri??

Hav det rigtig godt, pas på dig selv.

De bedste hilsner.

Harvestman
Harvestman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2014, 20:58   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Harvestman, det gør mig oprigtigt ondt, at læse hvad du har været igennem.

Må jeg have lov at spørge hvad dit rygproblem var før operationen?

Var det discusprolaps, fremadglidning af hvirvel eller noget helt tredje?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2014, 08:11   #8
Harvestman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Lokation: Falster
Indlæg: 4
Styrke: 0
Harvestman er ny på vejen
Smile

Hej.

Det er spodylolistese, jeg er er opereret for. Er i job i Vindmøllebranchen i firma i tyskland. Min arbejdsgiver holder stadig fast selv efter halvandet år, hvor det kun skulle have varet 2-3 måneder -so so! Jeg er naturligvis meget nervøs nu, om jeg bliver fyret den dag jeg går ind gennem lågen, ikke mindst, hvis der skal foretages endnu et indgreb. jeg kan i denne forbindelse give mit uforbeholdne ja til tunnelen idet at der er bare orden i tingene hos de Tyske arbejdsgivere. Jeg håber virkelig det giver noget pendler jobs til alle de gode kræfter der går og er ved at eksplodere over at de ikke kan komme til. Min bedste anbefaling er find job i tyskland. måske er lønnen lidt lavere 30-40% men så handl ind dernede når i er der alligevel, og tag det med hjem til familien i weekenden eller til fyraften - alt efter distancen. Endnu er der rigtig gode fradrag at få ved at pendle til tyskland, så til alle der har mod på det så prøv det, der er nok at tage fat i dernede.
Harvestman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 07:27   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Harvestman Se meddelelser
Hej.

Det er spodylolistese, jeg er er opereret for.
Ok, d.v.s. at buerødderne er knækket af. Mon ikke der også er en fremadglidning (arcolyse).

Jeg har arcolyse med spondylolistese, men heldigvis ikke op.-krævende.

Mens jeg kæmpede med kommunen om fp skulle der på et tidspunkt tages stilling til op. eller ej, jeg søgte på nettet og fandt flere beretninger om hvor galt det kunne gå, så min beslutning blev, at uanset om lægerne anbefalede op. eller ej, så skulle jeg ikke opereres, om så de tog min indtægt fra mig.

Hvis du søger på spondylolistese eller fremadglidning her på K10, så bør der komme noget frem, hvis du vil læse om andres erfaringer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension