K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2007, 16:03   #11
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Minder mig om dette citat:
Citat:
Et samfund, som ikke tror på noget. Der bliver frygt den eneste dagsorden.
-Bill Durodie
Men borgmesterens udtalelse viser jo bare hans forkvaklede syn på demokrati. Jeg vil anbefale andre her på bistandsbums.dk og k10.dk at sammensætte en gruppe (evt. flere) der kan gennemgå Faaborg-Midtfyns administration af sager. Det skulle så være folk, der ikke bor i denne kommune. Aktindsigt kan fåes af alle. Man behøver ikke være part i en sag for at stille kritiske krav om aktindsigt.

Den mand må have noget at skjule !
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2007, 18:47   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er "underligt" at læse aviser om borgmestrenes forsvar for borgernes retssikkerhed.

Det er, som om de borgerlige borgmestre hæfter sig mere ved, om de har forvaltet skatteydernes penge forsvarligt end ved, om de har overholdt forvaltningsloven, retssikkerhedsloven osv. over for de borgere, der har behov for hjælp.

De får INGEN forklaring, mens skattebetalerne hele tiden bliver tudet ørerne fulde af, at der IKKE bliver "sjusket" med skattemidlerne.

Det er - for at sige det på jysk - meget træls at høre på.

Tænk, hvis der ved en fejl røg en krone for meget ud af kommunalbudgettet til et stakkels handicappet barn. Hvor forfærdeligt for den borgerlige borgmester at skulle stå til regnskab over for skattebetaleren for det.

Og det er desværre måden, regeringen OGSÅ argumenterer på.

Denne regering praler ad at forvalte skattebetalernes penge fornuftigt.

Og hvem betaler prisen? Det ved vi vist kun alt godt her på k10.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2007, 00:14   #13
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Dokumentation til TV2

Da jeg blev optaget til TV 2 Nyhederne for nogle få år siden om min sag / Især klage vedr. lægekonsulentudtaelser / Forvaltningen.
Da skulle jeg skam også fremlægge dokumentation. Ikke blot om hvad jeg mente, men også om hvad lægekonsulenten havde (Ulovligt) påskrevet i min sag.

Så jeg finder det ok at fremlægge beviser når man klager. Og det gør mange borgere trods trusler fra forvaltninger/Centerchefer/Borgmestre m.v.

Men helt klart, at flere borgere skal turde stå frem trods disse *trusler* der fremføres.
Og det må være fordi at mange kommuner ikke vil frem i lyset om deres dårlige behandling af deres borgere.

HUSK! DET KAN BETALE SIG AT KLAGE, NÅR MAN FØLER SIG URETFÆRDIGT BEHANDLET.
MAN SKAL IKKE LA' SIG KUE FORDI DER FREMSÆTTES TRUSLER AF EN BORGMESTER M.V.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2007, 00:25   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Per ja det er nu også mit indtryk at medierne ikke bare tager noget op fordi det er en god historie men at det kræver at de har aktindsigt så de ved nøjagtigt hvad det er folk snakker om og om det er noget der er hold i
  Besvar med citat
Gammel 31-12-2007, 00:32   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg har både været i aviser og TV2, og journalisterne har haft fuld aktindsigt. det er noget jeg har krævet, for min egen skyld, så intet er blevet skjult. men der er heller intet at skjule.
men det forhindrede ikke vores kære borgmester på daværende tid Nick Hækkerup(nu i folketinget) at stå frem i avisen, hvor forfærdeligt det var at de ikke måtte udtale sig, da det ofte drejede sig om sociale problemer, psykisk, alkohol og adfærdsproblemer.
hvilken frækhed, at antyde(jeg var den eneste i avisen på dette tidspunkt) at der var andre problemer end fysisk sygdom. da jeg i forvejen have ombudsmand(stadig)på min sag, opgav jeg at anlægge sag om injurier, da han,Nick H. jo altid kunne påstå, at det jo ikke lige var rettet mod min sag, men generelt.
men hvilken frækhed.og han er soc.dem.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2008, 12:57   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stig Langvad præciserer, HVOR nemt det er at diskutere sager UDEN at krænke borgeres retssikkerhed.

Hvor svært kan det være for en ansvarlig at overholde loven uden at ty til trusler?

Citat:
I Faaborg-Midtfyn Kommune er borgmester Bo Andersen (V) så træt af at blive skældt ud i avisen og samtidig have tavshedspligt, at han nu varsler en skrappere kurs over for kritiske borgere. Fremover vil kommunen bede borgeren om tilladelse til at vise pressen alle akter i sagen, og hvis borgeren siger nej, vil kommunen påpege over for pressen, at borgeren ikke vil have alle sagens akter fremlagt. Det er blandt andet i sager om hjælp til handicappede, at den fynske borgmester gerne har villet tage til genmæle.

Hos DH bryder formand Stig Langvad sig dog ikke om fremgangsmåden.

- Det er at gå over gevind. Det handler i stedet om at finde en relevant balance, hvor kommunen ikke stiller borgeren i et dårligt lys, men i stedet går ind og diskuterer kritikken af de overordnede principper, som jo ofte netop er borgerens formål med at gå til pressen. Nogle gange dækker kommunen sig ind under sin tavshedspligt i stedet for at tage den relevante diskussion, siger Stig Langvad. [Fyns Amts Avis, 1. sek. s. 8, den 2. januar 2008]
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten truer med at vælte Mette Frederiksen Webmaster K10 Nyheder 0 15-03-2013 01:20
Uhæderlige ministre truer demokratiet buster Politik og Samfund 4 22-08-2011 00:08
Beskæftigelsesministerens jagt på socialsvindlere truer privatlivet Webmaster K10 Nyheder 0 06-05-2011 19:10
Sygehus truer familie med polititilhold Peacock Det er da strengt ! 2 28-12-2008 23:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension