K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2008, 13:33   #1
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
sygedagpenge påtænkt stop

Hej igen

Har lige fået brev fra jobcenteret at de har påtænkt at stoppe mine sygedagpenge.Det var meningen jeg skulle starte på revalidering her d1/7 på en virksomhed hvad jeg sagde det var helt i orden og det glædede jeg mig til.

Jeg sprugte om muglighed for et flexjob forlå der,men hun sagde at det er en revalidering og jeg skulle op på fuldtid.

Men mine arbejdsprøvninger samt praktikpladser (3 af hver) viser max 3 timer.

Så nu skriver de

Begrundelse for at iværksætte denne påtænkte afgørelse er.

At det af journalnotat af den 19/6 fremgår at du i forbindelse med planlægningen af en opkvalificerende virksomhedsrevalidering spurgte om hun havde fortalt arbejdsgiveren at forløbet hos dem kunne ende med et flexjob.
Du blev i den forbindelse orienteret om,at det havde hun ikke,da målet med revalidering var opkvalifcering til ordinært arbejde på fuldtid og ikke et flexjob,som du er meddelt afslag på og som du har påklaget til Beskæftigelsesankenævnet (afgørselse afventer)

Følgeligt vurderes du med baggrund i de nyeste oplysninger at have påvist at dit fokus ikke er ordinært arbejde,men tilkendelse af flexjob,hvorfor det ikke vurderes realistisk at opkvalificere dig til ordinært arbejde ved hjælp af revalideringebestemmlserene.
Samtiidigt vurderes dit grundlag for sygedagpengeberettigelse at bortfalde da reva ikke længer er overvejende sandsynlig.

Inden der træffes afgørsel i din sag, skal der ske partshøring.

hvis du har bemærkninger til din sag, skal de være jobcentret i hænde senste onsdag 2 juli 2008.

Men jeg har ikke lagt skjul på at hensigten var at få et flexjob,ellers havde jeg sku da ikke anket den til Beskæftigelseankenævnet.

Jeg kontakter min fagforining på mandag og høre hvad de siger (sagsbehandler er der ikke før)

Eller skal jeg søge en pargarf 17 ? alle mine papier er jo op til date.

Eller andre med gode råd tak på forhånd.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 13:38   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tænker og læser og vender tilbage senere hvis ikke der er andre der finder det gyldne æg først
  Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 13:58   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, i min verden så skal ressourceprofilen vise, hvorfor der IKKE gives revalidering, fleksjob eller pension.

Det SKAL fremgå allerede, HVAD planen for fremtiden er.

Det SKAL også fremgå, hvorfor kommunen mener, at du lige "pludselig" kan klare MERE end de 3 timer, for det har jo ALDRIG været på tale, vel?

Dvs. kommunen har SELV begået en fejl for længe siden, da den har vidst, at du IKKE kunne komme på fuld tid i ordinær beskæftigelse.

Dvs. at du IKKE må stilles ringere... begunstiget forvaltningsakt, og det ville jeg skrive i klage over stop af sygedagpenge.

Når det jo ER konstateret, at din arbejdsevne er betydeligt nedsat og varigt nedsat, så SKAL kommunen af egen drift visitere dig til fleksordningen. Og din arbejdsevne er jo betydeligt nedsat, når det kun er 3 timer.

Så er der varigheden... og der har beskæftigelsesministeren sagt (kan ikke lige huske linket), at syge kan afklares, FØR sygedagpengene udløber, så det tyder på, at din kommune har smølet med afgørelserne i din sag.
Citat:
Samtiidigt vurderes dit grundlag for sygedagpengeberettigelse at bortfalde da reva ikke længer er overvejende sandsynlig.
Nej, men så skal de pege på, HVAD der så er "overvejende sandsynligt", og så længe du ikke er afklaret med det, så mener jeg, at dine sygedagpenge skal fortsætte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-06-2008 kl. 14:01.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 14:46   #4
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Zuza

Takker for indlæget.

Min arbejdsevne er jo netop varigt nedsat samt kronisk hvad ardejdsskadestyrlsen også har erkendt midligterlig erstatning 30%. Og nej det har ALDRIG været på tale at jeg pludslig kunne flere timer.Men alle de arbejdesprøvninger samt praktikpladser jeg har været på samt speciallægeerklæringer og læge fyssen +div DE LYVER HELE BANDEN
ifl lægekonsulenten samt sagsbehandler.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 15:13   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Partshøring

Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser

Inden der træffes afgørsel i din sag, skal der ske partshøring.

hvis du har bemærkninger til din sag, skal de være jobcentret i hænde senste onsdag 2 juli 2008.
Partshøring gør, at du har mulighed for at komme med noget, som de skal have med i deres endelig afgørelse for stop af sygedagpenge. Synes næsten du skal skrive til dem, om hvor meget du har været igennem med alle de arbejdsprøvninger samt hvor mange timer du i de arbejdsprøvninger har kunne klare osv, at du ikke kan se, at du kan komme til at arbejde fuldtid.... Tror også hvad resultatet af arbejdsskadestyrelsen har fået ud af den sag bør være med i dit brev til dem. Også det at de ellers havde planer om at sætte dig i revalidering... Det er mærkeligt, at de pludselig ændrer mening...

Med dine kommentarer må vi håbe på, at de vil ændre mening - at de vælger og forlænge dine sygedagpenge. Ellers må du klage over deres afgørelse, hvis de vælger at stoppe dine sygedagpenge alligevel. Få det på skrift samt en klagevejledning....

Lyder godt du vil kontakte HK... Håber de vil hjælpe.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 16:02   #6
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Curls

takker for indlægget.

De stopper kun revalideringen pga jeg spurgte om der var en chance for at få et flexjob på påtænkte virksomhed. Har aldrig sagt nej til at blive revalideret men har indskrevet max 3 timer samt div løft + pauser skånebehov.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 16:30   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja det er noget frækt af jobcentret ligesom bare ændre dit egentlige mål.

Jeg undrer mig nu lidt over, at nogle kommer i virksomhedspraktik mens de er på sygedagpenge... Jeg var ellers på revalideringsydelse, da jeg kom i praktik...

Jeg husker en herinde som oplevede det samme med, at de sagde, de ville stoppe sygedagpengene. Han/hun sagde til sagsbehandleren, at man ville klage over stop af sygedagpenge, hvis de traf den afgørelse. De ændrede mening, og han/hun fik den forlænget....

De kan altså ikke forlange at trække tiden ud, når du allerede har været i arbejdsprøvninger...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 17:02   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kimmik... tænkte lige på din arbejdsskadesag, ved ikke om det at du har fået en midlertidig erstatning, at det betyder, de ikke har afsluttet din sag?

For man kan forlænge sygedagpenge, hvis:

Kapitel 9

Forlængelse af sygedagpengeperioden


§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade


Ellers kan du kigge lidt rundt i varighedsbegrænsningen og sygedagpenge heri, hvis det har interesse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 17:44   #9
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen

Min ehversevenetab er midlertidig så den er ikke fastsat endnu,takker for linket vil lige læse det igemmen.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 19:01   #10
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Hej igen

Min ehversevenetab er midlertidig så den er ikke fastsat endnu,takker for linket vil lige læse det igemmen.
Hej. hvem har vuderet den til at være midlertidlig ?

For er det din læge eller kommunens speciel læge. så mener de jo at via noget optræning i x tid. så vil du være i stand til at arbejde fuld tid igen. Det er den baggrund som du evt. kan ha fået afslag på til flexjob.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge stop Nogle råd Alt det andet 1 24-04-2013 09:08
Stop af sygedagpenge susogduser Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 21-12-2011 09:39
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 14-07-2009 12:00
sygedagpenge stop skattepige Alt det andet 4 29-09-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension