K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 20:19   #11
Sol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sol er ny på vejen
Ja jeg kan godt se det nu ( først nu desværre) efter pophår og din anbefaling gør jeg det inden udgangen af januar 2012.
Kun fagforeningen ikke A-Kassen.
Sol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 20:33   #12
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Tror ikke du skal klage over din løn, den virker rimelig. Selvfølgelig skal du ha' det du har krav på i overenskomsten. Ja, bare som medlem af forbundet. A-kassen har du ikke noget at bruge til som fleksjobber.

Er selv medlem af 3f Transport (giver 460 kr). Ved godt man kan vælge alternative fagforeninger, som er billigere.

3f har hentet 100.000 kr til mig fra 2 arbejdsgivere, der forsøgte at snyde mig i fleksjob. Det ene firma erklærede jeg konkurs for at få mine penge (gav 3f fuldmagt til skifteretten).

Der er mange i fleksjob der sletter deres medlemsskab af en fagforening pga sparehensyn. Ved ikke hvorfor, for lønnen er jo stort set den samme som i et ordinært job, hvor mange VÆLGER medlemsskab af fagforening. Ved ikke om folk føler sig mere sikre i et fleksjob. Løn-/overenskomststridigheder kan kommunen ikke hjælpe med. Så medmindre du har en fagforening, eller vælger den dyre løsning ved en lønstridighed; en advokat, er du overladt til dig selv.

Sidst redigeret af Pophår; 09-01-2012 kl. 20:42.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 20:48   #13
Sol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sol er ny på vejen
Ja det er et forkert sted at sparer - jeg er blevet kloger nu, her til aften.

I alle skal have mange tak for hjælpen.

Mange hilsner

Sol
Sol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 20:55   #14
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Var da så lidt. Du må gerne melde tilbage i denne tråd, når du har fundet ud af noget.

Held og lykke herfra.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 21:05   #15
Sol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sol er ny på vejen
Det kan du tro jeg vil gøre - mit eksempel kan måske også være lærerigt for andre. Vi må tage og give til hinanden her på K10.

Nogle gange oplever jeg, at det er det rene "lykkehjul ude i den virkelig verden", når jeg skal finde svar. Her kan jeg mærke at det er ligesindede jeg er i blandt...med egne erfaringer.

På genhør.

Mange hilsner Sol
Sol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 23:04   #16
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
pensionssatsen fremgår også af overenskomsten - , den skal udbetales fra din arbejdsgiver udover din løn - så beløb % kr xx i pension fordeles med 1/3 indbetaling af dig - og 2/3 indbetaling fra din arbejdsgiver. - Beløbet trækkes før skat.

Har været sådan i de 2 fleksjob jeg har haft. Jeg kan undre mig over at kommunen ikke har været ind over dette ved din ansættelse. Pu ha kan være mange pensionspenge og mange x " 6 ferieuge" der er i spil .
Nu forlyder det ikke hvor gammel du er - men der findes også i nogle overenskomster regler for seniordage - f.eks. havde jeg i mit sidste job 4
ekstra feriedage hvert år.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 00:29   #17
Sol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-10 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9
Styrke: 0
Sol er ny på vejen
Jeg er ved at finde frem til omfanget af manglerne ved min ansættelse.

jeg undrer mig også mere og mere over hvor kommunen har været i alt det her. Kommunen burde på nuværende tidspunkt kunne se, at der er fejl i beløbet hver gang min arbejdsplads har indsendt oplysninger til refusion.
( Måske passer det også kommunen at de har kunne spare nogle penge)....nej jeg kan mærke nu at jeg skal passe på ikke at blive bitter på dem alle sammen. Jeg hader at være der hvor jeg ikke ved med sikkerhed om det er i god eller ond tro - jeg vil helst vælge, at tro det første

Jeg er 46 år, så gudskelov at din sidste mulighed er udlukket - lige nu er jeg bare forvirret. Mest lyst til at kvitte mit nuværende flexjob og finde mig et nyt ( 6 år det samme sted med godt arbejdsklima??? Det er mærkeligt det her).

Nå jeg må vist heller få mig noget søvn, så jeg kan tænke klart igen i morgen.
Undskyld mit sure opstød.

Mange hilsner

Sol.
Sol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 01:15   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Det vil være en dårlig ide at kvitte jobbet - få hellere udbedret eventuelle mangler og få kommunen og en fagforening med ind over en løsning når du finder ud af hvad du evt. er gået glip af i årenes løb . Du har jo skrevet under på ansættelseskontrakten - ikke
I kan jo prøve at forhandle jer frem til en mindelig løsning på de mangler der måtte være fra starten af din ansættelse - kommunen er forpligtet til at tingene skal være i orden fra start - bliver kampen forgæves må du sige til dig selv - at det løb er kørt - nu starter jeg forfra.
Siger du op ryger du ud i karantæne , at der så er nogle mangler er noget andet ( se højesteretsdommen her står også noget om din ret til opsigelse) ,samtidig er det svært at finde nyt job. Og du virker glad for din arbejdsplads/arbejde så træk vejret - og vejr i stedet morgenluft.;)

Fortæl lidt om hvordan det går dig - held og lykke med det.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 09:06   #19
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sol Se meddelelser
Jeg er ved at finde frem til omfanget af manglerne ved min ansættelse.

jeg undrer mig også mere og mere over hvor kommunen har været i alt det her. Kommunen burde på nuværende tidspunkt kunne se, at der er fejl i beløbet hver gang min arbejdsplads har indsendt oplysninger til refusion.
( Måske passer det også kommunen at de har kunne spare nogle penge)....nej jeg kan mærke nu at jeg skal passe på ikke at blive bitter på dem alle sammen. Jeg hader at være der hvor jeg ikke ved med sikkerhed om det er i god eller ond tro - jeg vil helst vælge, at tro det første
Der hvor de sidder med refusion, har du ikke mulighed for at tjekke om du får det du skal ha'. De sidder med refusion for mange forskellige overenskomster.

Tror ikke din arbejdsgiver laver det i ond tro, men pga uvidenhed. De har til enhver tid haft mulighed for at kontakte HK for info. Men som du skrev tidligere, havde de haft problemer med HK i andre sager. Det er så bare uretfærdig at du skal straffes for det. Ring til HK i dag og fortæl du vil meldes ind.

Du kan godt komme ud for, at HK vil ha' x procenter af det evt. beløb du har tilgode hos arbejdsgiver, da du kommer "fra gaden". Det er vel som sådan også rimeligt overfor de andre medlemmer i HK.

Det din arbejdsgiver evt. skylder dig, kan de også få refusion for hos kommunen. Hk kan dog kun gå 5 år tilbage.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overenskomst ved 25 timer :) MortenF88 Spørgsmål ang fleksjob 21 08-11-2012 10:37
Overenskomst??? mayalee Spørgsmål ang fleksjob 4 07-09-2010 16:09
Løn og overenskomst Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 20-12-2009 21:46
Fleksjob, løn ifølge overenskomst steine Spørgsmål ang fleksjob 5 18-08-2009 11:39
Anden overenskomst, må de det? flora Spørgsmål ang fleksjob 2 14-12-2006 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension