K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2012, 03:58   #1
September12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
September12 er ny på vejen
Sygedagpenge/barsel

Håber nogen kan svare mig på følgende:

Jeg er pt. på sygedagpenge pga. diskusprolapser i lænderyggen. Jeg har været sygemeldt i snart 2 år til november, da den ene prolaps desværre har afløst den anden, og jeg er blevet forlænget efter den paragraf hvor sygemeldingen kan forlænges op til 2 x 52 uger, da jeg forventes fuldt arbejdsdygtig indenfor denne periode.

Jeg er pt igang med et (endnu et) genoptræningsforløb, som slutter her i efteråret.

Nu er jeg så gået hen og blevet gravid, og hvordan stiller det mig så? Graviditeten er helt ny, og lige opdaget.

Jeg har idag været til samtale på det hospital som behandler mig, og lægen ville gerne have foretaget en mr scanning mht. en re-operation, da mine bensmerter ikke er gået væk, og min lænderyg er meget svag. Denne scanning kan nu ikke foretages pga. graviditet. Dermed er det også svært at give en prognose for mit videre sygdomforløb, da jeg nu kun kan tilbydes fortsat konservativ behandling.
Forventningen var oprindeligt at jeg ville være raskmeldt dette efterår, da man havde håbet på større effekt af konservativ behandling.

Jeg er blevet gjort opmærksom på at graviditen kan gå hen og blive aldeles hård ved min ryg.

Jeg er i syv sind om hvad jeg kan forvente skal ske nu. Bliver jeg smidt ud af sygedagpengesystemet? Kan jeg få "sygebarselsdagpenge" hvis min ryg bliver værre pga graviditeten? Er jeg i så fald berettiget til barseldagpenge?

Jeg skal jo selvfølgelig også have talt med min sagsbehandler om dette, men jeg vil meget gerne være lidt forberedt på, hvad jeg kan forvente at få at vide.

Håber på lidt afklaring.
September12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 15:28   #2
September12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
September12 er ny på vejen
Jeg kan ikke lige komme til at redigere i mit start-indlæg, men vil lige tilføje følgende. Sorry hvis det bliver en rodet omgang, men jeg skrev første indlæg i nat, og var vist for træt til at få det hele med:

Jeg overvejer stadig at raskmelde mig i løbet af efteråret, da min ryg er væsenligt forbedret, men bensmerterne er uforandrede.
Jeg kan sagtens få en normal hverdag til at fungere på nuværende tidspunkt. Jeg er stiv og har smerter om morgenen, men disse aftager i løbet af et par timer. Jeg kan ikke løbe, eller gå stærkt pga bensmerter.

Det har været vurderet at bensmerterne skyldes arvæv efter operation (l5/SI), samt let påvirkning fra discusprolaps (ikke opereret) L4/L3.

Jeg er butiksudannet og det vurderes at jeg har et varigt skånebehov, og at jeg ikke kan tage arbejde i butik. Kommunen vurderer ikke at jeg kan tilbydes revalidering eller omskoling, men at jeg skal raskmelde mig og søge hjælp hos min a-kasse.

Og det er egentlig det jeg allerhelst vil. På trods af bensmerter og svag ryg. Jeg kommer absolut ikke videre i mit forløb med kommunen, jeg føler blot at jeg kommer længere væk fra arbejdsmarkedet.

Tror I der vil være nogen problemer hmt. til raskmelding til a-kasse, og hvilke oplysninger trækker de?
Hvis mit ryg bliver "svær" i løbet af graviditeten, og jeg har brug for sygemelding, hvordan står jeg så?

Jeg vil indrømme at var det ikke for graviditeten havde jeg sagt ja tak til scanning, og se hvad det fører til. Samtidig trænger jeg til at komme ud af systemet, for det stresser mig enormt, og pt er jeg bange for at kommunen med de nye oplysninger vil stoppe mine sygedagpenge, og at a-kassen ikke vil modtage mig, og jeg derved heller ikke kan modtage barseldagpenge.
Det vil være en økonomisk kasastrofe for mig, min mand og mit barn, samt kommende barn hvis jeg står helt uden indtægt i 1,5 år.

Så fik jeg vist alt med.
September12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Barsel og sygedagpenge? Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 19-12-2012 12:14
Sygedagpenge, ret til barsel? ingen a-kasse sabjohnsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 13-12-2012 22:06
sygedagpenge og graviditet/barsel imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 05-09-2011 15:25
Tæller barsel med i de 52 uger på sygedagpenge? Kvinde30 Alt det andet 6 05-05-2009 11:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension