K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2017, 14:55   #1
UlykkeligMig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
UlykkeligMig er ny på vejen
Nægtet hjælp. Hvad gør jeg?

Hej herinde.

Jeg er en kvinde på 24 år som er bosat i KBH sammen med min kæreste. I vinters søgte jeg ind på en uddannelse, men kunne ikke gennemfører den. Jeg søgte ind på en anden uddannelse men kunne heller ikke gennemfører. Min sidste gennemførte uddannelse er en HF.

Sagen er at jeg lider af borderline personligheds-forstyrrelse. Det påvirker mig meget og efter jeg er kommet til KBH har jeg ingen for for behandling modtaget.


I dag var jeg på jobcenter for at søge hjælp. Jeg blive ligeud nægtet hjælp og nu har jeg ingen anelse om hvad jeg skal gøre.


Samtalen gik sådan her, jeg forklarede min situation og nævnte at jeg var droppet ud af uddannelsen fordi min sygdom gjorde det svært. Sagsbehandleren blev ved med at sige "Kommunen kan ikke behandle dig, hvis du er syg må du søge læge", jeg sagde til hende flere gange at jeg kun nævnte det fordi jeg ved at satserne og reglerne er anderledes for folk med psykisk sygdom. Sagsbehandleren spurgte så om jeg kunne arbejde, jeg svarede at jeg ikke vidste det. Jeg fik så en folder i hånde for "KØBENHAVNS ERHVERVHUS" og fik at vide at jeg skulle tage derhen på Mandag og få et job, hvis jeg ikke kunne betale min husleje i næste måned måtte jeg søge en enkelts-ydelse.


Jeg tog så ind på socialforvaltningen for at få hjælp til at søge enkeltydelse. Her fik jeg at vide at jeg ikke var berettiget til hjælp, fordi jeg skulle modtage uddannelsehjælp for at få den hjælp jeg gerne ville søge. Jeg fik yderlige at vide at den sagsbehandler, som jeg lige havde været hos på jobcenter, havde skrevet at jeg var "uvillig til at acceptere "min plan". Jeg var ikke engang informeret om hvad "min plan" er.


Jeg tog tilbage til jobcenter, fik præcis samme behandling og fik at vide at jeg ikke kunne få uddannelses-hjælp fordi jeg "tydeligvis" er arbejdsdygtig. Ligemeget hvad jeg sagde, gentog sagsbehandleren bare sig selv "Hvis du er syg, så gå til lægen".


Så, hvad fanden gør jeg så nu. Jeg har ingen indkomst fra næste måned, hvis jeg ikke kan få hjælp af kommunen. Mine udsigter til at få hjælp er lig 0 og det er for sent at starte på ny uddannelse.


Hvad gør man i min situation?
UlykkeligMig er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension