K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2011, 22:25   #31
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Tillykke
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 03:56   #32
Mad
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 48
Indlæg: 20
Styrke: 14
Mad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Tillykke med roen !

Fik selv tilkendt min med kontrol grundet psykisk sygdom

Nyd det.
Tak for det, ja, det er dejligt at få lidt ro....
Jeg ved stadig ikke helt hvad det med kontrol betyder, skal jeg mon igennem det hele igen om 3 år, med ressource profil, læger... o.s.v?

Lige nu vil jeg bare prøve at få det hele lidt på afstand :-)
og prøve ikke at tænke for meget :-) Så må jeg se til den tid :-)
Mad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2011, 04:35   #33
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mad Se meddelelser
...Jeg ved stadig ikke helt hvad det med kontrol betyder, skal jeg mon igennem det hele igen om 3 år, med ressource profil, læger... o.s.v?
"...Der er ikke nogen lovgivningsmæssig mulighed for at anvende begrebet en midlertidig pension. Begrebet førtidspension med kontrol eksisterer heller ikke. Men en kommune kan i særlige situationer tilkende førtidspension efter pensionslovens § 20, stk. 1 og samtidig beslutte, at sagen genoptages til vurdering på et senere tidspunkt, der fastsættes af kommunen.

Vurderingen af, hvorvidt nedsættelsen af arbejdsevnen er varig, er helt central og et udtryk for, at førtidspension er en varig ydelse til forsørgelse.

Kommunen kan i helt særlige tilfælde tilkende førtidspension, selv om det ikke helt kan udelukkes, at der på længere sigt kan opnås en vis forbedring af arbejdsevnen ved yderligere forsøg på behandling. Der skal dog være tale om personer med en alvorlig lidelse, der på afgørelsestidspunktet vurderes at være ude af stand til at kunne blive selvforsørgende ved hjælp af arbejde som udgangspunkt inden for en længere periode på omkring 5 år.

Sådanne sager skal tages op til fornyet vurdering på det tidspunkt, hvor det forventes, at der kan gennemføres yderligere behandling, eller hvor tilstanden kunne have ændret sig.

Der kan eksempelvis være tale om meget unge med psykiske lidelser eller patienter med sygdomme, der erfaringsmæssigt har et uforudsigeligt forløb. Der kan således i praksis blive tale om en form for undtagelse fra varighedskriteriet...."
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fået førtidspension bodil77 Din historie 11 30-12-2011 17:06
fået førtidspension ash Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-10-2011 20:19
har fået førtidspension dinaluffe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 29-06-2011 15:40
Så har jeg fået førtidspension! Marli84 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 29-03-2011 17:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension