K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2008, 11:25   #1
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Feriepenge til udbetaling???????

Her kommer en lidt tricki spørgsmål. Men jeg har lovet hende der udbetaler løn på mit arbejde at undersøge sagen.

Jeg ved at jeg kan få hele min rest ferie udbetalt den sidste uge i april. Men hvordan gør vi??????

Jeg har noget ferie tilgode. Jeg er/var flex-jobber. Blev fyrret i efteråret 2007 med lønudbetaling til den 31-03-2008.
Jeg har altid haft ferie med løn. Så kan ikke bare få underskrevet feriegiro af kommunen og få det udbetalt.

Lige nu er jeg fyrret flex-jobber der er for syg til at arbejde, men får som sagt løn lidt endnu. Derefter går jeg på sygedagpenge hvis ikke min oension er gået igennem inden.

Skal løndamen indsætte restferien på feriegiro og jeg får det udbetalt den vej??? Eller kan hun bare lave en ekstra lønseddel hvor der står feriepenge på og så udbetale det den vej???

Jeg har prøvet at lede herinde men kan ikke rigtig finde nogle link der passer på det.

Håber på list hjælp da hun sidder og venter på hvad hun skal gøre.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:00   #2
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej. jeg ved ikke om jeg kan hjælpe men da jeg var sygemeldt fra mit arbejde,fik jeg udbetalt mine feriepenge gennem mit arbejde, jeg havde ½ års opsigelse.Nu er jeg på sygedagpenge, og har modtaget et feriekort fra ferieår 07-08.Jeg regner med det er kommunen der skal underskrive det.men så længe jeg er sygemeldt kan jeg jo ikke holde ferie..Jeg skal bruge dem inden 1 maj.Jeg regner med og håber selv på at få pension.
jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget.
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:25   #3
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej Sanne.

Nej min situation er lidt anderledes. Men jeg kan da hjælpe dig med at du kan få dine feriepenge udbetalt. Den sidste uge i april går du op på kommunen og får dem til at skrive under på dit feriegiro. Og så sender du den ind. Så får du udbetalt pengene på din konto. Og kommunen SKAL gøre det, da du jo ikke kan afholde din ferie.

Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal gøre når jeg jo ikke har feriegiro. Jeg har jo altid haft ferie med løn. Skal hun lave det om til feriegiro eller hvad???
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:32   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Berit,

ja, det vil jeg mene, hun skal. Hvis hun ikke bare kan udbetale dem, skal du have tilsendt et feriekort.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:33   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Ja, hvis dit ansættelsesforhold er ophørt, skal dit tilgodehavende indsættes på Feriekonto og Du får så et feriekort, som kan attesteres med Særlige ferieforhindringer ved sygdom og lign. mere oplysninger kan findes på feriekonto's hjemmeside eller bag på et feriekort, ordningen administreres af ATP, her er et link til dem direkte : http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...vat/FerieKonto og ellers via www.ATP.dk og vælg i menuerne hvis linket ikke virker. Du skal være oprettet som bruger for at logge ind, det bliver Du først når der er indsat penge på feriekonto. Det blev jeg ihvertfald først
Under Særlige Ferieforhindringer kan man få hovedferie, dog højest 3 uger udbetalt efter 30. september i ferieåret det skulle have været afholdt i og resten efter 30 april dvs ferieårets udløb(check for Guds skyld selv op på det !! ), men ring i tvivlstilfælde til feriekonto, de er vældig søde til at hjælpe med svar hvis det ikke lige kan findes på hjemmesiden.
Håber det hjælper

mvh Nøvs

Sidst redigeret af Neurosmølf; 07-03-2008 kl. 12:36. Årsag: Stavefejl, glemte ord gr. hukommelseshuller :(
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:46   #6
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej igen. jeg har også altid haft ferie med løn.men da jeg er fyret har jeg modtaget det ferie kort,det har jeg heller aldrig prøvet før
tak for svaret ang at gå til kommunen.
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 14:36   #7
Marolle
Hjemmevant på K10
 
Marolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2007
Alder: 40
Indlæg: 218
Styrke: 17
Marolle er ny på vejen
Jeg ringede til min sagsbehandler da jeg også har nogen feriepenge som jeg jo ikke har kunne bruge da jeg har været sygemeldt. Og de udløber her 30/4 2008.
Jeg sender dem ind til hende omkring 30/4 og så sørger hun for at jeg får dem udbetalt. og de ændrer IKKE på mine sygedagpenge eller trækker noget fra
Men som sagt kan jeg ikke gøre det med nye feriepenge, kun dem som udløber nu her.
Marolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge udbetaling Te-pigen Dit og Dat 9 12-06-2013 20:54
udbetaling af resten af feriepenge .. havheks Alt det andet 9 16-03-2012 14:51
Udbetaling af feriepenge jsn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 22-11-2011 14:38
Udbetaling af opsparet feriepenge... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 26-05-2011 09:07
Udbetaling af feriepenge Cillenolle Alt det andet 16 20-02-2011 22:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension