K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2011, 20:06   #11
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa migselv3

Jeg har læst din histore og vil lige spørge dig om, hvor længe du har gået til psykiater, for hvis du har gået der et godt tykke tid, er det måske mulighed for, at få en aktindsigt/ udtalelse derfra, som du også kan bruge i din sag.

Desuden er det en god ide at søge aktindssigt på kommunen og ellers andre instanser du har været i forbindelse gennem din sygdomsperiode.

Om end ikke andet kan du kigge lidt på min sag, da jeg selv har været i samme situation som dig.

Linket er: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15103, jeg håber du kan bruge bare lidt af det.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 20:31   #12
migselv3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 6
Styrke: 0
migselv3 er ny på vejen
Wow hvor er i søde allesammen. Tusinde tak fordi I gider, at svare. I ved bare så meget mere end jeg gør - og kan overskue at google pt.

Jeg mener, at jeg har fået lavet en resurceprofil engang. Men kan helt ærligt ikke huske hvornår, så længe siden er det.

Mener i Kloge hoveder, at jeg kan komme på revalidering imens jeg bliver arb.prøvet - således at jeg ikke ender på kontanthjælp i arb. prøvningsperioden?

Føj og øv ... og mange andre grimme ord....jeg syntes det er indviklet, at finde ud af alt det her, når overskudet i forvejen er lig nul og jeg også har 3 børn, som self gerne vil ha deres mor, når de er hjemme
migselv3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 20:53   #13
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
migselv3

Ja din resourceprofil skal opdateres efter hvert møde, men dette skete heller ikke i min sag, så ryk for den.

Det andet kan jeg ikke svare på, men der skal helt sikket dukke en op, der kan svare på det.

Jamen vi er da her, for at hjælpe hinanden og tro mig, jo flere gode ting du får gennem din side her, så bliver du også klogere på det hele

En ting skal jeg bare sige, du skal aldrig give op, for det er det de håber på, det kan betale sig at kæmpe videre, for tro mig, du får uanede kræfter, jo mere de jokker på en.

God fight, vi er her for at hjælpe dig

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 23:33   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv3 Se meddelelser
Det vurderes at u kan starte i virksomhedspraktik og du indenfor en kortere periode kan raskmele dig til det ordinære arb.marked.
Det er altså ikke en del af 27 stk. 1 nr. 2, hvor er de grove at skrive det i forlængelse heraf.

Jeg syntes at du skal få talt med din sagsbehandler omkring din situation og mulighed for evt. revalidering og/eller afprøvning på et reva center i stedet for en arbejdsplads lige nu i al fald. Har du en god bekendt eller lign. som du kan tage med som bisidder, der kender din sag og som kan hjælpe dig, så er det en god idé at tage sådan een med.

I stedet for at du brænder ud i en ny arbejdsprøvning, syntes jeg lige at du skal trække i bremsen og få ridset dine muligheder for bedst mulig afprøvning mm. op. Derved kan I også få spurgt til din ressource profil og den helbredsmæssige afklaring af dig ikke mindst.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 08:17   #15
migselv3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 6
Styrke: 0
migselv3 er ny på vejen
Jeg aner ikke om min resourceprofil er opdateret pt. Vi har de sidste gange snakket sammen i tlf - dvs jeg har ikke været til møde hos min sbh.

Jeg har såmænd heller ikke tænkt mig, at gi op. Syntes bare det er pi... hårdt, at skulle tænke økonomi, når jeg i forvejen ikke har det godt og har svært ved, at overskue hverdagen.

Det at der står, at jeg vil kunne starte op i løbet af kort tid er min sbh, som skriver det...og jeg aner ikke noget om det system jeg er inde i. Så jeg tror jo bare på hvad hun siger. Jeg har bare svært ved, at acceptere, at jeg bare skal på kontanthjælp pr 1-3-12.

Jeg må ha fat i min sbh. for, at høre mulighederne omkring revalidering og/eller arbprøvning på reva istedet for en ny arbprøvning.


Jeg kender desværre ingen, som kan tage med mig til møde hos sgb. Den jeg kender ved ligeså lidt om regler og paragraffer, som jeg gør. Så det er jo ikke itl meget hjælp. Ville ønske, at jeg kendte en, som kunne ta med - det vil hjælpe mig en del, at jeg fik lidt støtte i reglerne og paragrafferne.
migselv3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 08:25   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej migselv3,

Jeg lærte først §27 og forlængelses reglerne at kende da jeg røg ud af sdp. i 2007. Sagsbehandlerne bliver overrasket hvis man kender noget til denne og noget i sdp. loven overhovedet, men de henholder sig til at det er en meget snæver lov og ellers fortæller de ikke så meget.

Selvom din veninde/ven ikke har check på noget heller, så kunne det måske bare være rart at have han/hun med, så du ikke "lover" for meget eller får dig kørt ind på et forkert spor. Enten er man tilbøjelig til at love for meget ellers går man derfra med beskeden om at man er for syg til noget som helst. Ligenu er du også forblændet af beskeden om evt. kh. 1/3-12.

Der er ikke andet for end at få etableret et møde om din situation. Hvis du skal i den arbejdsprøvning som din sagsbehandler ville have dig ud i, så holder det nok ikke ret længe før der kommer sygemeldinger. Dog er det igen vigtigt at du også er der på hjemmefronten ved dine børn og man kan altså ikke det hele, det ved vi jo og har også selv erfaret.

Held og lykke med det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 09:44   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse og særlig ydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.
Stk. 2. Kommunen giver tilbud om revalidering, når erhvervsrettede aktiviteter efter denne eller anden lovgivning, herunder lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, ikke er tilstrækkelige til, at den pågældende kan klare sig selv.
Stk. 3. En revalidend har ret til revalidering uden hensyn til ægtefællens indtægts- og formueforhold.


Det er mit indtryk at det her bruges meget lidt ude i kommunerne. Men det er en "ekstra" mulighed for at man efter en given sygedagpenge periode kan komme i et optræningsforløb/praktik eller lignende.

Det er måske noget at overveje...?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 11:59   #18
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv3 Se meddelelser
Jeg kender desværre ingen, som kan tage med mig til møde hos sgb. Den jeg kender ved ligeså lidt om regler og paragraffer, som jeg gør. Så det er jo ikke itl meget hjælp. Ville ønske, at jeg kendte en, som kunne ta med - det vil hjælpe mig en del, at jeg fik lidt støtte i reglerne og paragrafferne.
Jeg vil sige, at din bisidder absolut ikke behøver kende til loven for at du kan få støtte. Bare det, at den du har med er med, kan give en helt anden stemning til mødet. Mange har oplevet en anden imødekommenhed fra sb når de har bisidder med.

Hvis du kender en, der kan stille spørgsmål og være lidt kritisk, hvis du selv har problemer med det, så kan det være til stor hjælp.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 16:53   #19
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Hej,

Vil blot lige nævne, at man skal være en smule varsom med at underskrive en revalideringsplan, hvis man ikke selv finder ordinær beskæftigelse sandsynlig. Mange kan føle sig fristet til tilbud om revalidering, men man bør efter min mening kun skrive under, hvis det foreslåede er realistisk. Planen bør gennemlæses nøje. Man kan dog sagtens revalideres til fleksjob.

Det er i øvrigt ikke et ubetinget krav, at revalidering skal være forsøgt inden tilkendelse af fleks. I min sag var revalidering ikke et tema, fordi arbejdsprøvningen og de lægelige papirer udpræget pegede på fleks.

Med stærk lægelig dokumentation og en arbejdsprøvning som underbygger disse, har man ofte en ret god sag.

Knopf....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 19:02   #20
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Knopf Se meddelelser
Hej,

Vil blot lige nævne, at man skal være en smule varsom med at underskrive en revalideringsplan, hvis man ikke selv finder ordinær beskæftigelse sandsynlig. Mange kan føle sig fristet til tilbud om revalidering, men man bør efter min mening kun skrive under, hvis det foreslåede er realistisk. Planen bør gennemlæses nøje. Man kan dog sagtens revalideres til fleksjob.

Det er i øvrigt ikke et ubetinget krav, at revalidering skal være forsøgt inden tilkendelse af fleks. I min sag var revalidering ikke et tema, fordi arbejdsprøvningen og de lægelige papirer udpræget pegede på fleks.

Med stærk lægelig dokumentation og en arbejdsprøvning som underbygger disse, har man ofte en ret god sag.

Knopf....

Nu var det forrevalidering jeg sigtede på, og havde fremhævet ikke den almindelige revalidering. Som du siger så er den nemlig i mange tilfælde ikke relevant...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop...... Damgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 08-10-2012 20:41
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-09-2012 11:35
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
sygedagpengestop karsten kran Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 29-07-2011 00:37
sygedagpengestop og § 17 køkkenleder Alt det andet 0 10-06-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension