K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2009, 21:12   #11
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Eltroxin ændret forsat...

Til Prutten : ja en af bivirkningerne er også frygtlig luft i maven....

jeg kan kun anbefale alle at kontakte lægen hurtigst muligt da det tager lidt tid...og mange har oplevet at lægerne ikke troede på det..... nu hjælper de skriverier der er i Bladet Tænk. men det er en kæmpe svinestreg der er lavet idet der på New Zealand var samme erfaring alligevel sendes det ud i Danmark.

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 21:25   #12
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
Til Prutten : ja en af bivirkningerne er også frygtlig luft i maven....

jeg kan kun anbefale alle at kontakte lægen hurtigst muligt da det tager lidt tid...og mange har oplevet at lægerne ikke troede på det..... nu hjælper de skriverier der er i Bladet Tænk. men det er en kæmpe svinestreg der er lavet idet der på New Zealand var samme erfaring alligevel sendes det ud i Danmark.

Ametyst.
hejsa
okey det vil jeg snakke med min læge om...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 23:12   #13
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Unhappy Mine bivirkninger !

Jeg har fået Eltroxin siden 1992 og jeg har altid haft bivirkninger som der står i oversigten.

I sær hudkløen har irriteret mig grænseløst !

Jeg har altid haft krampetrækninger i lårmusklen i nedad gående retning imens jeg har fået Eltroxin ( det samme som da jeg havde menstruation )

Der er kun en Eltroxin så den kan ikke skiftes ud med noget andet

Jeg har fået fjernet livmoderen og æggestokkene og i de nye Eltroxin står det at jeg ikke må tage dem når jeg er i overgangs alderen og er i risiko gruppen til at få knogleskørhed

Jeg har klaget til lægen meget og kraftigt over at min nye Eltroxin giver mig nye bivirkninger og han siger at hvad skal han så give mig for det er det eneste der er !

Jeg har senere af min læge fået at vide at jeg havde ret m.h.t. bivirkningerne for der havde været meget skriveri om det i Læge tidsskriften.

Jeg har i 2001 fået blodtranfusion og jeg var så langt nede at jeg ikke skulle have været i live.

Jeg fik af min daværende læge at vide at mine nervetråde sikkert aldrig ville blive som før især mine nerver i benene fordi de er de længste vi har.

Efter at jeg er begyndt på mine nye Eltroxin har jeg fået de samme besvær igen men denne gang er det forbundet med stor ubehag da jeg får nogle ubehagelige sitren i nervetråderne og mine muskler i benene.

Jeg har også haft noget med at hjertet sidder op i halsen nogen gange på den gamle Eltroxin, men nu er det flere gange om dagen at hjertet banker der ud ad og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det for jeg aner ligesom at det blive værrere.

Jeg skal have kontaktet lægen m.h.t. hjertet for det ved han ikke endnu, men han virkede ikke særligt interesseret sidste gang jeg fortalte at mine bivirkninger havde ændret sig.

De her nye bivirkninger er skræmmende for mig og får mig til at føle at jeg er et eksperiment uden nogen interesse for om jeg dør eller ej.


Mvh Havedammen


P.S:

Jeg har i mange år haft problemer med prutten og været dybt ulykkeligt over det fordi jeg har altid troet at det var nervøst betinget.

Det har været med til at jeg har trukket mig fra mennesker fordi mine lugter altid, men jeg har til gengæld haft mindre prutten efter den nye Eltroxin (....men nu bøvser jeg mere *g* ).

Jeg er dybt ulykkeligt over at mine symptomer især deprimerethed har så meget med medicinen at gøre.

Jeg har lidt i mange år og ingen har interesseret sig for det !!!

Sidst redigeret af Havedammen; 02-09-2009 kl. 23:35.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 01:03   #14
knudemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
knudemanden er ny på vejen
Vi har en datter på 14 år der er utroligt meget plaget, af de bivirkninger der er ved Eltroxin, træthed hovedpine flimren for øjenene, hun kan ikke rigtigt passe sin skole, hun er træt kan ikke få øjne, hun har fået det såkaldte Ny Eltroxin, siden 2008, og siden er det blever markandt dårligere, børnelægerne siger at blodprøverne er på det normale, men vil ellers ikke høre på bivirkninger der er, så efter alt det skriveri den sidste tid må de da få åbnet øjnene,har fået en tid i dag torsdag hos vores læge så må han tage fat om problemet.
knudemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 09:46   #15
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Smile

Euthyrox kommer grundet alle klagerne i efteråret - alle dem der er skiftet har fået det lang bedre. I starten af året valfartede man til udlandet eller bestilte på nettet men det kan ikke være meningen. Derfor råber vi op og gør en indsats for at alle som får Eltroxin ved at det kan være pillernes skyld de har det af helvede til på flere måder. Lægemiddelstyrelsen er meget flinke og behjælpelige alle der søger får Euthyrox nu. Min læge anede intet derom, og syntes ikke at det var hans opgave at skulle bestille udenlandsk medicin. Men følg debatterne og print evt. noget ud til lægen. Tag kampen indtil de bliver klogere.

At have for lavt stofskifte er en overset problemstilling og det bliver ikke regnet for noget...... denne debat kan måske ændre den opfattelse. Dette koster samfundet enorme summer at vi skal undersøges for alting og det så er Eltroxinen der er synderen. Og Blodprøver viser normale tal.

Jeg venter stadigvæk på Euthyrox henvendte mig for en mdr. siden. ialt haft :
4 e-konsultationer, 2 alm konsultationer, en telefoniske samtale, afleveret et brev, rykket lægens sekrætær flere gange, ringet til lægemiddelstyrelsen 5 gange. Jeg har selv skullet fange alt op.

Første ansøgning fra lægen gik tabt elektronisk. Måtte undersøge hvorfor intet skete. Lægen havde ferie og den anden læge var ret negativ. Ingenting skete Lægemiddelstyrelsen havde intet. De tilbød hvis lægen ikke kunne finde ud af det ville de guide ham - det ville lægen ikke ringe til dem.....selvom han fik et direkte navn og nummer. Hele tiden var beskeden fra lægemiddelstyrelsen vi laver bevillingen samme dag. Afleverede et brev hvori alt var skåret ud i pap hvilken formular m.m......kan se bevillingen er lavet 7 dage senere. Andre har forsøgt at hjælpe mig fra facebook gruppen. De har været en stor støtte i dette forløb. Derefter lavde min læge der var kommet tilbage fra ferie recept og faxede udleveringstilladelsen til apoteket. De skal skaffe medicinen hjem .
det tager en uges tid. Der skal ansøges om enkelt tilskud ( tager 14 dage).
Håber I andre får det lidt nemmere. For der skal smidighed til og fejl skal fanges op. Så jeg håber nu at de snart er på apoteket.

Gyser ved tanken om udviklingshæmmede samt gamle der ikke aner noget om dette bare bliver dårligere fysisk som psykisk og ikke selv har en jordisk chance uden andre træder ind.

Skriv hvordan det går så vi andre kan følge processen.

Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 03-09-2009 kl. 10:40.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 10:22   #16
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har bestilt tid

hos lægen.

Ska derover på tirsdag...vil have det nye medicin EUTHYROX.....og tror ikk jeg får det svært ved at få lægen med på det nye medicin.

Men spændt er jeg da alligevel...for sæt nu min krop vågner helt op....før selv om jeg var på det gamle Eltroxin og nu på det nye af det....så er det ligesom om min krop ikke var helt vågen...hvis man kan sige sådan..

den mangler/ede stadig det sidste skub for at komme helt op på de 100%...På trods af mine blodprøver stod fint.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2009, 18:36   #17
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Thumbs up ændret stofskiftemedicin

Kære Venner.

ja, her på K10 er vi mange med for lavt stofskifte. Selvom tråden kun var synlig kort tid vakte det straks genklang hos mange af jer. Det ville være dejligt at høre hvordan det går jer. Denne problemstilling at folk uden oplysning får smadret deres hverdag og selv har skulle finde ud af sammenhængen. Er en tung proces.

Og se at få anmeldt dine bivirkninger. Det er let at gøre selv.

Jeg har nu fået Euthyrox i 3 dage skiftet ligeover med samme 150 mg dosis.

Og det er gået helt fint indtil nu - vi ved jo at det er ret sensetivt. Jeg syntes det er dejligt kun at skulle tage en pille - en god detalje de findes i styrker fra 0,25- 2.00 mg.

Det bliver dejligt at høre hvor langt I alle er nået.....

Ametyst
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:02   #18
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Jeg vil også, som Zuza, gøre opmærksom på http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index.php, samt http://www.overgangsalderen.net/forum/cmps_index.php? - sidstnævnte har et site med en mængde stofskifteoplysninger - ja, begge steder er der bunke af oplysninger! Begge steder er holdningerne meget, at lægerne ikke ved en hujende fis om stofskiftesygdomme, og heller ikke interessere sig herfor. Personligt synes jeg det føles, som lægen anser stofskiftesygdomme, som sådan et stk. venstrehånds arbejde, der nemt, hurtigt og "effektivt", skal fra hånden - for de har lært, at deres værktøj til diagnosticering og behandling af stofskiftesygdomme er en succes, og så acceptere de ikke andet, men lukker ører og øjne!
Mange har helt opgivet lægen, og har selv skaffet en medicin fra udlandet, som man brugte ca. frem til 60`erne, da denne blev udskiftet af Eltroxin og den dertilhørende THS-målning. Da lægerne fik dette "værktøj" holdt de mere eller mindre op med at undersøge og lytte til patienterne, men blot aflæse blodprøven, give Eltroxin indtil blotprøven lå/ligger indenfor i normalområdet. Skulle patienten stadig have symptomer, bliver det meddelt "at det må skyldes noget andet"!
Medicinen, der blev brugt frem til 60`erne, og som mange stofskiftepatienter skaffer sig i udlandet, er fremstillet af tørret svine skjoldbruskkirtel, og indeholder alle stofskiftehormoner, og ikke som Eltroxin, der kun indeholder T4, som er afhængig af at kroppen kan omdanne dette kunstige T4 til det brugbare T3.

Jeg vil da virkelig også anbefale denne tråd her på forummet http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ght=stofskifte

Jeg ser tråden her omhandler bivirkninger ved en ny udgave af Eltroxin. Jeg tænker lidt, at måske er det ikke direkte bivirkninger, men blot fordi medicinen ikke virker!! Altså at den virker endnu dårligere, end den "gamle Eltroxin"!

Og ps - ja, jeg har også lavt stofskifte! Kan kun nikke hovedet af led til Ametyst m.h.t. at det er en tung proces, at få smadret sin hverdag og selv skulle finde ud af sammenhængen. Og jeg kan tilføje - stadig uden den mindste anerkendelse og hjælp fra lægen, om det gælder bivirkninger eller kort og godt stofskiftesymptomer!!!

Sidst redigeret af ayla; 11-09-2009 kl. 20:12.
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 23:07   #19
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Cool ændret stofskiftemedicin

Interssante tanker Ayla - efterhånden er der kommet godt skred i debatterne vedr. den fatale ændring bl.a via Ekstra Bladets artikler af Marianne Vestergaard.

Men ingen skal acceptere at lægen ikke vil hjælpe - som Havedammen desværre skrev i en anden tråd. Som jeg ved et tilfælde læste...........syntes ellers det er en vigtig detalje i tråden............

Det er svært at forstå hvorfor nytænkning har så ringe kår.

Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 11-09-2009 kl. 23:42.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 00:45   #20
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ametyst Se meddelelser
Interssante tanker Ayla - efterhånden er der kommet godt skred i debatterne vedr. den fatale ændring bl.a via Ekstra Bladets artikler af Marianne Vestergaard.

Men ingen skal acceptere at lægen ikke vil hjælpe - som Havedammen desværre skrev i en anden tråd. Som jeg ved et tilfælde læste...........syntes ellers det er en vigtig detalje i tråden............

Det er svært at forstå hvorfor nytænkning har så ringe kår.

Ametyst.


Hej

Det er korrekt og jeg deltager også i debatten.

Min læge vil ikke hjælpe med at skifte medicin og jeg vidste ikke at jeg kunne hente medicin i udlandet.

Jeg ved for mit vedkommende ,at jeg ikke har kræfterne til at hente medicin i udlandet.

Jeg prøver at følge med i debatten ved at læse og ikke altid at skrive.

Jeg har lige været igennem en psykologisk undersøgelse og er meget træt efter det.

Mvh Havedammen
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Medicin og bivirkninger? tm1978 Alt det andet 39 07-08-2013 09:00
ændret FTP lov i 2010,hvad blivet ændret? amk21 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-07-2010 09:35
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension