K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2009, 12:30   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hla72 skrev
Jeg fik også direkte at vide, at skriver ingen af dem - hverken min læge eller psykolog - at min tilstand er stationær, at jeg aldrig bliver bedre, så kan jeg IKKE komme i betragtning til arbejdsprøvning. Der løb det mig koldt ned ryggen, for det kan jo skrives på mange måder. Skal det virkelig skrives bogstavligt?!


der er noget jeg ikke forstå. en arbejdsprøvning skal vudere hvor mange time du kan arbejde. det har da ikke noget om din tilstand er stationær.

Men ja hvis du melder dig rask, så siger du sådan set til kommunen du kan arbejde i 37 timer.

Ja vi venter, det gør faktisk en syg. Venter selv svar på FP, det synes jeg ikke er særlig spændende.
men op med humøret og kæmp videre, nemmere sagt end gjort. Men den eneste vej.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 14:26   #22
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er noget jeg ikke forstå. en arbejdsprøvning skal vudere hvor mange time du kan arbejde. det har da ikke noget om din tilstand er stationær.
Nej, jeg forstår det heller ikke. Men det var det hun sagde til mig. At fleksjob kommer KUN på tale når min tilstand er stationær og der derfor ikke kan laves arbejdsvurdering hvis den ikke er det. Ellers skal jeg i praktik med genoptræning til 37 timer på arbejdsmarkedet.


Citat:
Men ja hvis du melder dig rask, så siger du sådan set til kommunen du kan arbejde i 37 timer.
Det er jeg godt klar over, for det pressede de mig ud i, da jeg var sygemeldt 8 måneder sidste år. Der fik jeg direkte at vide, at det var da det eneste rigtige sted for mig. Og ja, de sendte bare aben (altså mig) videre. Jeg har INTET ondt at sige om Job-linjen, det er et super godt sted. Men det er noget møg at man skal være raskmeldt SELV når man faktisk stadig er syg, for at få et forløb der. Jeg måtte lyve for min a-kasse sidste år for at blive vurderet fuld ledig for at få en jobplan fra Job-centret, altså for at få aktiveringsydelse. Jeg måtte stå og sige på min a-kasse, at klart jeg var rask og kunne stå 37 timer til rådighed. 14 dage efter fik de en jobplan fra jobcentret om at jeg var blevet bevilliget det forløb OG fritaget for jobsøgning.
Jeg fik direkte at vide af Job-centret, at det var MIN opgave at blive rådighedsvurderet fuldt ledig af min a-kasse. Det skabte også store problemer for mig da jeg blev indkaldt til ledighedsmøde osv. og mine dagpenge fra jeg blev raskmeldt til jeg overgik til aktiveringsydelse endte også med at blive stoppet, fordi de ikke mente jeg overholdt reglerne osv. Det var et helvedes rod.

Jeg er dybt fortørnet og forundret over at Odense kommune har den praksis når jeg kender folk fra Faaborg-Midtfyn og Nordfyns Kommune der har gået der som sygemeldte.

Citat:
Ja vi venter, det gør faktisk en syg. Venter selv svar på FP, det synes jeg ikke er særlig spændende.
men op med humøret og kæmp videre, nemmere sagt end gjort. Men den eneste vej.
Håber du snart får svar på din FP

Jeg må bare bide tænderne sammen og håbe jeg ikke bliver helt skør i hovedet.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 16:21   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er noget jeg ikke forstå. en arbejdsprøvning skal vudere hvor mange time du kan arbejde. det har da ikke noget om din tilstand er stationær.
Så længe tilstanden ikke er stationær, er der jo en chance for, at man kan blive rask, eller ihvertfald få det bedre.

Det er ihvertfald sådan man ser på det fra systemets/kommunernes side.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 18:22   #24
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Så længe tilstanden ikke er stationær, er der jo en chance for, at man kan blive rask, eller ihvertfald få det bedre.

Det er ihvertfald sådan man ser på det fra systemets/kommunernes side.
Det er jeg helt på det rene med Trold, men jeg er bare virkelig overrasket over kommunen, netop fordi både min læge og psykolog mener, at arbejdsprøvning vil være det bedste for mig og så at komme i fleksjob, og begge siger at 37 timer kommer jeg aldrig op på mere.

Så for mig lyder det mere som om, at kommunen tolker meget stift hvad læger og psykologer skriver. Derfor spørger jeg, skal det virkelig stå helt bogstavligt... "tilstanden er stationær"?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 18:30   #25
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Odense!

Jeg tror, at Winnie Rundstrøm gerne vil høre jeres historie - tv2-fyn.

skriv evt. til hende på [email protected]

Hun lavede nogle super indslag om min sag, det kunne være kanon, hvis hun kunne lave et indslag nu så tæt på kommunevalg som dokumenterer, at ingenting er ændret.

Indslagene kan ses her; http://sites.google.com/site/lenamic...ning-i-min-sag

Varme tanker herfra

Lena
http://sites.google.com/site/lenamichelsen/min-historie
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 19:43   #26
hutti
Føler sig hjemme på K10
 
huttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2008
Lokation: Odense Kommune
Indlæg: 41
Styrke: 16
hutti er ny på vejen
ja kommunen er meget bogstavelige.....de er så bogstavelige at de uden videre undren godtager at en ØJENlæge udtaler sig om min HØRELSE.

jeg har et kombineret syns og hørehandicap og ØJENlægen vurderede at min hørelse var mit største problem. Det vurderede han uden at vide noget som helst om min hørelse, samt mine symptomer fra øjnene....denne udtalelse forfølger mig stadigvæk og kommunen har svært ved at anerkende at jeg rent faktisk har et synsproblem, når nu ØJENlægen siger sådan.

Så jo de er meget konkrete og det er meget vigtigt at alt bliver skrevet direkte for de tolker gladeligt i deres favør.

fortsat god aften
Heidi
__________________
Igår er historie, i morgen er et mysterium, i dag er en gave! (ukendt)
hutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 22:06   #27
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Jeg tror, at Winnie Rundstrøm gerne vil høre jeres historie - tv2-fyn.

skriv evt. til hende på [email protected]

Hun lavede nogle super indslag om min sag, det kunne være kanon, hvis hun kunne lave et indslag nu så tæt på kommunevalg som dokumenterer, at ingenting er ændret.

Indslagene kan ses her; http://sites.google.com/site/lenamic...ning-i-min-sag

Varme tanker herfra

Lena
http://sites.google.com/site/lenamichelsen/min-historie
Hej Lena.
Ja, jeg er jo en af dem der har fulgt din sag både i Stiften og på TV2-Fyn... og jeg er RYSTET over den måde at Odense Kommune arbejder på.

Mit er godt nok ikke så slemt som dit, men jeg frygter da de kan finde på hvad som helst, for de beviser de jo gang på gang. Jeg har fx fundet ud af, at selvom min fagforening har søgt aktindsigt i hele min sag, så har de kun fået det nyeste! Det er altså så frækt, så jeg vil skrive i en mail til min socialrådgiver i morgen - skal alligevel sende noget jeg selv har rekvireret og bedt om at få lagt i min sag - at ALT skal sendes til min fagforening. Det skal da fedt hjælpe de ikke får alt, så kan de jo ikke se overhovedet hvor rodet et forløb jeg har haft.

Jeg har jo selv fundet ud af i dag, at min socialrådgiver ikke vil indhente noget overhovedet fra den psykolog og fysioterapeut jeg gik ved på Job-linjen. Hun brugte som begrundelse, at det var for gammelt... det er fra starten af året! Så jeg er godt klar over nu, at de kun vil have ting de kan bruge til deres fordel.

Jeg vil gå i tænkeboks om jeg vil kontakte Winnie Rundstrøm, men tak for dit indput



Citat:
Oprindeligt indsendt af hutti Se meddelelser
ja kommunen er meget bogstavelige.....de er så bogstavelige at de uden videre undren godtager at en ØJENlæge udtaler sig om min HØRELSE.

jeg har et kombineret syns og hørehandicap og ØJENlægen vurderede at min hørelse var mit største problem. Det vurderede han uden at vide noget som helst om min hørelse, samt mine symptomer fra øjnene....denne udtalelse forfølger mig stadigvæk og kommunen har svært ved at anerkende at jeg rent faktisk har et synsproblem, når nu ØJENlægen siger sådan.

Så jo de er meget konkrete og det er meget vigtigt at alt bliver skrevet direkte for de tolker gladeligt i deres favør.

fortsat god aften
Heidi
Hutti, ja, det har jeg så fundet ud af nu og jeg har også sagt direkte til min psykolog i dag, at det SKAL stå i min status for ellers bliver jeg ikke arbejdsprøvet overhovedet. Han er også rystet over, at de virkelig skal have det skåret ud i pap, men det vil han så gøre nu.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 09-09-2009 kl. 22:09. Årsag: tilføjelse
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 22:21   #28
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser

Jeg har jo selv fundet ud af i dag, at min socialrådgiver ikke vil indhente noget overhovedet fra den psykolog og fysioterapeut jeg gik ved på Job-linjen. Hun brugte som begrundelse, at det var for gammelt... det er fra starten af året! Så jeg er godt klar over nu, at de kun vil have ting de kan bruge til deres fordel.
Hvis du selv har noget på skrift, om de ting som sagsbehandleren ikke vil indhente, så kan du bede om at få det lagt i din sag, men det ved du nok allerede.

Det kunne godt lyde som om din sagsbehandler har gang i en gevaldig rævekage, og hvis det er tilfældet, så er det vigtigt at du ikke underskriver din rp.
Skiv den kun under hvis/når den er korrekt, og du kan kende dig selv i den.

HVIS du oplever, at blive indkaldt til et møde, hvor de vil presse dig til at underskrive den, og du ikke orker dem mere, så kan du skrive "læst, men ikke godkendt" og så dit navn.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 22:57   #29
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Det er arbejdsevnen som afgør, om du kan få et fleksjob, og ikke
absolut diagnosserne.
Du kan måske printe reglerne herom ud, og give din sagsbehandler.

http://www.clh.dk/?id=1474

Sidst redigeret af Tanja; 09-09-2009 kl. 22:59.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 08:50   #30
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvis du selv har noget på skrift, om de ting som sagsbehandleren ikke vil indhente, så kan du bede om at få det lagt i din sag, men det ved du nok allerede.

Det kunne godt lyde som om din sagsbehandler har gang i en gevaldig rævekage, og hvis det er tilfældet, så er det vigtigt at du ikke underskriver din rp.
Skriv den kun under hvis/når den er korrekt, og du kan kende dig selv i den.

HVIS du oplever, at blive indkaldt til et møde, hvor de vil presse dig til at underskrive den, og du ikke orker dem mere, så kan du skrive "læst, men ikke godkendt" og så dit navn.
Trold, har selv bedt om at få lagt to dokumenter fra Job-linjen i min sag som beviser jeg har gået der OG fået behandling af fysioterapeut og psykolog. Men der står bare intet om, hvad den behandling har indeholdt og hvad den har været for.

Jeg har ligeledes aftalt med hende, at det jeg har fra min tidligere psykiater tilbage fra da jeg var sygemeldt 2005-2006 mailer jeg til hende og får langt i min sag.

Tak for fiffet for RP'en .... jeg er spændt på hvor meget der egentlig står når det kommer til stykket.

Jeg ved ikke om min sagsbehandler er ved at lave rævekage, hun er sådan set sød nok. Har absolut intet i mod hende som person. Jeg har bare et problem med den måde tingene kører på og at ingenting rigtigt sker... og at Odense Kommune åbenbart skal være SÅ enormt firkantede.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Det er arbejdsevnen som afgør, om du kan få et fleksjob, og ikke
absolut diagnosserne.
Du kan måske printe reglerne herom ud, og give din sagsbehandler.

http://www.clh.dk/?id=1474
Tak Tanja
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 10-09-2009 kl. 08:55.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension