K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2012, 09:19   #151
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Hej Heidi

jeg har fået varsel for 1 mdr siden, men min SB er jo som sagt ret svær at danse med, så det er først nu hun har sendt bud efter de statusattester fra egen læge + Køge reuma.. Tænker at hun sagtens havde kunnet gøre det noget før, så havde hun haft papirerne nu for de skal jo også lige forbi lægekonsulenten, inden de træffer afgørelse om forlængelse..

Det er altså noget af en gyser ikke at vide om jeg får den forlænget eller jeg skal klare mig for min mands løn, som er fuldstændig udelukket. Vi har regnet og regnet på det og det kan bare ikke lade sig gøre. Og det er ikke fordi vi bor i en millionvilla, eller har de dyreste vaner. Bor i et gammelt hus fra 1887, som er blevet renoverert lidt, så det kan ikke engang lade sig gøre at sælge huset og finde noget der vil være billiger at bo i, det er en rigtig møg situation det her....

SB sagde sidst at hun ikke regnede med at jeg kom tilbage i ordinær job, jeg håber på et fleks, hun snakkede pension, men det skal jeg bare ikke, jeg vil mere end gerne ud og lave noget, så jeg er ret spændt på hvad det ender ud i.
Overlægen fra Køge vil ikke sige noget om tilbagevenden til arbejdsmarkedet før om 3 mdr når han har set om Remicade behandlingen virker, så FOA som jeg har med ind over mener ikke at jeg får den forlænget så længe han ikke vil sige noget

Åh hvor er det bare sur røv at være syg og skulle slås med systemet....

Tak for kram, du får lige et tilbage

Webmaster tak for link, har været inde og læse det, men kan ikke lige finde ud af om jeg hører ind under nogen af dem
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 08:17   #152
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Blev ringet op af SB igår, hun havde godt nyt. Jeg er blevet forlænget 2x52 uger.
Hun reddede hele min weekend og det næste stykke tid frem

Så nu kan jeg bruge tiden på at blive rask og så ser vi hvad overlægen melder ud om 3 mdr

Rigtig god weekend til alle
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 12:52   #153
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nogen der ved om jeg kan få udbetalt de sidste 5 feriedage fra sidste år?
Jeg er stadig sygemeldt. Er det min SB der skal underskrive eller hvordan gør man?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 23:20   #154
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det burde du kunne få, hvis de er fra en alm lønjob og ikke fra evt akasse..
tror sagsbehandler skal underskrive,
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 01:04   #155
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det har jeg lige spurgt min SB om, og fik at vide at det var Ydelsescenteret der skulle underskrive, altså dem der udbetaler dine sdp.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 04:19   #156
Lunefuld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lunefuld er ny på vejen
Du kan faktisk få udbetalt ubrugte feriepenge fra "reelt arbejde" ret langt tilbage i tiden hvis du har været sygemeldt (og ikke "bare" arbejdsløs).

Kaster lige den relevante tekst fra borger.dk

(mine fremhævninger og farver efter hvad jeg tror gælder)
Citat:
Udbetaling efter ferieåret
Du kan som udgangspunkt ikke få udbetalt dine feriepenge, når ferieåret er udløbet den 30. april. Der kan der dog i visse tilfælde gøres en undtagelse, hvis du opfylder en af betingelserne:

1. dine feriepenge udgør højst 2.250 kroner efter skat ved ferieårets afslutning. Pengene vedrører den femte ferieuge eller er optjent i et ophørt ansættelsesforhold. - Gælder ikke for dig

2. du har holdt din ferie i ferieåret - Gælder ikke for dig

3. på grund af en feriehindring har du ikke kunnet holde ferien inden udløbet af hovedferieperioden eller ferieåret - - Gælder for dig

4. du har feriepenge til gode fra den femte ferieuge - Gælder ikke for dig

5. feriegodtgørelsen stammer fra et ansættelsesforhold, der er ophørt senest ved ferieårets udløb. - Gælder ikke for dig

Du kan få dine feriepenge udbetalt i op til tre år efter ferieårets udløb, hvis du får dem udbetalt efter betingelse 2 eller 3. Hvis feriepengene fx er optjent i 2009, skal du søge inden 30. april 2014. Der gælder de samme regler for underskrift på feriekort, som hvis du skal have feriepengene udbetalt i ferieåret.

Du skal bruge blanket FE 1, hvis du ansøger om udbetaling efter betingelse 4 eller 5. Blanketten er tilgængelig på borger.dk i ansøgningsperioden, som er fra den 1. maj til den 30. september efter ferieårets udløb.

Når du søger om udbetaling efter betingelse 4 eller 5, og du har fået enten børnepasningsorlovsydelse, kontanthjælp, feriedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, efterløn, fleksydelse, ledighedsydelse eller særlig ydelse i ferieåret, bliver antallet af dage med nævnte ydelser trukket fra de dage, du ønsker at få feriepenge for.

Håber det kunne hjælpe lidt til klarhed.
Lunefuld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 09:26   #157
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Tak for hjælpen . Jeg fik et feriekort sendt fra mit gamle job, både fra sidste år og for det nye år, sidste år fik jeg lov til at holde 4 ugers sommerferie selvom jeg var sygemeldt.

Da vi normalt har sommerferie i 5 uger på skolen hvor jeg arbejdede,
(incl afspadsering osv fra lejrskoler m.v) fik jeg lov af SB at holde ferie med løn fra mit arbejde, så det er kun den sidste uge jeg mangler, da de har udbetalt den 6 ferieuge.

Jeg prøver at få fat i SB og ydelseskontoret
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 10:14   #158
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Nogen af jer der har erfaring med at bruge de socialrådgivere der er på hospitalerne?

Jeg har lige taget kontakt til en af dem der er på Køge, har brug for at der er en der går min sag igennem, for jeg har tabt tråden nu... Så hvis I har prøvet at bruge dem (ikke kun på Køge) men gennerelt så vil jeg rigtig gerne høre om jeres erfaringer på godt og ondt
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2012, 10:22   #159
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Længe siden jeg har været her, overskuddet er bare slet ikke til det..
Men er nød til at spørge jer om I har erfaringer med at få lavet en Adl vurdering, altså der kommer en hjem til mig og skal vurdere mine adl aktiviteter eller mangel på samme...

Nogen her der har prøvet det og som kan fortælle hvordan det foregår?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04
Hvad gør jeg ? Min ftp sag står i stampe. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 26-04-2010 10:16
Hvad der står om ledighedsydelse Hejdien Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 61 13-01-2006 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension