K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 10:46   #11
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Kære alle

tak for jeres, søde, rare og ikke mindst brugbare beskeder.

Jeg var hos psykologen igår, som fint kunne se og hører at det kun gik ned af bakke for mig, hunhar tilbudt at være med til et møde på tirsdag, hvor jobkonsulenten, institutionen og jeg deltager, det ha jeg takket ja til.

Har idag haft et møde, med lederen & kontakt personen på institutionen, som også oplever at det er for hårdt for mig. De spurgte hvad konsekvensen ville være formig hvis de sagde fra og stoppede mig nu, 4 uger inde i forløbet? jeg måtte desværre sige at jeg var bnge for at blive sendt en nyt sted hen, men at jeg ikke vidste det ?

Så derfor et nyt spørgsmå?

Er der nogle af jer der ved, hvilken betyding det vil ha, hvis arbejdspladsen sige fra og siger at det ikke længere er forsvarligt at ha mig i arbejdsprøvning ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af gitte kirk Se meddelelser
jeg er selv pædagog med en arb skade......
Du skal ikke indefor pæd. fag.
Du skal søge andre boldgader, for man bliver ikke i stand til at uanset kropsligt eller psyksisk at kunnne varetage et pædagogisk fag igen........
pøjpøj......mange knus herfra

Puha, jeg tror du har så meget ret, men processen til erkendelsen af dette er meget lang ..

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:31. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 11:57   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjeren.

Lige kort pt.:

Hvis dit nuværende sted finder det uforsvarligt for dig, at forsætte vil dette blive noteret i din sag, men det skal være vinklen dig og ikke børnene det er uforsvarlig over, udtalelsen går på.

Så vil dette være i din sagsmappe, hvor du kan bruge det konstruktiv til at pege på at du ikke bør arbejdsprøve indenfor dit tidl. erhverv, men noget andet.

Og ud fra den synsvinkel er det vel et gode!?

Jeg mener samtidig at kommunen må gribe i egen barm, dømme dårligt arbejde af dem selv, og så kompenserer for en evt. hurtigt nyt sted (med mindre du kan få de læge til at skrive at arbejdsprøvning kontraindikeres, dvs. du ikke bør sendes i arbejdsprøvning pga. sygdom, men også dette kan give nye vinkler og mere tid).

Du må derfor ind i dine maveregioner og mrk. efter om hvad der er det rigtige for dig, evt. vende det m. en socialrådgiver, uvildig, pro contra vinkler.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 12:07   #13
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg er jo blevet stoppet i to arbejds prøver hvor de ikke ture har mig fordi min tilstand blev forværet men jeg sidder i dag og kan ikke komme den ene eller anden vej fordi de siger jeg ikke er ordelig arbejdsprøvet. og folk der skal prøve mig af ikke tør at stå til andsvar for at have mig.
jeg ville har ønsket at jeg kunne har fuldført tiden ud i en arbejdsprøvning men hele tiden kun have været der uden at lave noget bare mødt op for at kunne sige hun har fuldt det og vi kan se hun ikke kan magte det. men min sag er også meget gråtest. jeg har nu anget min sag for jeg kan jo ikke gøre ved at der ikke er nogen der vil tage mig i en arbejdsprøvning. ved dig vil jeg så sige det er nok et forkert sted de har sat dig i en arbejdsprøvning som om de kan bruge den er jo næsten desværre tivlsomt. så jeg ved ikke hvda du gør klogest i at fuldfør for at har en hel arbejdsprøvning men sige fra.. elle om du skal få dem til at stoppe dig og du så må blibe afprøvet i en arbejdsprøvning der er mere relevandt for dig gør mig ondt der hvor du står lige nu. og at jeg ikke ved hvad jeg ville råde dig til
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:47   #14
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej Gunvor & sanne mor

Det er lige præcis din situation sanne, som jeg gerne vil undgå. Altså den med at blive stoppet og så igen sidde fast i systemet.

Jeg orker ikke længere at være i det her system, hvor jeg kun er blevet dårligere og endnu mere stresset
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 14:54   #15
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
jeg forstå dig bare så godt... tro havde jeg haft mulighedden så havde jeg gennemført det for at har noget men havde sagt fra om jeg så kun skulle møde op daglig også gå hejm igen efter en lille time fordi jeg var fyldt op så var det det jeg havde gjort .
men man kan bare være bange for at de vil vuder at den arbejdsprøvning ikke er relevandt for du vil jo aldrig kunne klare det som job eller fleks længer. så jeg ville tro hvis det var min kommune at jeg var blevet sendt i en anden arbejdsprøvning også for at se om der var en arbejds evne tilbage i et andet erverv.
hilsen sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 16:44   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Har idag haft et møde, med lederen & kontakt personen på institutionen, som også oplever at det er for hårdt for mig. De spurgte hvad konsekvensen ville være formig hvis de sagde fra og stoppede mig nu, 4 uger inde i forløbet? jeg måtte desværre sige at jeg var bnge for at blive sendt en nyt sted hen, men at jeg ikke vidste det ?

Så derfor et nyt spørgsmå?

Er der nogle af jer der ved, hvilken betyding det vil ha, hvis arbejdspladsen sige fra og siger at det ikke længere er forsvarligt at ha mig i arbejdsprøvning ?
Overvej først om der er yderligere skånehensyn der kan prøves.
Men hvis først de siger, at de ikke finder det forsvarligt, af hensyn til dig, at have dig i afprøvning, så kan jeg forestille mig, at kommunen vil afprøve dig indenfor noget helt andet.

Men jeg ser det som en fordel, at de vil sige det nu, eller snart, i stedet for, at vente til din afprøvning er ved at være slut.

For at blive godkendt til fleks eller fp skal det være udelukket, at man kan blive selvforsørgende i ethvert erhverv, så du kan jo lige så godt se at komme videre, og få den næste mulighed afprøvet.
Og så er der da en chance for, at kommunen, med den næste afprøvning, vil være mere obs på dine skånebehov

Håber ikke jeg har udtrykt mig forvirrende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:26   #17
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
jeg forstå dig bare så godt... tro havde jeg haft mulighedden så havde jeg gennemført det for at har noget men havde sagt fra om jeg så kun skulle møde op daglig også gå hejm igen efter en lille time fordi jeg var fyldt op så var det det jeg havde gjort .
men man kan bare være bange for at de vil vuder at den arbejdsprøvning ikke er relevandt for du vil jo aldrig kunne klare det som job eller fleks længer. så jeg ville tro hvis det var min kommune at jeg var blevet sendt i en anden arbejdsprøvning også for at se om der var en arbejds evne tilbage i et andet erverv.
hilsen sanne
øv øv, jeg kan hører at jeg nærmest ikke undgår at komme i en ekstra arbejdsprøvning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Overvej først om der er yderligere skånehensyn der kan prøves.
Men hvis først de siger, at de ikke finder det forsvarligt, af hensyn til dig, at have dig i afprøvning, så kan jeg forestille mig, at kommunen vil afprøve dig indenfor noget helt andet.

Men jeg ser det som en fordel, at de vil sige det nu, eller snart, i stedet for, at vente til din afprøvning er ved at være slut.

For at blive godkendt til fleks eller fp skal det være udelukket, at man kan blive selvforsørgende i ethvert erhverv, så du kan jo lige så godt se at komme videre, og få den næste mulighed afprøvet.
Og så er der da en chance for, at kommunen, med den næste afprøvning, vil være mere obs på dine skånebehov

Håber ikke jeg har udtrykt mig forvirrende.
Hej vovse, jeg syntes ikke dit indlæg virker forvirrende, det gir mening det du skriver og kan hører du også er med i koret der råber : Ny arb. prøvning

Sidst redigeret af Webmaster; 27-06-2011 kl. 11:31. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 20:37   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja hvis man ikke gennemfører ender det sikkert med en ny arbejdsprøvning
hivs du skal have pension flex eller revalidering
er det i høj grad din arbejdsevne ikke dine diagnoser

derfor er en arbejdsprøvning vigtig
men du kan kun gøre det du nu engang kan klare

har selv været i arbejdsprøvning for 2 år siden
men er stadig ikke kommet videre af den grund
skal nok snart selv ud i en til
da jeg efterhånden har lukket alle huller
i forbindelse med behandlingsmuligheder

hvis der stadig er behandlingsmuligheder
så kan de også kræve en ydeligere arbejdsprøvning
fordi det så ikke viser hvad man kan

hele grunden til jeg ikke skal i en ny, før der ingen behandlingsmuligheder er
det har der ikke været i 2 år, men kommunen har jo altid en anden mening

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-05-2011 kl. 20:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 21:03   #19
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Ja hvis man ikke gennemfører ender det sikkert med en ny arbejdsprøvning
hivs du skal have pension flex eller revalidering
er det i høj grad din arbejdsevne ikke dine diagnoser

derfor er en arbejdsprøvning vigtig
men du kan kun gøre det du nu engang kan klare

har selv været i arbejdsprøvning for 2 år siden
men er stadig ikke kommet videre af den grund
skal nok snart selv ud i en til
da jeg efterhånden har lukket alle huller
i forbindelse med behandlingsmuligheder

hvis der stadig er behandlingsmuligheder
så kan de også kræve en ydeligere arbejdsprøvning
fordi det så ikke viser hvad man kan

hele grunden til jeg ikke skal i en ny, før der ingen behandlingsmuligheder er
det har der ikke været i 2 år, men kommunen har jo altid en anden mening
Mht. behandling, syntes jeg at jeg gør alt hvad der står i min magt for at komme på benene igen. Jeg tager epilepsi medicin i store doser, antideppresiver,vitamin indsprøjtninger og vita piller, har gået i terapi & traumebehandling siden 2008. Prøver at være bevidst om min kost og søvn osv. Jeg burde være en total overskudsagtig, vitamin bombe
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 21:13   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når jeg snakker om behandlingsmuligheder
så er det læger som skriver ingen behandlingsmuligheder
det har været en meget lang vej for mig
da jeg har 9 diagnoser fysisk og psykisk
har været syg i snart 9 år, men har "kun" været i systemet i 3 år
har ellers arbejdet fuld tid, men har have mange sygeperioder det sidste år på arbejdsmarkedet
for flex eller pension må der ikke være nogen behandlingsmuligheder af nogen art
samt ens tilstand er varig.
jeg har nu fået lukket alt det fysisk, men mangler et par ting med hensyn til det psykiske
før det er på plads skal jeg ikke i nogen arbejdsprøvning
men er uden indtægt, så bestemmer selv kan man sige.
skal have det første møde med kommunen omkring arbejdsevne i næste uge
to år efter den første arbejdsprøvning.
min sag ligger dog også til pension og er endnu sværre end flex
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension