K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 15:21   #21
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg får tramadol retard 100 mg. Er begyndt med 1 til natten, og det gik fint
Om nogle dage skal jeg så trappe op på 1 om morgen også...håber virkelig det hjælper.

Ellers er der jo Gamadol...var det sådan det hed??
Eller dolol 50 mg....nu må jeg se tiden an

Når vi nu snakker om smertestillende medicin, går jeg ud fra, at mange af jer har været på smerteklinik.

Har i oplevet, at kommunen ikke vil arbejdsprøve jer sideløbende med forløbet på smerteklinik??

Det er nemlig min opfattelse Det er bare rigtig ØV!! Når jeg står uden forsørgelse.....og bare venter på, at de kan indstille mig til flex
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 18:41   #22
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
Road66
hejsa kan godt være jeg er helt forkert på den og at jeg den gang jeg var sygmeldt var heldig nu må nogen rette mig hvis jeg tager helt fejl. for jeg har kun egne erfaringer at del.

jeg ville jo mene at så lange man ikke er arbejdsprøvet har man ret til forlængelse af syge dagpeng. for så længe man ikke er arbejdsprøvet ved man jo ikke arbejdsmesig hvor man står. kan godt være man med sig selv ved man ikke magte et ordinært job længer men sagsbehanler kan jo ikke sige hvad man kan og ikke kan før det er prøvet. og før man har det på skrift at man ikke kan klare et job. vil jeg mene at man burte kunne få forlænget syge dagpenge. til det modsatte er bevist.

men kan få op til mener 2 år men det reklamer de ikke med men når der venet smerte klinik så er der jo stadig ting der skal afprøves. og jeg forståe så ikke at din kommune lukker for sygedag penge
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 00:50   #23
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ned til lægen kom en tur på smerteklinik eller hvad de hedder.der findes det rigtige medecin styrke mængde osv desværek an der være.op til 1 års ventetid. medecin tager selv morfin panodil condalgin smerteplasker ebumetin.desvære er mig ogg de billige mæsrker ikke gode vender
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 08:53   #24
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Mine oplevelser med er således:

jeg får Gemadol 50 mg x 3
Gapapentin 300 mg x3
Ibumentin 600 mg mellem 1 og 3 x
Pinex (2) 500 mg mellem 1 og 3 x

Stadig er jeg bestemt ikke smertefri, men dette var den sammensætning jeg havde mindst bivirkninger ved.
Kan dog hverken tåle, at gå op eller ned med de 2 øverste -
går jeg ned får jeg mange flere smerter - går jeg op ja, så bliver jeg virkelig depri..................
jeg har fundet ud af af disse påvirker min psyke - jeg bliver fakta depressiv af dem!
Nu ved jeg det! at det er dem og det er jo godt at vide, at det ikke er en selv der er ved at blive helt "tosset"

Ligesom jer andfre...ja så gik der lige et stykke tid, hvor jeg ikke kørte bil osv..var mega svimmel osv..meget meget træt....(sover stadig 9-10 timer om natten) - nu hvor jeg har taget dem i 11/2 år.
Ja, det var så mine erfaringer
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 01:18   #25
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Har i oplevet, at kommunen ikke vil arbejdsprøve jer sideløbende med forløbet på smerteklinik??

Jeg har været på smerteklinik og ja det er rigtigt at de helst ikke ser man kommer i arbejdsprøvning sideløbende med behandling på smerteklinik. I mit tilfælde var det smerteklinikken der ikke ville have dette da de mener man skal have ro til at følge dette forløb. Og det kan jeg kun give dem ret i, jeg ville ikke kunne have haft en arbejdsprøvning samtidig.

Med hensyn til ventetid er der jo ventetidsgaranti og på smerteklinikker så du kan blive omvisiteret. Da jeg blev omvisiteret var der en ventetid på 5 uger.

Hilsen Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 07:46   #26
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
har prøvet med dolol, tramadol, nobligan og mandolgin + et par stykker til.....ka' ikk' tåle no'en af dem, bivirkningerne er kraftigere end den smertestillende effekt
aktivstoffet i syntetisk morfin er sædvanligvis det samme, men der kan være forskel i tilsætningsstoffer og andet - jeg er mest tolerant over for mandolgin, muligvis fordi kapslen ikke er farvet...
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 11:57   #27
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
Tramadol er et morfinlignende middel til behandling af lette til moderate smerter. Tramadol har svagere smertestillende virkning end morfin, men kan også give anledning til afhængighed, dog ikke i så udtalt grad som ved morfin eller andre stærke morfinlignende lægemidler.
http://min.medicin.dk/Laegemiddelgru...lectedItemUrl=
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 12:00   #28
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
Brug af anden medicin
Det er vigtigt at informere lægen om alle de lægemidler, du tager.
Carbamazepin (epilepsimiddel) nedsætter virkningen af Dolol®.
Dolol® kan øge den sløvende virkning af sovemidler, midler mod depression og mod psykoser.
Dolol® kan øge virkningen af blodfortyndende midler.
Dolol® må ikke anvendes til patienter, som er i behandling med MAO-hæmmere (midler mod depression eller Parkinsons sygdom). Der skal gå mindst 14 dage mellem behandling med Dolol® og MAO-hæmmere.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 15:42   #29
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Jeg har også prøvet Tramadol og det eneste jeg fik ud af det, var voldsomt migræne (fik flimmer for mine øjne), fik så ondt så ondt i hovedet at jeg blev svimmel og fik voldsom kvalme.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg har skrevet min medicin-liste under min tråd..

Jeg har aldrig været tilhænger af medicin, men kan godt se, at jeg bliver nødt til at have noget, for at kunne leve et tåleligt liv, med smerter.
Desværre må jeg jo ikke få lov til at prøve, om noget af det stærkere medicin virker, pga. dumme udtalelser.
Så jeg har fået det gængse kroniske smerte medicin, bl.a. tramadol.
Jeg har ikke svage til moderate smerter.
Så selv om jeg får bivirkningerne, får jeg ikke den smertelindrende effekt.
Har nøjagtig så ondt i ryggen, som før jeg tog pillen.
Tilgengæld fik jeg det så skidt oven i, som omtalt.
Og så vil jeg hellere "bare" have ondt i ryggen
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 17:56   #30
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Road66
Jeg har linket til Medicin.dk
http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/2976

Det er vigtigt at du læser under afsnittet Brug af anden medicin.
Hvis du ikke ønsker dette middel må lægen blot finde et mindst lige så effektiv middel til dig.
God bedring.
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension