K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 18:04   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Exclamation Så står vi der igen

Jeg har så lang en historie, at jeg lige nu ikke kan overskue at fortælle det hele.

Men kort sagt fik jeg afslag på fleksjob juni 2010 - der var ingen begrundelse og hverken BAN eller ankestyrelsen har set noget galt i det. (Efter mange lægepapirer og en arbejdsprøvning med snit på 18,5 timer).
Dengang var det på baggrund af mb. scheuermann og slidgigt i ryggen.
Siden har jeg fået voldsomme symptomer i bl.a. arme og ben, og jeg har fået stillet diagnosen fibromyalgi.
Jeg blev tvangsraskmeldt i juni 2010 og valgte dengang at tage en 20 timers stilling for at kunne klare mig selv bare nogenlunde, mens jeg ventede på afgørelsen fra BAN. Dette job endte jeg med heller ikke at kunne klare og blev sygemeldt 3. oktober sidste år og har derfor fået genoptaget min sag. I dag har min sag så været på teammøde, og de mener ikke, at min tilstand er ændret væsentligt (og det er den!!!), så de vil give samme afgørelse som sidst og stoppe mine sygedagpenge. Min sagsbehandler siger, at hun tror på, at jeg har så mange smerter, som jeg siger jeg har, men alligevel intet fleksjob - hun kunne ikke komme med en begrundelse, og alt blev svævende og uden forklaring.
Jeg er så frustreret nu - jeg ved ikke, hvad jeg gør. Kan søge om kontanthjælp, og kan vist nok også få det - har ejet hus, men skylder alt i det og har en gæld ved siden af på 75.000,- - jeg kan slet ikke overskue regler osv., og jeg kan for fanden da ikke være på kontanthjælp resten af mit liv. Jeg må indrømme, at jeg lige nu ikke kan se nogen vej ud. Havde HK mand med, men han sagde ikke meget, og synes heller ikke jeg kunne få så meget ud af ham bagefter...
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 18:56   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Åh hvor jeg føler med dig det er virkelig en skrækkelig situation, at det nu ligner et afslag for anden gang.

Det er ufatteligt at de hellere vil placere os på kontanthjælp resten af livet, end at give os et flexjob, de vil slet ikke indse at smerterne gør at vi ikke bare lige kan arbejde ordinært på fuld tid.

vi bor jo i samme kommune, så sidder da også og frygter for min afgørelse efter at have læst om din sag.

Ønsker dig en masse held og lykke, håber at ender positivt ud.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 18:59   #3
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Hejsa!
Det skal du have hjælp til at tackle. Det lugter af en fejlbehandlet sag.

Kan du evt. få gratis retshjælp - er der sådan noget i dit område?
Ellers er der dem her: www.dukh.dk - ifgl hjemmesiden uvildig konsulenthjælp på handicap området.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 19:04   #4
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Hejsa!
Det skal du have hjælp til at tackle. Det lugter af en fejlbehandlet sag.

Kan du evt. få gratis retshjælp - er der sådan noget i dit område?
Ellers er der dem her: www.dukh.dk - ifgl hjemmesiden uvildig konsulenthjælp på handicap området.
En veninde har lige foreslået det samme, vi har vist noget i Aalborg ja, jeg må samle mig sammen og få gjort noget ved det, har bare svært ved at tage mig sammen til noget i disse dage, det er jo åbenlyst håbløst - har i hvert fald været det frem til nu. Når man ikke engang kan regne med BAN og ankestyrelsen, som min sag har været omkring, ja så ved jeg snart ikke
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Så står man der igen ..... Hyanna Alt det andet 40 04-04-2010 09:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Odense igen, igen... de kan ikke læse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 20-03-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension