K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 01:42   #1
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Question møde med Rehabiliteringsteam

hej alle K10 bruger
jeg skal snart til et møde med Rehabiliteringsteamet i kommunen. jeg er lidt nervøs over hvad de vil spørge mig om? og hvad skal jeg svare? håber nogen som selv har prøvet det vil fortælle lidt om det.

alle læge-papir har de og jeg har udfyldt skema som vist hedder Rehabiliteringsplan, og min sagsbehandler skal være med til mødet.
har været i systemet i omkring 5 år, deltaget i forskellige tilbud som ikke gik så godt. lægen skriver alle behandlingsmuligheder er udtømte og tilstanden er stationær. håber teamet vil indstille mig til førtidspension men det jo ikke sikkert.

håber nogen kan fortælle lidt om hvad der sker ved disse møder? og hvad gøre man bagefter hvis man ikke er enige i deres beslutning.

på forhånd tak
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 06:59   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg kom ind til rehab. Team møde, sammen med min sagsbehandler og min partsrepræsentant, sad der 5 mennesker. Nogle var fra beskæftigelsesafdelingen, en læge fra regionen og en medarbejder fra sundhedsafdelingen.

Efter de havde præsenteret sig sagde min sagsbehandler lidt om min sag. Herefter skulle hun ikke sige mere på mødet.

Så stillede mødelederen, lægen og hende fra sundhedsafdelingen nogle spørgsmål: hvordan klarer du daglig pleje (tøj af/på, bad m.v, har du brug for hjælp i den forbindelse. Hvilke opgaver kan du klare der hjemme og hvad skal du have hjælp til.
Kan du gøre andet en at tage medicin mod din rygskade, har du prøvet at træne i varmt vandsbassin o.s.v.

Det hele tog 15 minutter og så blev jeg, sagsbehandler og partsrepræsentant bedt om at gå uden for.

Efter ca. 15 minutter kom vi ind igen og fik teamets indstilling og argumenter for dette bøde mundtligt og skriftligt.

Jeg har hørt andre selv har forberedt lidt at sige selv i starten af mødet og der er forskel på om man får den skriftlige afgørelse med sig med det samme, nogle steder får man den mundtligt og så sendes det skriftlige hjem til en.

Indtil videre er der ingen klagemuligheder over teamets indstilling, men deres indstilling er et tilbud som du kan sige nej til.
MEN hvad konsekvensen af at sige nej er, ved jeg ikke for jeg har aldrig hørt om nogen som har gjort det
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 10:57   #3
anits
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2014
Indlæg: 5
Styrke: 0
anits er ny på vejen
Hej, jeg har lige været afsted til sådan et møde.Min sagsbehandler sørgede for div. papir var til stede, og der manglede så alligevel et. Det er jo div papir om alt det der er undersøgt inden du når så langt, læge, fys, speciel læge, ergo terapeut , ja alt skal med, så det ligger helt klart hvad du kan og ikke kan. Jeg havde min mand med, da jeg følte mig tryg ved ham (et menneske man stoler på som bisidder, synes jeg er bedst.) Vi var inde knap en time, ude 15 min og kaldt ind igen. Desværre manglede der papir fra job konsulent så vi måtte komme igen om 1 måned. Nu var vi der så her forleden, inde 5 min, så var det overstået. Jeg blev første gang bedt om, at fortælle hvorfor og hvordan jeg var endt der, meget følsomt at gå igennem. Vi havde forberedt os hjemme, men å det gør ondt. Held og lykke fra Anits
anits er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 01:35   #4
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Question tak for jeres svar

nu ved jeg lidt om hvordan mødet foregår. tak for jeres svar.
men har hørt at mødet varer 20 min. jeg lider af angst og bare tanken om mødet gøre mig så bange at jeg føler jeg vil besvime. jeg ved at alt hvad jeg har at sige forsvinder fra mit hoved når jeg ser så mange mennesker. men de har jo alle mine papir og mine læge papir osv. så hvad er det de vil hører fra mig? jeg kan jo kun fortælle om hvordan jeg har det i det daglige, men jeg er jo ikke læge. Undskyld jeg skriver bare mine tanker ned, men de har fået så mange læge-papir, mon de har læst dem alle? hvis ja så ved de jo hvad jeg kan og ikke kan magte? måske har de taget en beslutning inden mødet?
jeg prøver bare på at samle lidt styrke ved at skrive herinde, for det hjælper at snakke med folk som forstår en.

tak fordi du fortæller om din forløb.
jeg kan godt give dig ret i at det er meget følsomt at gå igennem sin historie, og hvordan kan man gå igennem den på så kort tid. hvis man er nervøs før mødet så er det endnu hårdt at gennemgå det tænker jeg.
man skal vel ikke remse alt op? `tiden er jo kort?
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 02:57   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Håber du har en der kan tage med dig til mødet, det ved jeg mange er rigtig glade for, det giver lidt tryghed. Det kan være en fra familien, en ven, psykolog, læge eller anden bisidder.

Det skal nok gå.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 12:54   #6
sluxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 26
Styrke: 14
sluxx er ny på vejen
Jeg er blevet vurderet til førtidspension af rehab.udvalget 2 gange uden det er blevet fulgt af kommunen, men min sag er vist også lidt speciel
sluxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 10:10   #7
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Tak til Nøgne tær for at fortælle hvad man konkret kan gøre.
jeg beundre din styrke og håber jeg selv kan bruge noget af det du skrev.

lige et spørgsmål! hvis du gider at besvare
jeg skal til mødet næste uge og jeg mener ikke jeg kan få noget ud af et ressourceforløb, og der ligger nok papir til at søge førtidspension. hvis de forslår dette forløb kan jeg så sige nej til det og sige at jeg ønsker at søge førtidspension. grundet er at jeg pt har fået meget værre pga. af stress/angst at jeg måtte ringe til psykiatrisk skadestue sidste uge. sidst jeg blev sendt til arbejdsprøvning holdte jeg bare i 3 dage og blev så syg af stress at de måtte stoppe forløbet. jeg frygter noget lignede igen.
tak på forhånd

Sidst redigeret af zaza; 14-02-2014 kl. 10:12. Årsag: fejl
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 10:23   #8
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
bare rolig sluxx, jeg er nok også speciel.
for jeg har været undervejs i 5 år, og bliver nok også kastet ud i forløbet i 2 år mere, imens kan jeg gå rundt og udvikle alle mulige sygedomme, mens de selv prøver på at finder rundt i lov junglen på vores bekostning.
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 10:24   #9
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Tak til alle der har bidraget til mit indlæg. Jeg er meget urolig for mødet på mandag. Sagsbehandlingen har i mit forløb over 3 1/2 år været under al kritik og at føle, det er ens fjender man er oppe imod, er helt hen i vejret. Forstår ikke at penge og økonomisk kassetænkning, kan få socialrådgivere m.f. til at sparke til os der i forvejen ligger ned. Jeg håber den grundige forberedelse og så selvfølgelig alle mine enslydende akter, kan give mig den pension der for mig er altafgørende.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 10:26   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zaza Se meddelelser
Tak til Nøgne tær for at fortælle hvad man konkret kan gøre.
jeg beundre din styrke og håber jeg selv kan bruge noget af det du skrev.

lige et spørgsmål! hvis du gider at besvare
jeg skal til mødet næste uge og jeg mener ikke jeg kan få noget ud af et ressourceforløb, og der ligger nok papir til at søge førtidspension. hvis de forslår dette forløb kan jeg så sige nej til det og sige at jeg ønsker at søge førtidspension. grundet er at jeg pt har fået meget værre pga. af stress/angst at jeg måtte ringe til psykiatrisk skadestue sidste uge. sidst jeg blev sendt til arbejdsprøvning holdte jeg bare i 3 dage og blev så syg af stress at de måtte stoppe forløbet. jeg frygter noget lignede igen.
tak på forhånd
Jeg har lige flyttet dette indlæg fra en anden tråd og over i din egen tråd...

Man bør stille sine egne spørgsmål i egen tråd og ikke overtage andres tråd med dem...

Jeg ved godt at det nogle gange kan være nemmere...men man bør lige huske på at alle som har deltaget i en tråd som regel får en mail hver evig eneste gang man laver et nyt indlæg i den tråd....og når så der kommer nogle nye ind i ens tråd med egne spørgsmål...ja så får man mails om ting man ikke har noget med at gøre....

Så derfor skal man helst stille sine spørgsmål i sin egen tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension