K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2010, 21:28   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Fra fleksjob til førtidspension

Hej,

er der nogen som har været fleksjobbere i arbejde, som har fået FP? har det været svært, eller er dete mere smertefrit end at blive flekser i første omgang. Grunden til spørgsmålet, er at jeg kan mærke jeg nok må erkende jeg ikke kan magte at arbejde. Det bliver ikke til mere end et par år, for kan simpelthen mærke jeg slider migselv ned, og det er ikke rart Hvad gjorde I og hvor lang tid måtte i vente på FP?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 23:41   #2
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej

Ja jeg var i flex job i ca 8 år,inden jeg søgte og fik fp...

Jeg fik min flexbevilling igennem på en arbejdsskade i min arm.

Startede med 25 t,gik ned til 19,og endte på 12 timer,hvor jeg så det sidste år,lavede lidt hjemmfra,mens jeg håbede på bedring i min tilstand.

Har i de år der er gået fået konstateret

Fibromyalgi
arbejdsskade(kronisk golf og tennisalbue,og seneskedehinde betændelse)
Hybermobil (det meste af stellet)
slidgigt (skulder,ryg og fod)
astma
skæv ryg.......glemmer altid noget,måske jeg skulle prøve at ta´ det i alfabetisk orden næste gang

Nå men,det tog ca. 2 år fra jeg søgte pension til den gik igennem.
Søgte,og ventede...og ventede...og ventede.....ringede og spurgte til min sag,da der var gået ca.1 1/2 år (man er vel tålmodig).og så kom der skred i tingene...blev indkaldt til møde der hvor min flexkonsulent sad(hun var dog ikke med)der fik jeg lavet en ressurce profil,tror jeg det hedder...så gik der et par mdr mere,men så blev jeg innkaldt til møde hos pensionsteamet....nummeret før dem der afgør det hele.
Super sød dame,der bare ville sikre sig at alt var med i papirerne,inden den sendt til afgørelse.
Der eftr gik der så næsten de 3 mdr,som de har til at træffe afgørelsen.

Jeg blev ikke sendt i arbejdsprøvning,da alle(flexkonsulent,teamet osv) sagde at det kunne betragtes som arbejdsprøvning de sidste 8 år.

Der stod bla. i afgørelsen,at de lagde vægt på min vilje til at bevare en plads på arbejdsmarkedet,idet jeg har kæmpet alle årene,og måtte gå længere og længere ned i tid.

Det blev sgu lidt af en historie

nå men kort fortalt....8 år i flexjob....2 år om at få tilkendt fp

Held og lykke med din sag

Mvh fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 00:22   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej

Jeg har været 9½ år i fleksjob og havde det som dig, jeg blev mere og mere slidt ned. Så i november 2008 tog jeg kontakt til kommunen første gang for at få undersøgt om jeg KAN få pension.. Jeg er heller ikke blevet afprøvet af samme årsag som ovenstående skrev. Nemlig at fleksjob er at betragte som arbejdsprøvning - sådan groft sagt

Jeg har fået lavet ressourceprofil (for det fik man ikke dengang du og jeg skulle i fleks) og så har jeg været til en voksenpsykologisk test og en ny speciallægeundersøgelse.

Min sag er godkendt af sagsbehandler og hun har indstillet mig til pension jvf §18 og sagen er godkendt af lægekonsulent, og et eller andet aktivitetsudvalg.

Såååå min pension har også været knap 2 år undervejs - og reelt har jeg ikke fået den godkendt endnu - venter og håber på at jeg har svar i den her måned...

Du kan evt. søge i min tråd - den hedder faktisk det samme som den du har startet her

Pøj pøj med ansøgningen... det kræver mest tålmodighed... men det er muligt
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 14:05   #4
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Hmm 2 år det lyder sku længe, det var det det tog for afklare mig til flex :/ nå men så er det da lige før man skal til at igang :/
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2010, 14:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tog også omkring to år for mig og jeg skulle igennem arbejdsprøvning også (vi begyndte først at tænke pension da jobbet var røget ) det skal bare siges at det er VIGTIGT at bruge tiden fornuftigt, det vil sige ved du at der er forværringer få det skrevet ind i din ressourceprofil, sørg for at skrive sygedage ned og sørg for at det er skrevet ind når der bliver lavet ændringer i job i forhold til mere eller værre sygdom .. på den måde kan du skåne dig selv for meget i sidste ende når du nu ved hvad vej det går
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob/førtidspension brittelil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-04-2013 21:28
Fra fleksjob til førtidspension Munter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 04-08-2012 17:41
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
Fra Fleksjob til førtidspension Ruby Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 16-07-2010 00:29
Fleksjob/førtidspension?? Dorthe Dit og Dat 0 23-08-2006 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension