K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2014, 16:21   #1
Zweetz
Føler sig hjemme på K10
 
Zweetzs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2010
Lokation: Randers
Alder: 40
Indlæg: 32
Styrke: 15
Zweetz er ny på vejen
Post Gensidig forsørgerpligt, timefradrag ved fleksjob

Hej alle.

Ja, jeg ved ikke om spørgsmålet helt hører til lige her, men prøver nu alligevel.

Min kæreste er på kontanthjælp (syg) og jeg arbejder i fleksjob.

I dag har vi modtaget afgørelse om at vi er samlevende hvilket er "fint" nok.

Men jeg undrer mig over, når jeg nu er godkendt til fleksjob, fordi jeg selvfølgelig er syg og ikke kan arbejde fuld tid, hvorfor beregner de så kun timefradrag for mine aflønnede timer (er ansat efter den nye reform), dvs. de kun beregner timefradrag for 5 timer om ugen.
Jeg mener jo et eller andet sted de bør beregne for 37 timer ugentligt, da jeg arbejdede det før jeg blev syg og selvfølgelig også ville have gjort, hvis ikke jeg var blevet syg.

Kan man klage over det, eller hvad kan man stille op? Det betyder jo en del i forhold til hvor meget min kæreste kan få i kontanthjælp.

Vh Zweetz.
Zweetz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 23:17   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zweetz Se meddelelser
Kan man klage over det, eller hvad kan man stille op? Det betyder jo en del i forhold til hvor meget min kæreste kan få i kontanthjælp.

Vh Zweetz.
Man kan jo sådan set klage over alt, og man mister ikke noget ved at gøre det.

Hvis der ikke kommer andre med et fornuftigt bud, så synes jeg da, at du skal klage over det.
Du/i har intet at miste, og hvis de fastholder deres afgørelse vil du sandsynligvis modtage en udpenslet forklaring med henvisning til lov og §'er m.m., og så kan du jo finde den relevante lovgivning på nettet, og tjekke det.

Hvis du vælger at klage, så bør du aflevere klagen ved skranken og bede om en kvittering på, at den er modtaget, så du har dokumentationen i orden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 23:26   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis ikke der kommer nogen der kan svare dig så synes jeg du skal skrive en pb til Mik16 herinde da han har fuldstændig styr på alt det med tal og beregninger..

Det er ikke sikkert han ser din tråd så derfor kan du jo prøve med en pb til ham...du kan sende en her http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=7104
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 18:27   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er en beregner her fra københavn
http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...lse-samlevende

hvis i har en formue over 20000, så skal disse være brugt først, ellers kan hun ikke modtage kontanthjælp
er dog ikke 100 procent sikker

timefradrag kender jeg desværre ikke nok til


arbejdsindtægter ses der bort fra 25 kroner pr. time. Det vil sige, at du får lov at beholde 25 kroner pr. udført arbejdstime.
rigtig smart hvis den holder i retten, når man kun får fuldløn for de timer man kan arbejde på den nye fleksjob ordning
det skal da undersøges i hvertfald

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-01-2014 kl. 18:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension