K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 21:13   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
6 ugers selvvalg kursus -Erfaring søges

Jeg er bevilliget flex er målt til 15 timer - jeg kunne godt tænke mig at komme på et kursus der hedder flexibel frontmedarbejder undervisningen er fra kl. 8.00 til 15.30 i 6 uger
Jeg ved selvfølgelig det bliver nogle rigtig hårde uger men på den anden side vil jeg jo få en opdatering omkring kontorarbejde mit spørgsmål er så hvordan står jeg stillet med hensyn til timeantallet vil jeg kunne blive straffet da jeg pludselig kan være afsted næsten 40 timer de uger.
Forsat god aften
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 10:49   #2
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej med jer er der slet ikke nogen der har været på på kursus
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:01   #3
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej med jer er der slet ikke nogen der har været på på kursus
Mvh Bobbi
hej

jeg er også ledigflexjobber på KH. jeg blev også godkend ttil flexjob for 3 mdr siden da jeg var på mødet og sprugte min SB om jeg må tage den kurser jeg ville tage kurser til taxa chauffør hun sagde det kan jeg ikke fordi jeg modtager KH.


Da min kone gik på kursus hun gil flere dage end normal , fordi hun kunne ikke magte at blive så mange timer pr dag,,
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:03   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg var på kursus lige før min fleksgodkendelse på fuld tid ( et forslag fra kommunen )og det var vildt hårdt intet hang sammen for mig på hjemmefronten var bare så smadret, og smerteplaget.

Min konsulent havde så vist min sag til den faglige kordinator for at se hvad der manglede, og gæt hvilke spørgsmål der kom ud af det.... Hvordan kunne du holde til kursus på fuldtid, når du ikke kunne holde til at arbejde fuldtid ? Der var jeg nærmest ved at hive håret ud af hovedet på mig selv..

Men jeg fik svaret, at det kunne jeg heller ikke, og det blev beskrevet godt og grundigt i min ressourceprofil. Konsulenten vidste det godt, men skulle spørge mig.

Jeg fik min fleksgodkendelse på 15 timer.

Men 6 ugers kursus i træk, det gjorde jeg bare ikke. Så tænk dig om og vurder om du kan klare det, og om dit hjemmeliv kan hænge sammen i de 6 uger.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:06   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

jeg er også ledigflexjobber på KH. jeg blev også godkend ttil flexjob for 3 mdr siden da jeg var på mødet og sprugte min SB om jeg må tage den kurser jeg ville tage kurser til taxa chauffør hun sagde det kan jeg ikke fordi jeg modtager KH.
Hvorfor kan du ikke det på kontanthjælp ? For jeg har da fået 2 kurser betalt af kommunen mens jeg var på kontanthjælp ( det var så lige før min fleksgodkendelse ).
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:23   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

jeg er også ledigflexjobber på KH. jeg blev også godkend ttil flexjob for 3 mdr siden da jeg var på mødet og sprugte min SB om jeg må tage den kurser jeg ville tage kurser til taxa chauffør hun sagde det kan jeg ikke fordi jeg modtager KH.

Da min kone gik på kursus hun gil flere dage end normal , fordi hun kunne ikke magte at blive så mange timer pr dag,,

Jamen så kan du printe det her link ud og sige at det har du krav på..

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...lgt+uddannelse

"6 ugers selvvalgt uddannelse er til dig, der

Inden for de første 12 måneder, du søger fleksjob, ønsker at deltage i visse uddannelser (se hvilke i afsnittet ”Du kan”).

Har været i fleksjob i mindst 9 måneder inden for de sidste 18 måneder, og som nu pga. ledighed søger et nyt fleksjob.

Er berettiget til et fleksjob, hvad enten du får ledighedsydelse, kontanthjælp, starthjælp eller særlig ydelse.

Det er kun bestemte kurser man må tage, du kan finde listen på siden... det er ikke sikkert et taxikursus er med.

Her er et uddybende link mht uddannelse..

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=125741#B1

Sidst redigeret af Pip; 14-04-2012 kl. 11:39.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:23   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvorfor kan du ikke det på kontanthjælp ? For jeg har da fået 2 kurser betalt af kommunen mens jeg var på kontanthjælp ( det var så lige før min fleksgodkendelse ).
hej

jeg var på mødet i kommunen afslutning i januar 2012 og jeg tænkte at tage taxi chaffør kursesog sb og jobkonsulent sagde at jeg har ikke ret til kurser eneste når jeg kommer på ledighedsydelse så jeg kan tage de kurses.

jeg er også godkendt til 15 timer om ugen.. og nu skal gå til praktik.


måske der er kommet nye regler efter februar omkring de kurser..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:26   #8
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jamen så kan du printe det her link ud og sige at det har du krav på..

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...lgt+uddannelse

"6 ugers selvvalgt uddannelse er til dig, der

Inden for de første 12 måneder, du søger fleksjob, ønsker at deltage i visse uddannelser (se hvilke i afsnittet ”Du kan”).

Har været i fleksjob i mindst 9 måneder inden for de sidste 18 måneder, og som nu pga. ledighed søger et nyt fleksjob.

Er berettiget til et fleksjob, hvad enten du får ledighedsydelse, kontanthjælp, starthjælp eller særlig ydelse.

Det er kun bestemte kurser man må tage, du kan finde listen på siden... det er ikke sikkert et taxikursus er med.
hej

tak for linket jeg vil printe den ud og snakke igen med min SB..

så jeg mener at det er bedre at tage de kurser end at de arbejdsgiver udnytte mig GRATIS i praktiker uden muligheden til ansættelse
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 11:31   #9
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Jeg er også bange at få skudt i skoen hvorfor kan du være på kursus så mange timer i 6 uger når du kun kan arbejde 15 timer ugentligt jeg kan godt se i deres verden ser det lidt mærkeligt ud jeg ved også det vil koste en masse på hjemmefronten de næste 6 uger, men jeg tænker jo jeg kan få nogle nye kompetancer på mit CV som forhåbentligt kan føre til et arbejde.

Jeg har faktisk også et andet dilema det er bare mere luksus jeg var rundt at søge job i går der var faktisk 2 steder som gav pote det ene kræver jeg kommer på kursus i microsoft C5som jeg indtil i går ikke anede eksisterede - troede faktisk det var en bil SMILER - men det er et mindre regnskab og noget lagerstyring jeg skal vare tage. Problemet er så at det kursus jeg skal på først starter til efter året ;-/
Det andet sted sage lederen hun først kunne give mig endelig besked om 14 dage.

Men det var en helt vildt positiv dag i går ;-))
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 16:12   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dobar Se meddelelser
hej

tak for linket jeg vil printe den ud og snakke igen med min SB..

så jeg mener at det er bedre at tage de kurser end at de arbejdsgiver udnytte mig GRATIS i praktiker uden muligheden til ansættelse
Jamen du har da ret til de 6 ugers selvvalgt kursus/uddannelse...

Bed om SKRIFTLIG afslag, hvis de nægter at give dig ret til det. HUSK det.

Til Bobbi: Lyder godt det blev til en positiv dag alligevel....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
6-ugers kursus ved sygdom??? hej Alt det andet 3 10-10-2012 01:27
6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 2 25-12-2011 23:54
6 ugers selvvalg uddannelse? skov trold Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 14 30-08-2011 09:06
6 ugers kursus viola Alt det andet 17 10-10-2009 12:52
De 6 ugers kursus Simmer Spørgsmål ang fleksjob 3 20-06-2009 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension