K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2009, 23:18   #1
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jobplan...

Godaften... -er der nogen der ved om der skal ligge en jobplan(eller om man kan forlange de skal lave en), hvis man er i afprøvning(virksomhedspraktik) til fleksjob? '
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:28   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kommer an på hvad du mener med en jobplan, der skal ligge en kontrakt eller en beskrivelse eller hvad man kan kalde det...

Og gør der ikke det så kan du godt forlange at der bliver lavet en ...

den skal underskrive af dig og arbejdsgiver ..

på min står feks hvad mine skånehensyn er hvor mange timer jeg skal være der om ugen ,hvordan det skal forløbe osv ..

feks var målet at komme op på 15 timer men der står udtrykkeligt i min aftale at jeg til hver en tid kan gå hjem , skal blot sige det til chefen og så gå .. og ingen kan regne med at jeg er der fuldt antal meningen er at jeg skal arbejde mig op...

sådan en skal der ligge...
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 00:18   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tak for svar Hejdien, ja, der er åbenbart ikke lige noget specifikt der hedder en jobplan... -og vi har lavet en kontrakt osv.!

Jeg besøgte lige denne side: http://www.fleksjob2.dk/forside/gene...ring/jobplanen
Og det virker som en rigtig "spændende" side, men den kender i sikkert...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 13:52   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Multe mente at vi havde debatteret det meget indgående herinde før og jaaa det har vi .. faldt lige over tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...illingsr%E5det måske der er noget i den du kan bruge ...

og du har helt ret med den lov du sætter ind ..

også derfor jeg spørger dig om hvad du mener med jobplan nogen mener en kontrakt med arbejdsgiver der fortæller hvad man kan og må andre mener en meget mere detaljeret plan .. men hvad er en kontrakt og hvad er en plan ...

selv bad jeg om en kontrakt og det er den jeg beskriver-...

ved min sagsbehandler ligger der så en plan om at jeg skal i arbejdes prøvning og hvad formålet med den er , men der er det kun en plan for hvad der skal ske i arbejds prøvning målet med den osv ..den har ikke noget med den specifikke afprøvning at gøre ...

håber du forstår hvad jeg mener (er ikke sikker på at jeg selv gør )
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 15:57   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Hejdien, tak for linket...

Men det jeg forstår/forstod med en jobplan, er, en plan/oversigt over hvordan man(når det var muligt) kommer fra A(sygdom) til B(fx 37 t.)... -altså hvilken praktik/afprøvninger, kurser, evt. uddannelse, forsørgelsesgrundlag eller fx en "mentor" osv... .altså en oversigt/tydeliggørelse af den sygemeldtes fremtid, og det mangler jeg vist stadig

I en sådan jobplan kunne mange af os vist få lidt tryghed/sikkerhed, og intentionerne med at inddrage den sygemeldte i forløbet, ville - efter min mening - være bedre opfyldt...

Ressurceprofilen giver jo ikke - brugbare - oplysninger, om vores tanker og muligheder omkring fremtiden!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 19:48   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En jobplan er nævnt i loven vedrørende revalidering og er meget vigtig.

Der SKAL være planer i alle andre sager, sygedagpenge, osv.

Det står også i arbejdsevnemetoden, og i sygedagpengeloven, at der SKAL være en plan for fremtiden, hvordan man kommer nærmere selvforsørgelse.

Planen kan være behandling, uddannelse, oplæring... mange forskellige ting.

Så jo, planer, planer, planer... Altid.

Hertil kommer, at disse planer SKAL være rimelige. (står også i loven)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2009, 22:21   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Tak zuza

Jeg snuser videre, for jeg mener begrebet er lidt "kryptisk"...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
vedrørende jobplan pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-10-2012 00:29
§17 og jobplan. Maj-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 30 03-06-2012 12:11
Jobplan - hvad er det??? zuza Nyt om loven 3 09-04-2012 15:12
Hvad er en jobplan pinballs Dit og Dat 2 15-06-2009 20:50
Jobplan ? skal man det emks Spørgsmål ang fleksjob 43 29-01-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension