K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2011, 17:22   #1
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Pensionsordning og førtidspension

Hej
Jeg er ny her.
Jeg er klar over, at udbetaling af førtidspension afhænger af om man er samlevende eller ej, men hvordan med den pensionsordning jeg har indbetalt via mit arbejde - bliver en udbetaling herfra modregnet i førtidspension fra kommunen?
På forhånd tak!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 18:48   #2
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Frup

Velkommen til K10.

Jeg ville da ringe til mit forsikringsselskab, og forhøre mig, om de kender reglerne i forhold som din.

Jeg mener ikke der sker noget, da det er en erstatning du får udbetalt ( der bliver trukket skat, inden du får dine penge udbetalt), men det er sikkert, at der er andre herinde, der ved noget mere om det.

Knuzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 19:13   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Ja, hvis din private pensionsudbetaling er højere end indtægtsgrænsen for fp, så trækkes der i fp
En privat pensionsordning er ikke det samme som en erstatning, men regnes som almindelig indtægt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 22:16   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- er indtægtsgrænsen de der omkring 66.000 kr om året?

(jeg kan ikke huske det), men spørgeren kan måske bruge informationen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 09:10   #5
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Hvis du har en pensionsordning som du selv indbetaler til, så må du godt vælge at fortsætte med at indbetale til denne. Det gjorde jeg.

En pensionsordning som arbejdsgiveren indbetaler til er den straks sværere med. Ved nogle pensionsordninger mister du pengene ved at forlade arbejdsmarkedet før folkepensionsalderen. Det gjorde jeg.
Ved andre pensionsordninger bevarer du din anciennitet (indbetalte beløb) indtil din folkepension udløses, hvor den så udbetales.
Ved andre igen får du pengene udbetalt når du forlader arbejdsmarkedet altså når du bliver førtidspensionist.
Hver pensionsordning har sine egne regler alt efter hvilke selskab de er tegnet i.
Så spørg din tidligere arbejdsplads eller lad evt. fagforening undersøge det.

Har lige fået det genopfrisket i forbindelse med at en bekendt blev førtidspensionist i sidste måned.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 10:23   #6
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Tak for svarene.
Det er en pensionsordning som arbejdsgiver indbetaler til (men som jo tildels også gennem årene er trukket fra min løn? - de skriver i papirerne, jeg har fra dem, at man får udbetalt et månedligt beløb, såfremt man går på fp - plus et beløb pr barn under 21 år, så jeg går stærkt ud fra, at jeg får pengene, men er blot i tvivl om, hvorvidt den kommunale fp, nedskrives med tilsvarende beløb...
Det er jo ikke mange penge den almindelige fp lyder på (er gift med mand, der tjener mere end 220000), og jeg har jo stort set de samme udgifter selvom jeg går på pension (er pt i fleksjob, hvor jeg har beholdt fuld løn)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 15:48   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej frup,

Jeg har lige siddet og ledt efter en tråd hvor jeg har fyret det indlæg af du skal have , men jeg kan ikke finde det.

En månedlig udbetaling af TAE (tab af erhvervsevne) udbetaling fra ens pensionsordning modregnes på samme måder som tillægs indtægt til en ftp.

Når man er enlig må man tjene kr. 67.900 årligt før modregning starter og dette med kr. 30 pr. 100 i førtidspension. Ved samlevende er grænsen højere og kommer an på din mands indtægt. Du kan finde eksempler og udregninger på www.borger.dk bl.a.

Ps. tlf.dame, der er ikke mange forsikringsselskaber der er inde i det her, de betaler jo bare, heldigvis.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og pensionsordning foetsie Spørgsmål ang fleksjob 6 17-08-2013 12:19
Pensionsordning Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 11-03-2010 17:09
pensionsordning/flexjob jsh Spørgsmål ang fleksjob 0 06-05-2009 09:03
Pensionsordning for fleksjobbere dgilc Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 19-02-2008 11:51
pensionsordning udbetaling baldur Dit og Dat 0 08-04-2007 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension