K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 13:46   #1
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Igen nedvurderes flexerne......

Skattenedslag for seniorer, der gives til alle, der arbejder fra 60 til 64 års alderen - blot ikke flexjobbere.
Jeg synes det er grov diskriminering. Vi bliver da også på arbejdsmarkedet så længe vi kan - og burde da også have del i det skattenedslag.

Jeg ved ikke om nogen har en mening om, hvor man kan henvende sig med klage over den forskelsbehandling.

Jeg synes det er groft...

Håber på at få respons - og andre meninger om denne ting. Eller om det er mig, der er urimelig...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 14:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zastrow nej det er bestemt ikke kun dig der har noget med flekser og forskels behandling på folk ...

Flekser behandles generelt helt anderledes end andre på arbejdsmarkedet det lyder fint at sige at det er for at hjælpe de syge til at forblive på arbejdsmarkedet men hvorfor er det så at flekser ikke har de samme rettigheder når det kommer til stykket ...

Der er mange ting inden for flekser ..

jeg er ved at samle en liste (og tager lige dit med også ) det er ikke noget der kommer til at ske over en nat for der er mange ting jeg lige skal undersøge og mange jeg skal skrive til for at være hundrede på at jeg har ret i det jeg skriver men min plan er noget med at samle alle ting sammen og så sende det til http://www.lige.dk/ og til alle andre politikkere inden for arbejdsområdet og socialområdet ..

Lige pt er man ved at behandlet et nyt lovforslag om at man skal præcisere for kommunerne at man ikke må stavnsbinde flekser og at de derfor ikke skal revurderes ved flytning mere .

Men sjovt nok er det kun for flekser der er på særlig ydelse og på ledighedsydelse IKKE dem på kontanthjælp læs evt mere her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10643

Ligeledes er der også ulighed i det at nogen havner på kontanthjælp andre på ledighedsydeles man kan komme med fuldstændig samme udgangspunkt samme socialebaggrund og samme erhvervserfaring en når at blive visiteret inden stop af sygedagpenge og kommer på ledighedsydeles og kommer under et sæt love og regler og har simple rettigheder

den anden når ikke at få behandlet sin sag inden kommunen stopper for sygedagpenge og kommer dermed på kontanthjælp inden visitering og forbliver på kontanthjælp med et sæt regler og love og med helt andre rettigheder (eller mangel på samme) og hvorfor .. mange gange pga kommunen ...

Så er der den med at når man bliver 60½ så kan man ikke længere modtage ledighedsydeles men skal på kontanthjælp til pensionsalderen ... men var man på dagpenge (som det side stilles med ) så kunne man blive på dagpenge ... hvorfor ... ??

En flesker som ikke kan trives på sit job og siger op mister retten til ledighedydelse .. hvor en på dagpenge ville komme i karantæne i 5 uger .. hvorfor ??

Så ja der er rigtig mange uligheder og diskriminering i den lov
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 14:23   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hej Zastrow

Kan du ikke linke til den artikel/ det lovforslag?

Ellers står din påstand jo bare ud i det blå

Edit:

Fandt selv linket:

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...til%20indkomst

Det er pga af det vederlag som udbetales i forb. med fleksjob. Dagpenge er dog tilladt, det er vel også en slags vederlag?

Sidst redigeret af Pophår; 25-11-2009 kl. 14:32.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 14:39   #4
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Tak Pophår

tænkte slet ikke over, at jeg skulle ha et link med - men røg bare i blækhuset, fordi jeg synes det er så uretfærdigt.

Jeg selv har arbejdet fra jeg var 17 - og er nu i flexjob på den arbejdsplads jeg har haft i 13 år (tilkendt pr. 10.9.2009) - og regner da bestemt med at arbejde til jeg bliver 65 - hvis ellers helbredet holder.

Men at man skal sættes uden for reglerne, fordi man er flexer finder jeg uanstændigt...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 17:47   #5
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
den anden når ikke at få behandlet sin sag inden kommunen stopper for sygedagpenge og kommer dermed på kontanthjælp inden visitering og forbliver på kontanthjælp med et sæt regler og love og med helt andre rettigheder (eller mangel på samme) og hvorfor .. mange gange pga kommunen ...
Håber det er OK, at jeg lige låner tråden til mit spørgsmål.

Hvis jeg nu bliver visiteret til fleksjob, så har jeg allerede på nuværende tidspunkt fået at vide, at jeg falder for varighedsgrænsen af sygedagpenge. Vil det så sige, at jeg ingenting får (fordi jeg er gift), indtil jeg finder et fleksjob?

Håber nogle vil svare?
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 19:26   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du vil sikkert komme på det der hedder særlig ydelse, indtil du får
et fleksjob, i praktiktiden inden oprettelse af fleksjobbet vil du også
være på denne ydelse.

http://www.clh.dk/?id=1474

Sidst redigeret af Tanja; 25-11-2009 kl. 19:40.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 15:14   #7
Circeline
På vej til at lære K10
 
Circelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Circeline er ny på vejen
Hej
Jeg vil lige sige, at der er en uretfærdighed mere efter min mening:

Vi fleksjobbere skal betale fleksydelsesbidrag til og med vi er færdige med at være på fleksydelse (efterlønsordningen for fleksjobbere).

Dagpengemodtagere/almindelige lønmodtagere skal kun betale indtil de går på efterløn.

Venlig hilsen
Circeline
Circeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 16:13   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Skattenedslag for seniorer, der gives til alle, der arbejder fra 60 til 64 års alderen - blot ikke flexjobbere.
Jeg synes det er grov diskriminering. Vi bliver da også på arbejdsmarkedet så længe vi kan - og burde da også have del i det skattenedslag.

Jeg ved ikke om nogen har en mening om, hvor man kan henvende sig med klage over den forskelsbehandling.

Jeg synes det er groft...

Håber på at få respons - og andre meninger om denne ting. Eller om det er mig, der er urimelig...
Nej du er ikke urimelig, du har fuldstændig fat i den lange ende.

- og så kæfter de op om ligestilling på alle niveauer. Aldrig har det klinget mere hult
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 03:37   #9
Circeline
På vej til at lære K10
 
Circelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
Circeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Circeline Se meddelelser
Hej
Jeg vil lige sige, at der er en uretfærdighed mere efter min mening:

Vi fleksjobbere skal betale fleksydelsesbidrag til og med vi er færdige med at være på fleksydelse (efterlønsordningen for fleksjobbere).

Dagpengemodtagere/almindelige lønmodtagere skal kun betale indtil de går på efterløn.

Venlig hilsen
Circeline
Jeg quoter lige mig selv, for jeg har opdaget, at det er endnu værre: En almindelig lønmodtager skal kun betale efterlønsbidrag til de bliver 60, uanset om de går på efterløn, når de bliver 60 eller senere !!! Altså jeg mødte en dame i dag, som er snart 62, og hun arbejder, og hun stoppede med at betale bidrag, da hun blev 60.

Hvad mener I ??

Hejsa fra Circeline
Circeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Kommet i tvivl igen igen Rescurseprofil:) Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-11-2011 22:31
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension